zwembad bak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

zwembad bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 13:40

Zoals we nu allemaal wel weten begint de zomer met heerlijke mooie regenbuien Ik rijd nu sinds een maandje een leuk paardje maar de bak is dus echt nog geen een keer een beetje normaal geweest. Het is niet erg als er plassen liggen, maar het is gewoon een compleet zwembad en het duurt heel lang voordat al dat water slinkt. En dan is het eindelijk weer wat minder komt er weer een buitje, is het weer 1 grote blubberpoel!!! Er ligt donker zand in de bak, misschien dat het daaraan ligt aan het soort zand ofzo? En hebben jullie hier ook zo'n last van?


Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 14:11

ik heb er gelukkig geen last van..maar je kan het minder natte zand erover heen gooien met een schopje! en ff een steuntje! vanaf woensdag word het beter weer..40% kans op neerslag! Haha!

carow

Berichten: 362
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:09

Het ligt eraan wat voor grond er inde je bak ligt ik heb zandgrond en dat zakt binnen een paar uur maar ik denk dat je gewoon grond hebt dat in de wei lag ofzow of klei grond daar zakt het bijna niet doorheen.

Wie op de toekomst wacht mist het heden.

Grandmommy
Berichten: 423
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:15

ik heb een verschrikkelijke rotbak, als het een half uur regent ligt ie blank, als het drie dagen niet regent krijg je er stuifwinden... en ik overdrijf niet. Soms word ik er echt moedeloos van, het is nooit gewoon eens normaal met die bak. het is heel fijn zand dus het zal daar wel aan liggen. En ik zal me er toch bij nee r moeten leggen, maar dat is me in die vijf jaar nog niet geklukt...

antics

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:19

Hmm... gelukkig rijd ik bij een manege en hebben ze dus ook binnebakjes Haha!
Maar ja.. ik weet hoe niet-fijn een natte bak is..
Ging eens in de buitenbak rijden, die dus op 1 plek nog nat was..
Woeesj.. met paard en al onderuit
Gelukkig was er verder niks ernstigs maar ja Lachen
Hopen dat t weer een btje goed blijft Haha!

      It's ok to fight back, it's alright if you lose
    It's ok to give up, we'll still love you if you do

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:44

Bij de vorige stal waar ik stond was dat ook zo. Het werd gewoon een zware blubberbende als het geregend had. Het duurde ook verschrikkelijk lang voordat de bak dan weer droog was. ALs het een tijdje niet regende was de bak ontzettend zwaar en was het zand een zoort strandzand.
Nu sta ik ergens anders en hoe harder het regent hoe beter de bak word. Verward Best vreemd. Als het echt keihard regent staat er wel even wat water in de bak, maar dit is binnen 1 of 2 uur weer weg. Ideaal dus. Als het regent wordt de bak ook niet zwaar, maar juist harder. Als het lang niet regent begint hij wel wat zwaarder te worden, maar dan wordt de bak gesproeid. Ideaal dus!

~And all our moments, good and bad forever in my head~
~wish we could go back just once and laugh at things we said~

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:01

Bij ons stond vandaag ook weer alles onder water.
Echt balen.
Heb toen maar een stuk met een schep omgegooid zodat er een kleine volte ontstond voor een beetje te longeren Haha!

Rona, Linanda en Oackly

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 19:11

Gelukkig hebben wij wat dat betreft echt een supergoede buitenbak! Nooit veel last van water... En anders graven we altijd een klein geultje, en stroomt al het water zo weg...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 19:13

Grandmommy schreef:
ik heb een verschrikkelijke rotbak, als het een half uur regent ligt ie blank, als het drie dagen niet regent krijg je er stuifwinden... en ik overdrijf niet. Soms word ik er echt moedeloos van, het is nooit gewoon eens normaal met die bak. het is heel fijn zand dus het zal daar wel aan liggen. En ik zal me er toch bij nee r moeten leggen, maar dat is me in die vijf jaar nog niet geklukt...



Hetzelfde.. >;)

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 20:13

Poeh ik ben dus niet de enige..maar de bak bij mij is ook nog es enorm klein dus dan kan je echt amper rijden. En ik betaal wel voor mijn bijrijdpaard en ik moet ook dokken voor de trein (tis niet ver maar het tikt wel aan iedere keer) en ik kom echt niet alleen voor het rijden maar tis best vervelend zo Verdrietig

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:39

Vreselijk die natte buitenbakken!!! wij gingen vandaag onze proef oefenen voor de wedstrijd volgende week. Diegene die de proef ging oefenen ging dus in de binnenbak en de rest moest in de buitenbak rijden. dat is dus echt waardeloos he Boos! valt gewoon bijna niet te doen. Stappen en af en toe een drafje maar je kunt eigenlijk geen moeilijke oefeningen doen.
De wedstrijd is dus volgende week en jawel... in de buitenbak (omdat er dan meer 'kijkplaats' is) ik hoop dus echt dat het driger weer word anders is het echt geen doen

.

gizzielover
Berichten: 115
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:41

ik ging ff rijden en me pony gistere rijden gleed gewoon uit Huilen

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 09:03

Grrr regen is gewoon echt niet lief wie bedenkt dat nou!!! En..het is zomer..en ik ben vandaag ook nog es jarig dus ik eis een maand geen regen!!!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:14

Bij ons valt het nog best wel mee. Na een droge dag is de bak wel weer droog en met regen valt er ook nog best in te rijden!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:24

Citaat:
ik heb een verschrikkelijke rotbak, als het een half uur regent ligt ie blank, als het drie dagen niet regent krijg je er stuifwinden... en ik overdrijf niet


bij ons is het ook zo.... echt vet balen.
als het dreigt te gaan regenen, ga ik niet rijden, want ik ben zuinig op mijn boomloze zadel, dat krijg ik nooit meer droog dan moet ik dus longeren in de bagger, met regenbroek en laarzen aan, in juli!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers