200 voor leasepaard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:34

NOu jammer dat je niet meer lest. Ik vind lessen altijd erg leuk. Lachen

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 18:07

Ik vind het zo stom lijken als je tussen die jonkies zit alsof je het nog niet kan ofzo terwijl ik toch 10 jaar heb gereden.
Ik huur nog wel eens een paard voor een buitenrit ofzo maar dat is ook best duur.
Mss als ik in een groep zou zitten waar meer van mijn leeftijd bij zouden zitten was het leuker.
Het valt me zoizo op dat als je in het noorden woont in een dorp en je gek op paardrijden bent meestal wel een eigen paard hebt op mijn leeftijd maar dat heb ik nooit gemogen van mijn ouders.

Erna208
Berichten: 2409
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:07

Cinzano schreef:
En je vraagt je niet af waarom ze bij de slacht staan Verward
Als je een hoge VA rekening wilt moet je zeker daar een paard vandaan halen, grote kans dat hem iets mankeert Scheve mond


Als ik daar - beetje off-topic - toch even op mag ingaan.
Niet alle paarden die bij de slacht terechtkomen, zijn slecht.
Je zult een kenner mee moeten nemen om de goede van de slechte te onderscheiden.
Uiteraard staan er paarden bij de slacht omdat hen wat mankeert.
Ik heb echter ook wel eens goede paarden van de slacht zien komen; met name jonge dieren.
Verder zou je eens op een paardemarkt kunnen gaan kijken, ook weer met een kenner bij je.
Ik ben vorig jaar op 3 markten geweest, werd daar zwaar depri van en dat even terzijde, en heb meerdere goede paarden voor weinig geld gezien om de heel simpele reden dat de mensen van de paarden af moesten of omdat de winterperiode eraan kwam en men de stalling e.d. niet kon betalen.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:16

Bij ons op pension zijn er ook een aantal leasepaarden. Daar wordt ook 200 euro voor gevraagd. Is altijd nog goedkoper dan alles zelf betalen.
Denk maar 's aan hoefsmid, dierenarts, reparaties aan harnachement..
En ze kopen daar zelfs paarden speciaal voor de ruiters, zodat het een passende combi is.

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:41

ik vind het duur.vriendin van mij betaald 140 euro en kan er mee doen wat ze wil .
ze zit 50 m van het bos vandaan.
hebben toen ook gekeken naar een ander paardje en die was 125 in de maand.

groetjes jessica

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:49

200 euro voor paard, verzekerd, geen extra kosten, daar kan je geen eigen paard voor houden, op pension stalling Knipoog
En mooie regeling dat er 100 euro van af gaat elke maand. Zou, als je eventueel van plan bent hem ooit te kopen, vooraf vragen wat de vraagprijs is. Want als jij er aan gehecht bent, en na een jaar wil kopen, tellen ze er makkelijk zo 1200 bij Knipoog En die 1200 krijg je dan "korting Knipoog "
Maar ze kunnen hem niet zomaar verkopen als jij hem leased?

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 20:51

Nee als ik hem lease kunnen ze hem verkopen, maar dan alleen als ik erachter sta en er al een ander voor gekocht is en die heb ik goedgekeurd als nieuw leasepaard
Als ik hem zou delen met een ander kost het maar 100 maar dan kan ik niet elke dag heen en dat is toch wel wat ik wil maar ik ga komende week even langs kletsen met de eigenaar mss dat ie speciaal voor mij een paardje wil kopen maar dan wil ie weten hoe ik rij en wat voor paard bij mij pas goed toch???

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:56

samantha23 schreef:
Mag ik vragen waar jij staat dan?


Mag ik het dan ook vragen? Tong uitsteken

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:07

Ook nog even on-topic nu Knipoog
Ik weet niet hoe de leaseprijzen liggen. Denk wel dat er veel verwarring is tussen een verzorgpaard en een leasepaard. Een leasepaard kun je als je eigen paard beschouwen en een verzorg-/bijrijdpaard (meestal) niet.

Het is gelijk een goede test om te kijken of je uberhaupt wel een eigen paard kan/wil hebben, qua tijd en geld. Daarbij, als dit paardje echt wat voor jou is dan gaat het leasebedrag toch van de aanschafprijs af schreef je?

Als je maar lang genoeg leased dan krijg je nog geld toe ook als je hem koopt! Clown

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 21:11

Haha Ik wil idd echt een leasepaard echt het gevoel dat ie van mij is en vaak is het zo dat als je een verzorgpaard hebt dat je hem samen met iemand anders hebt (eigenaar enz.) en ze kunnen hem zomaar verkopen.
Jaja het gebeurt heb het zelf meegemaakt en dat beestje verzorgde ik 3 jaar lang al.
Nooit geld voor gehad ofzo maar deed er alles mee en ik wil gewoon de zekerheid dat als het iets is ik hem kan kopen en dat ie niet ineens weg is als ik kom omdat ie verkocht is zonder het even te zeggen.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:12

als ik het zo hoor,is het een mooie regeling.
zet wel alles zwart op wit!!!!

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 21:16

Doe ik ook ga ook kijken of ik de Prijs als ik hem wil kopen op papier kan zetten als alles doorgaat.
Als de verkoopprijs op papier staat kunnen ze later niet gaan sjoemelen maar als ik daar wil leasen moet ik zoiezo een contract tekenen dus moet maar even kijken hoe het is als ik daar langs ga.
Het zou natuurlijk helemaal lekker zijn als hij zoals hij gezegt heeft mss een paard voor mij speciaal gaat zoeken.
Hij wou wel weer wat paarden hij heeft nu vooral B, C en D pony's en 1 paard en die is eigenlijk van hemzelf maar hij wil wat meer paarden om ook want oudere mensen aan te trekken.
Hopen dat alles doorgaat want na een middag bellen naar stallen en kijken op marktplaats enz. heb ik geen goedkopere leasepaarden gevonden en verzorgpaard wil ik dus niet en een eigen paard ben ik nu nog niet aan toe eerst maar kijken of ik na 2 jaar heel weinig rijden het nog wel leuk vind (vast wel).

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:18

Ik vind het niet zoveel. Hier in de buurt is het heel normaal dat je de stallingskosten betaalt voor een leasepaard. Het is in principe ook gewoon je eigen paard, je hebt alleen geen aanschaf kosten en da kosten etc. Ik zou dan wel een contractje op laten stellen dat ie niet zomar verkocht kan worden.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:23

Yorghos schreef:
Voordeel van een bijrijdpaard is natuurlijk dat je veel minder verantwoordelijkheid hebt en dat de onverwachte kosten op rekening van de eigenaar komen.

bijrijdpaard lijkt me iets anders dan een leasepaard. Bijrijdpaard heb je nog met de eigenaar te maken, die verzorgt hem ook voor een gedeelte. Bij een leasepaard, huur je hem, dus is het meer een ' eigen paard'.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 23:26

Misser schreef:
Ik vind het niet zoveel. Hier in de buurt is het heel normaal dat je de stallingskosten betaalt voor een leasepaard. Het is in principe ook gewoon je eigen paard, je hebt alleen geen aanschaf kosten en da kosten etc. Ik zou dan wel een contractje op laten stellen dat ie niet zomar verkocht kan worden.


het is wel grappig hoe de een het duur vind en de ander het wel mee vind vallen of goedkoop vind.
Ik denk dat je ook beter een verzorgpaard moet nemen als je weinig tijd hebt en het alleen doet omdat je het rijden en borsten zo leuk vind.
Ik denk dat je moet gaan leasen als je er aan zit te denken om een paard te kopen dat is veel realistischer als een verzorgpaard.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 07:43

Ik zou het gewoon lekker doen als ik jou was, jij hoeft niet voor de kosten op te draaien als het beestje ziek word, je hebt geen verzekeringskosten, hoefsmidkosten, VAkosten, kosten voor nieuwe spullen, wormenkuren. Dit alles komt er wel allemaal bij als je een eigen paard hebt.
Ik zou iig wel hele goede afspraken maken met de eigenaar en desnoods dingen op papier zetten
Je weet immers maar nooit Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 11:19

je mag mijn paardje anders wel doen hoor
ben je egt veel goedkoper uit
zelfs in de wintermaanden ben iknegt niet meer kwijt als 200 per maand hoor incl shetlander Schijnheilig

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 11:22

Wel een beetje ver weg maar is een vrouw bij mij in het dorp en die heeft een afgekeurt sportpaard staan waar ze zelf weinig mee doet misschien mag ik die leasen maar daar moest ze nog even over nadenken.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 10-07-04 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 11:22

Bij ons op stal kun je ook een leasepaard krijgen voor dat geld.
Je kan hem dan als eigen beschouwen.
Hij word niet zomaar verkocht (wat met verzorgpaarden wel vaak is)
je bent de enige die er op rijd
je mag er wedstrijden mee rijden als je wil
lessen hoevaak en bij wie je wil enz.

je weet gewoon wat je per maand kwijt ben, zonder onvoorzienen extra kosten.

persoonlijk zou ik het niet doen, heb voor dat geld liever een eigen paard staan
en ook de hoefsmid ed heb ik er dan graag bij.
Helemaal een eigen paard vind ik persoonlijk toch fijner.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 11:26

Maar ja dan moet je er wel geld voor hebben en aangezien ik ook naar school ga heb ik met een leasepaard nog wat minder verantwoordelijkheden wordt gevoert en gemest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 11:30

Op vol pension word ook gevoerd en gemest Haha!
maar ik zeg toch: persoonlijk

ik heb gewoon altijd op stallen gereden waar ik niks hoefde te betalen
waar ik er nog les en concoursen gratis bijkreeg Lachen
maar waar ze wel verkocht werden.
Dus ik kijk tegen leasen en betalen voor een verzorgpaard anders aan als sommige anderen.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 11:59

ik heb nu mijn paard ook ter lease in een advertentie gezet:

beschouwen als eigen paard (dressuur,buitenrijden,lessen,wedstrijden)op dezelfde stal voor 210 euro in de wintermaanden en 150 in de zomermaanden..(dit is wel randstad, dames)

7 dagen per week in principe ,voor vakantie en ziekte zorg ik er zelf voor!
hoefsmid,veearts,harnachement worden door mij betaald.

in de winter is net de stalling volledig betaald en in de weideperiode houdt ik''iets'' over..(wat ik opspaar)

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 12:00

is het de bedoeling dat jij ook 200 in de weideperiode/zomer moet betalen voor dat leasepaard?

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 12:21

200 altijd, hij staat zoiezo in een box en dan in de zomerperiode natuurlijk naar buiten en winters met deken als het niet te koud is.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 12:28

is het een particulier of een stal die dat paard gaat verhuren?

een stal moet namelijk wel iets ''winst''kunnen halen uit de 200 per maand en dan vindt ik het wel netjes dat bedrag.(ligt ook aan de provincie ,vindt ik)

van een partikulier moet je geen winst rekenen vind ik,die willen het paard dan niet kwijt en zien het paard toch op deze manier..