Zweep

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Zweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 13:19

Ik wou jullie = de kenners iets vragen over rijden met een lange rijzweep. Op de foto rijd ik met een zweep, maar ik weet niet of ik ze wel juist hou. Moet ze voor het zadel liggen of zo op mijn been? (Ik weet dat ik nu met pianohandjes rijd, maar dat is door die zweep denk ik) Antwoord op mijn vraag over de zweep en tips/commentaar zijn altijd welkom!

Afbeelding

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:22

Je houdt je handen erg laag en heb je je pink nou ook over de teugel? Je ellebogen moeten langs je lichaam houden en dus je armen licht 'geknakt' zeg maar. Als de zweep veel ruimte inneemt in je handen kan je m ook ónder het handvat beetpakken. (Zo hou ik m zelf ook altijd). Dan ik wel me handen rechtop houden Lachen. Verder zit je netjes hoor!!

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 13:26

Bedankt voor de tips! Ja mijn armen ik weet het pffft nog veel werk en oefenen! Ik ga die truks met de zweep zeker proberen! OK dan!

TessB
Berichten: 672
Geregistreerd: 13-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:43

Als ej met zweep rijd kun je hem het beste een beetje laten hange...omdat je dan je handen netjes rechtop kan houde...als je je zweep naar acheter houd komt er namelijk een knik in je polsen en dan heb je minder controle...voor de rest ziet t er netjes uit!