200 voor leasepaard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 09:54

Ik ga trouwens zo naar stal 2 even kijken hoe het is mag even een proefritje doen of het paard een beetje bij me past.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:54

Amanda schreef:
Ja, maar veel mensen doen hun paard juist in de lease omdat ze het (tijdelijk) uit de kosten willen hebben.
Je hebt dus geen aanschafprijs die je moet betalen, maar wel een 'eigen' paard. Waar je dus gewoon de maandelijkse kosten voor moet betalen.
Dat is leasen.


Ik weet heel goed wat leasen is, maar in mijn regio gebeurt het dus niet, omdat je niemand vind die ervoor gaat betalen. Knipoog

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 13:52

Ik kom net terug van stal 2 was er heel gezellig en het paard is echt super maar schrik heel snel.
Het beestje bokt en steigert niet springt alleen een beetje opzij als hij schrikt dus daar valt mee te leven.
Het is 30 euro per week dus als ik een week niet kan betaal ik ook niet.
Het enige is dat ik wel een zadel moet kopen want ze gebruikt 1 zadel voor 2 paarden en als zij weg is dan zit ik zonder zadel.
Moet maar kijken of ik een goedkoop zadeltje kan vinden.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:36

Als ik dit zo lees, is een leasepaard wel een goede optie voor je. Kan je verder niet echt helpen welke je moet kiezen, maar een uur fietsen is wel heel erg lang he? Ik vond 20 minuten al te ver (en heb toen een brommer gekocht Haha!). En ik was gewend om vroeger (nou ja vorig jaar) een half uur naar school te fietsen.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:09

Als je nou eens na gaat denken.. Jij rijd, jij zorgt dus dat zijn conditie op pijl blijft Haha!, jij voert, dus jij zorgt dat hij te eten krijgt, jij verzorgd hem, dus jij zorgt dat hij genoeg aandacht krijgt. Eigenlijk doe jij dus best veel! En dat allemaal ten goede van het paard, dus zou je eigenlijk wat TOE moeten krijgen Scheve mond Snappie? En dan nog wat... 200 euro p/m. Dat is 200x 12 maanden = 2400 euro per jaar. Wel eens bij stil gestaan? Daar kan je een leuk paardje van kopen hoor! Ik zou iets anders gaan zoeken Knipoog

Maar dat moet je zelf bepalen. Als jij het graag doet, dan moet je dat zelf weten. Maar bedenk wel dat 200 euro ongeveer 450 GULDEN was Knipoog

En het is niet eens jouw paard. En straks verkopen ze je paard. En dan? Jij hebt geen recht om te zeggen dat ze hem moeten houden hoor.

Dag paard, Dag geld.

Grt, Renske Knipoog

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:19

Dan denk ik dat je net zo goed een eigen paard kunt kopen. Soms betaal je zelf minder dan €200 voor een maand stalling, in Nederland toch, in België ligt die prijs meestal boven €250. En met een eigen paard kan je ALLES doen en hij is helemaal voor jou. Dus geen eigenaars die plots zegen dat het paard verkocht word.

SPCB
Berichten: 162
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:12

Cinzano schreef:
Ligt er maar net aan waar je staat, maar ik ben per maand wel veel meer kwijt dan 200 euro
Dus in mijn oren klinkt dit als goedkoop Knipoog

Ik ben zelfs 260 in de maand kwijt en dan moet ik nog zelf mesten en voeren en dan komen uiteraard nog de DA kosten en hoefsmid erbij. Dus het ligt er maar net aan waar je staat en wat je er voor over hebt.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:35

Ik omgerekend 175 gulden incl. voer.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 22:44

Ik wil wel nog een eigen paard maar dat pas na mijn opleiding als ik mijn diploma heb en niet meer bij mijn ouders woon.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:46

Echt zonde van het geld.. zoek anders een bijrijdpaardje, mensen die jou echt nodig hebben!! heb ik ook jaren gedaan, gratis en bij sommige paarden werd ik zelfs betaald omdat ik hun paarden op conditie reed!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:07

Die van mij kost 60 euro per maand voor 4 dagen in de week (mag alles doen behalve buitenrijde..is nog niet verkeersmak Knipoog )+ 10 euro voor de les! (1x id maand)