bangheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

bangheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 12:28

hoi ,

ik zit met een probleempje...
ik heb een verzorgpony valencia.. Lovers
maar met die pony is iets aan de hand...
oja voor de informatie de pony is 2 jaar oud.. Bloos!
bij valencia in de wei staat een haflinger nog een 2 jarige. en een welsh veulen en nog een welsh..
maar..ik wil met valencia proberen te lopen en te poetsen..
maar ik denk dat je het probleem begrijpt ze rent weg en is bang..
ik kan haar wel aaien als ik een beetje appels en zo geef en als ik lig of zit staan kan soms maar zodra ik haar pak wil ze wegrennen..en dan houd ik haar niet meer aan het halster Scheve mond
ik hoop dat iemand mij kan helpen Ach gut

groetjes mij

Confide recte agens.


FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:38

probeer eerst maar eens te stappen voor je begind met lopen.
En lopen op een wei waar andere paarden bijstaan is ook niet zo goed, is beter dat je een aparte plek hebt, een klein stukje afsluiten ofzo.
En ik denk ivm het kuisen, dat je maar nog wat zult moeten oefenen, veel kuisen Haha! misschien heeft ze vroeger niet zoveel aandacht gekregen en begrijpt ze niet zo goed, waarom jij nu komt om haar te kuisen Lachen en ze is nog heel jong ook, ze kan nog veeeeeeel leren en dat zal ze natuurlijk ook wel, de hoop niet opgeven. En zeker NIET kwaad worden als ze wegloopt, haar vriendelijk halen, als je kwaad word, maak je haar enkel bang !

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

TessB
Berichten: 672
Geregistreerd: 13-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:40

Hmzz ik ken je probleem want dat heb ik bij mijn paard ook wel es Scheve mond
Als ik buk of me klein maak vind ze me namelijk wel interressant
maar het hoeft niet altijd zo te zijn dat ze bang is....misschien is er een keer iets gebeurd?
Ik ehb het van mijn paard wel gewonnen Lachen
als eerst meot je veel geduld hebbe Tong uitsteken en tegen je pony prate en wat brok meenemen. Naar haar toelope en schudden met de brok en een hadn uitsteken....Als ze wegrent kun ej het beste blijven staan...komt wel weer trug...
Danw eer naar haar toelopen...ze komt vanzelf (desnoods als ze helemaal moe is) geeft haar wat brokjes maar niet meteen bij haar halster willen grijpen want als ze wegrent zal ze sterker zijn
Veel praten, beetje aaien en zo prbere het vertrouwen trug te winne...
Nou ik hoop dat het je lukt en gewoon vragen he als je vragen hebt Lachen
Succes OK dan! groeten tessa


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers