Bokt.nl • Iemand dit ook met garantie Divoza?
Pagina 1 van de 1

Iemand dit ook met garantie Divoza?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-04 19:24
door Anoniem
Ik heb dus een zadel gekocht bij Divoza omdat ik daar goeie dingen over gehoord heb en zelf heb ervaren dat het leer lang mooi blijft enzo, maar nou zit ik met een probleem.

het zadel lag toen ik hem kocht echt super (beter dan passier en wat dan ook, vandaar de keuze) en de keuze was snel gemaakt gezien het lastig is een zadel te vinden voor een andalusier met het postuur van mij anda (veel schouder, platte rug enz.). Maar geod, na nu anderhalve maand en ng. 20 keer gebruiken ligt het zadel helemaal scheef in die mate dat ik er na 1 keer rugpijn van kreeg en je het echt veolde als je erop zat.
NOu weet ikw el dat nieuwe zadels in kunnen zakken en opgevuld moeten worden, maar naar mijn mening niet helemaal scheef en al na twintig keer. Ook sleet de toplaag er binnen drie keer af en komen er alemaal velletjes van het leer als je er met je vingers overheen gaat en zitten er grijze vlekken op.
Nu hebben we het zadel laten zien in Heteren en daar vertelt die vent mij doodleuk dat het allemaal normaal is en dat ie de ene keer wel ziet dat het zadel scheef was en vijf minuten later ziet ie het weer niet en laat ie voor de zekerheid alleen de vulling nakijken. En de slijtplekken zou dus horen Verward . Geloof dr niks van. Dus ik mailen naar divoza en zeggen ze eerst we laten een zadelmaker komen voor 50 euro om het et bekijken. Dus ik terug mailen dat het niet echt nromaal is en alles uitgelegd dat ik gebruik wil maken van de garantie op materiaal aangezine dit niet hoort(gewoon beleefd overigens) en dan wordt het wat lastiger voor divoza en reageren ze doodleuk niet meerl. Nou wacht ik het nog even af, maar anders gaat mn vader even dwingend opbellen en even geod kwaad worden als ze blijven roepen dat het nromaal is, maar ehbben meer mensen dit probleem met divoza met garantie enzo?

(sorry voor het lange verhaal Schijnheilig maar ik baal dr echt van Boos! )

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-04 19:36
door Aramat
Als iets niet aan de eisen voldoet dan moet je het terug kunnen brengen of moeten zij het gratis repareren, dat geld voor alle winkels en dat staat in de wet. Het is alleen de vraag wat volgens hun de eisen zijn waaraan het zadel moet voldoen.. als zij bij de verkoop niet beloofd hebben dat het niet scheef zakt en dat het niet zou slijten, tja dan heb je weinig te zeggen.. Met mailen schiet je sowieso niks op, je moet bellen of langs gaan anders hebben ze helemaal schijt aan je.
Bij divoza zijn ze voor zover ik weet altijd moeilijk in dat soort dingen. Ik heb ook juist gehoord dat ze veel slechte zadels daar hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-04 19:47
door germie
Een zadelboom mag niet scheef worden, punt uit. Dan is de boom al scheef geweest voor aankoop waarschijnlijk, en zijn de kussens redelijk gelijk opgevuld geweest.
Je hebt een Pagony zadel gekocht? HEb daar ook niet al te beste ervaringen mee. (boom die spontaan breekt met springen).
Een vulling kan in een maand zo ver inzakken dat bijvullen nodig is. En een vulling kan scheef inzakken als je zelf scheef zit. Maar de boom mag niet scheef worden. Abnormale slijtage moet je niet accepteren. Zefls die pagonyzadels zijn nog behoorlijk prijzig, die moeten wel 8-10 jaar mee gaan voor het geld wat je er voor betaald. En dat jij moet betalen voor reparatie is natuurlijk onzin als het zadel nog vrij nieuw is (er zit 5 jaar garantie op de boom, en nromaal 1 jaar garantie op de rest). Dit betekent dat je binnen een jaar zonder problemen een reparatie of vervanging mag eisen, zelfs na een jaar mag je nog het een en ander eisen. Een zadel heeft een langere levensduur dan 1 jaar, vraag maar na bij de consumentenbond. Garantie van 1 jaar wordt er vaak gezegd, maar je hebt ook een te verwachten levensduur, en als daarbinnen er een onredelijke fout geconstateerd wordt, dan mag je de verkoper hier op aanspreken. Reparatie mogen ze je dan deels laten betalen, maar niet alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-04 19:50
door LuvdaTossa
Een zadel moet goed liggen en blijven liggen. Ik was deze week nog bij een ervaren zadelmaker en die zei dat een merkzadel meer dan 10 jaar moet kunnen liggen zonder bijgevuld te worden!

Dit is dus abnormaal en ik zou ze daar wel streng aanpakken. Anders met paard en zadel terug naar Divoza (liefst op koopavonden o.i.d.) en je verhaal houden! Met een winkel vol mensen zullen ze je beter helpen dan wanneer je op een rustige ochtend komt! Ze willen niet afgaan voor een winkel vol klanten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-04 20:20
door germie
Ben je er al mee teruggeweest? EN wat was het resultaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-04 13:51
door Anoniem
germie schreef:
Ben je er al mee teruggeweest? EN wat was het resultaat?


We hebben hem dus nog steeds niet terug uit heteren. ZE gaan vandaag naar de slijtage kijken en ze hebben hem rechtgemaakt met opvullen beweren ze Scheve mond . Nou ja, we zullen zien, maar reken maar dat we even heibel gaan schoppen als ze bij alles roepen dat het normaal is Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-04 13:53
door Anoniem
germie schreef:
Een zadelboom mag niet scheef worden, punt uit. Dan is de boom al scheef geweest voor aankoop waarschijnlijk, en zijn de kussens redelijk gelijk opgevuld geweest.
Je hebt een Pagony zadel gekocht? HEb daar ook niet al te beste ervaringen mee. (boom die spontaan breekt met springen).
Een vulling kan in een maand zo ver inzakken dat bijvullen nodig is. En een vulling kan scheef inzakken als je zelf scheef zit. Maar de boom mag niet scheef worden. Abnormale slijtage moet je niet accepteren. Zefls die pagonyzadels zijn nog behoorlijk prijzig, die moeten wel 8-10 jaar mee gaan voor het geld wat je er voor betaald. En dat jij moet betalen voor reparatie is natuurlijk onzin als het zadel nog vrij nieuw is (er zit 5 jaar garantie op de boom, en nromaal 1 jaar garantie op de rest). Dit betekent dat je binnen een jaar zonder problemen een reparatie of vervanging mag eisen, zelfs na een jaar mag je nog het een en ander eisen. Een zadel heeft een langere levensduur dan 1 jaar, vraag maar na bij de consumentenbond. Garantie van 1 jaar wordt er vaak gezegd, maar je hebt ook een te verwachten levensduur, en als daarbinnen er een onredelijke fout geconstateerd wordt, dan mag je de verkoper hier op aanspreken. Reparatie mogen ze je dan deels laten betalen, maar niet alles.


Nee, heb een Zaldi gekocht, omdat dat simpelweg de enige is van goede kwaliteit (heb ik gehoord) die op mijn andalusier pastte. De kieffers en ainsley enzo passtten niet. Bovendien zit het probleem hem niet in de boom. Die is gewoon recht, maar eht zat hem echt in de vulling. Maar ik ken dus iemand die hem anderhalf jaar heeft nu en die er nog picobello uitziet en nog niet opgevuld is geweest, dus vind het nog steeds erg raar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-04 14:01
door Malibu
LuvdaTossa schreef:
Dit is dus abnormaal en ik zou ze daar wel streng aanpakken. Anders met paard en zadel terug naar Divoza (liefst op koopavonden o.i.d.) en je verhaal houden! Met een winkel vol mensen zullen ze je beter helpen dan wanneer je op een rustige ochtend komt! Ze willen niet afgaan voor een winkel vol klanten!


Dit is vaak wel de beste manier idd.

Anders een kleine verwijzing maken naar de Consumentbond in je e-mail...

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat er een bescherm coating op het leer zit wat los zou kunnen laten, maar dan zou het gewoon netjes zwart moeten zijn en absoluut geen grijze vlekken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-04 14:14
door Anoniem
Nou, het si zeg maar gewoon echt zo ruw dat eler dat het bijna as suede oogt nu op die plekken en bovendien zou die coating ook na zo kort niet los moeten laten bij topkwaliteit die ze beweren te verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-04 14:22
door Liselot
Fellor schreef:
We hebben hem dus nog steeds niet terug uit heteren. ZE gaan vandaag naar de slijtage kijken en ze hebben hem rechtgemaakt met opvullen beweren ze Scheve mond . Nou ja, we zullen zien, maar reken maar dat we even heibel gaan schoppen als ze bij alles roepen dat het normaal is Haha!



als de boom scheef is maakt vullen niets uit... je kunt dan vullen tot je een ons weegt, maar het zadel blijft dan gewoon scheef.
je moet gewoon bellen, dan zijn mensen veel eerder geneigd om er wat aan te gaan doen (zeker als je een beetje heibel maakt) en heb jij sneller een goed zadel.
lukt dit alsnog niet, neem het zadel dan mee naar een goede zadelmaker, laat die kijken wat er mis is, dit opschrijven en dan naar divoza ermee

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-04 14:33
door Aramat
LiSSy schreef:
als de boom scheef is maakt vullen niets uit... je kunt dan vullen tot je een ons weegt, maar het zadel blijft dan gewoon scheef.


Er staat toch nergens dat de boom scheef is?? Ze zegt juist dat de boom gewoon recht is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-04 14:49
door Liselot
Aramat schreef:
Er staat toch nergens dat de boom scheef is?? Ze zegt juist dat de boom gewoon recht is..


dan vind ik het heeeeel knap dat ie al zo snel scheef is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-04 17:08
door germie
Je meot echt goed opletten dat het zadel goed is opgevuld. Mijn ervaring met het opvullen van Divoza is niet al te best, ken iemand die een Passier daar liet opvullen. Hadden ze gewoon tussen de zweetbladen een driehoekje uit de kussens gesneden om op te vullen. Een goede zadelmaker haalt de kussens los van het zadel en vult ze zo op. Die maakt dus een sneetje in het kussen aan de bovenkant, dus tegen de zitting aan zeg maar.

Zeker van een Zaldi zadel mag je niet na een maand al problemen hebben, dit merk komt qua prijs e.d. al aardig richting de echte A-merken. Je mag hier zeker wel een jaar of 12-15 plezier van verwachten.

Ik heb laatst een stubbenzadel gezien van 15 jaar oud, nog nooit opgevuld, maar de kussens waren nog steeds mooi en recht.