Met paarden naar Vlieland.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Met paarden naar Vlieland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 21:00

Ga misschien met mijn pony naar Vlieland (moet alleen nog iemand vinden die ook mee wil te paard Schijnheilig ) maar wil graag wat meer info weten. Kosten etc.
Op www.vlieland.nl kan ik niets vinden. Weet iemand waar ik het wel kan vinden?
OK dan!

JanDik
Berichten: 33
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:05


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:16

Naar Vlieland met eigen paard is echt geen aanrader. Mijn zus en ik willen het eigenlijk ook erg graag, maar het is een heel gedoe.
Ten eerste omdat je naar Vlieland geen eigen auto mee mag nemen.
Je paard kan dus niet in je trailer op de boot staan, maar moet in een speciale container 'gestald' worden. Daarbij is het behoorlijk prijzig, en je moet dus iemand regelen die vanaf de boot jouw paard naar de manege kan brengen.
De handigste optie is: leer een Vlielander kennen Knipoog en zorg dat hij of zij met de trailer naar Harlingen komt, dan kan je daar je paard inladen, en zo heb je ook op Vlieland iemand die je naar de plaats van bestemming brengt.

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 22:49

Mijn ouders hebben een eigen horecabedrijf. Een kok kent mensen die in Vlieland wonen. Maar je mag zelf geen auto mee, maar de Vlielanders mogen daar wel autorijden? Zal eens even verder informeren.
Iig bedankt alvast.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:53

Ja, alleen Vlielanders mogen met hun eigen auto op het eiland rondrijden.
Dus als je wat via hen kan regelen, dat zij je trailer meenemen vanaf Harlingen, zou dat het handigst zijn. Succes!

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:31

leek mij ook altijd leuk! maar naar vlieland is best lang met de boot, wordt zo'n paard niet zeeziek ofzo van zo'n bootreis?
schier is dichterbij

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:47

ik ben ook met een vriendin naar vlieland geweest met de onze eigen paardjes! Het was echt toppie het is echt een aanrader!!! ik zou het zo weer doen!
je moet natuurlijk met een eigen trailer naar Harlingen rijden, daar moet je je paarden overladen in de trailer van de mensen waar je je stal huurt op Vlieland! Ze gaan dus gewoon in een trailer de boot op. Het is geloof ik een uur of anderhalf uur met de boot naar Vlieland maar dat maakt niks uit, gewoon veel hooi in het hooinet doen! Haha!
Als je aan komt rijden ze de trailer van de boot af en rijden ze de trailer naar de stallen toe, die er erg goed uit zien!!!
En dan mag je even 1 dag of 2 dagen niet rijden omdat ze last hebben van zeebenen. Het is goed om dan even met ze te gaan lopen!!

Het is echt heerlijk om daar te rijden, echt waar! Echt zo gaaf over de stranden, door de duinen en door het bos!!!! Tong uitsteken

Bij de stal heb je een klein stuk waar je je paarden even in kunt zetten, maar dat is erg klein!! 5 m bij 15 geloof ik.
maar bij onze paarden ging dat super goed!!!!

WAS ECHT SUPER EN BIJNA HET MOOISTE WAT JE KUNT DOEN MET JE PAARD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:54

Met welke stal had je dat geregeld? De Seeruyter?
En mag ik vragen wat daar ongeveer de kosten voor zijn?
(dat zij je ophalen vanuit Harlingen?)

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 12:01

Hoi Cody,(e.a.)

Ik heb een jaar op Vlie gewoond en gewerkt en heb mijn paard meegenomen. Marijke (van de Seeruyter) heeft mijn paard opgehaald en naar Vlieland gebracht. Je paard hoeft absoluut niet in een container op de boot ofzo hoor! Hij blijft gewoon lekker in de trailer staan. Asl je zoiets wilt is het wel van belang dat je heel tijdig dingen gaat regelen. Marijke gaat niet zo heel vaak met de trailer weg, dus het is zaak om bijtijds contact met haar te zoeken, zodat ze het kan combineren, dat scheelt in de kosten!
Wat ook een goede optie is, is contact zoeken met een Vlielander met een auto met trekhaak. Jij rijdt dan met je trailer naar Harlingen en koppelt je trailer daar af, de Vlielander met auto met trekhaak, die toch al met de boot moest koppelt aan, en op Vlie weer af. Zo ben je alleen kosten voor de trailer op de boot kwijt!
Er is maar heel bepertk stalling op Vlie, dus ook met het oog daarop, moet je vroeg gaan regelen!
Succes ermee!

P.S. Het is trouwens niet zo dat alleen vlielanders met de auto op het eiland mogen, je moet alleen als toerist een goede reden hebben en een vergunning, dan mag je auto mee!

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:10

ik weet niet meer precies bij wie wij stonden! maar het was gewoon in een schuur, vlakbij de haven.

Met paard en trailer op de boot is best duur! ik geloof dat het voor 1 paard €250,- was, maar het kan ook zijn dat dat alles bij elkaar was, met stalling, voer enz.
ik weet het niet meer precies!! het is al 2 jaar geleden, en heb een geheugen van 0!!! hahahahaha.

Irsa weet er meer vanaf denk ik omdat ze er heeft gewoond!
k weet nog wel dat een blonde vrouw ons hielp, met de paarden naar de stalling brengen! Haha!

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:17

De stallen waar je komt te staan als je met je paard naar Vlie gaat zijn idd dichtbij de jachthaven. Er zijn daar een aantal stallen, en een paddockje. Er is geen land o.i.d. De stallen zijn van nicolette. Ik heb haar telefoonnummer wel, mocht je geinteresseerd zijn. Ik geloof dat ik destijds 300 gulden aan stalling in de maand betaalde, maar ik moet zeggen dat ik het niet precies meer weet.
Degene die je kan helpen met het regelen van de overtocht is Marijke. Ook haar nummer heb ik wel. De kosten voor de overtocht moet je berekenen per halve meter. Je betaald een bedrag per oppervlakte die je inneemt. Je moet uitgaan van twee retourtjes, aangezien trailer met auto twee keer op en neer moeten. Het is het handigst om te proberen om aan te koppelen bij een auto met trekhaak die toch al naar het eiland moest. Je bent dan maar een retourtje kwijt en niet de kosten voor de auto. Dat maakt je combinatie minder lang en dus goedkoper.

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:30

nicolette jah zo heette ze!!!
zij hielp ons met de paardjes! *LOL*