Waar een nette,goede manege om strandrit.te maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:45

MiGzi_MiQ, die manege in Renesse is inderdaad heel gaaf om te rijden. Wij zijn er met onze hele ponyclub geweest, en hebben op pony's van de manege een strandrit gemaakt, was echt heel gaaf. En toen we terug wilde, kwam er een groep van ik geloof wel 80 belgische trekpaarden aan galloperen, dat was daar schijnbaar een traditie. Wat een herrie maakt dat!!!!

MarrieLeen

Berichten: 11386
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:07

Ik heb 2x een duinrit gemaakt bij Manege de Groot (Egmond) en dat vond ik helemaal toppie! Ik denk dat diegene die het minder vond, het gewoon slecht getroffen heeft.. Lachen Ook heb ik bij Manege Jonker (Noordwijk/Kwatwijk:?) een strandrit gemaakt, dat was egt coowl!

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:34

Heb eens op de site van Poelenburgh gekeken, ziet er leuk uit! Staat alleen nergens bij hoe duur dat is en bij de agenda staan geen datums van strandritten, weet iemand hoe die dingen zitten Tong uitsteken

@ Vicky: organiseer jij zelf strandritten? En is het Noordwijk of Noordwijk aan Zee..of is dat hetzelfde Tong uitsteken Bloos K zie op mijn routeplanner namelijk verschillende noordwijks staan Bloos!

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:47

Mauwie schreef:
Heb eens op de site van Poelenburgh gekeken, ziet er leuk uit! Staat alleen nergens bij hoe duur dat is en bij de agenda staan geen datums van strandritten, weet iemand hoe die dingen zitten Tong uitsteken

@ Vicky: organiseer jij zelf strandritten? En is het Noordwijk of Noordwijk aan Zee..of is dat hetzelfde Tong uitsteken Bloos K zie op mijn routeplanner namelijk verschillende noordwijks staan Bloos!


Dat is hetzelfde. Gewoon onder verdeeld in Noordwijk zee, noordwijk binnen en noordwijk

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:47

MarrieLeen schreef:
Ik heb 2x een duinrit gemaakt bij Manege de Groot (Egmond) en dat vond ik helemaal toppie! Ik denk dat diegene die het minder vond, het gewoon slecht getroffen heeft.. Lachen Ook heb ik bij Manege Jonker (Noordwijk/Kwatwijk:?) een strandrit gemaakt, dat was egt coowl!


Jonker is in Katwijk

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:09

kijk even op de site van manege jonker.nl
krijg je een indruk hoe het is

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:12

Avanti_haf schreef:
kijk even op de site van manege jonker.nl
krijg je een indruk hoe het is


Ik heb gekeken,ziet er leuk uit! OK dan!
Wil alleen ook graag prijzen weten, zodat ik een beetje kan vergelijken Lachen

edit: stom ik zie het al: Strandritten (2 uur) € 25,= Tong uitsteken
Is opzich wel een redelijke prijs toch???

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:14

Avanti_haf schreef:
kijk even op de site van manege jonker.nl
krijg je een indruk hoe het is


Ben je daar???? off topic sorry

En de prijzen ja dat weet avanti_haf vast wel

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:25

De Strandhoeve in Zeeland is ook een aanrader. Het is er heel erg rustig, niet te veel paarden en pony's. Maar zeker een goede begeleiding en een leuke rit over het strand!

Voor meer informatie kan je kijken op: www.roompotparken.nl/manege

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:33

van poelenburgh is echt het leuks.. mits je MET begeleiding wilt. (ik betaalde voor 2,5/3 uur 37.50 euro.) ontzettend goed opgevoede pony's en paarden, die niet, absoluut niet saai zijn.

als je zonder begeleiding wilt kan je best naar manege heemskerk. beetje krotte manege maar wel erg leuk, en leuke paarden. hier betaal ja 21 euro voor 2 uur, zonder begeleiding, in duin of op het strand.

erhm.. manege de bokkendoorn ofzo heb je ook nog, ergens bij.. (weet het niet precies, ik gok) bloemendaal? volgens mij, naar mijn herinneringen staan daar een aantal stevige paarden, die fors hard kunnen (maar ook echt hard Tong uitsteken )
veel plezier.
(en wie weet, zie ik je wel bij poelenburgh verschijnen)

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:42

MarrieLeen schreef:
Ik heb 2x een duinrit gemaakt bij Manege de Groot (Egmond) en dat vond ik helemaal toppie! Ik denk dat diegene die het minder vond, het gewoon slecht getroffen heeft.. Lachen Ook heb ik bij Manege Jonker (Noordwijk/Kwatwijk:?) een strandrit gemaakt, dat was egt coowl!


Wij hebben eindstand ook wel in de duinen gereden, terwijl we een strandrit hadden afgesproken. En dan nog niet te spreken over alle andere zaken die misgelopen zijn.
Ik vond overigens de paarden er ook niet lekker bij staan, maar kan misschien aan mij liggen, maar bij mij op de manege staan de paarden er niet zo bij als daar! Bloos
http://www.nieuwamstelland.nl

P.s. Had wel een lief paard verder, op stal een beetje agressief, maar met rijden braaf, maar hij had gewoon een gigantisch K*tzadel! Hij heette Joep geloof ik. Lachen

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 01:21

waar je in iedergeval NOOIT naartoe moet gaan is manege lisiduna.. vreselijk! ik heb me daar 4 keer ingeschreven voor een strandrit, heb UITDRUKKELIJK gezegd dat ik gevorderd ben.. en jahoor, tot 4 keer toe met mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten (die de rit dan voor de mensen die wel kunnen rijden , ongelovelijk verpesten)
ook was daar een pony, ik steeg net op,.. hij gaat liggen en rollen! hij ligt op mij, hij moest nog omrollen maar anders lag hij op mn hoofd
de instructrice keer ernaar en deed niets! mn vriendin was zo goed op die fjord een rot- mep te geven dat op ging staan (wel ff mooi hoefafdruk op mn rug).. toen vroeg ik aan de instructrice waarom ze niet verteld had dat hij dat bij het opstijgen deed (waardoor je er niets tegen in kan brengen) en waarom ze niets deed..
ze zei: ah, dat doet ie altijd, als we het aandacht geven word het alleenmaar erger!
DJIEE~! ik sprong echt bijna uit mn vel.

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:05

Ik ga voor een buitenrit bij manege Jonker denk ik! Poelenburgh lijkt me eigenlijk het leukst maar is een stuk duurder dan Jonker en die staat op de 2e plaats dus ga ik die denk ik doen Haha! Wel even wachten tot het weer es een keer mooi word, misschien begin augustus ofzo

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:08

Je kunt beter gaan als het niet zulk mooi weer is Haha!. Bij mooi weer zit het strand vaak 's avonds nog vol mensen en kun je dus weinig doen.

Verder even op www.getij.nl een vrijdagavond uitzoeken waarop het eb is (of gaat worden): breder en beter strand en dus ook meer gelegenheid om iets te doen.

Hippotha

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:25

Manege Lisiduna(of zoiets Haha! ) in Burg-Haamstede (Zeeland)
Een goede begeleiding die oplet!!!!!!
Het is echt een hele mooie rit. Door het bos en een heel groot strand!
Ze hebben een gezellige kantine en nog veel belangrijker: de paarden staan er goed bij. Ze hebben ieder hun eigen ruime box en zien er goed uit.

Ze hebben ook hele fijne paarden. Voor ieder wat wils.
Zeker proberen, zuo ik zeggen!!!

Hippotha

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:27

muiszje schreef:
waar je in iedergeval NOOIT naartoe moet gaan is manege lisiduna.. vreselijk! ik heb me daar 4 keer ingeschreven voor een strandrit, heb UITDRUKKELIJK gezegd dat ik gevorderd ben.. en jahoor, tot 4 keer toe met mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten (die de rit dan voor de mensen die wel kunnen rijden , ongelovelijk verpesten)
ook was daar een pony, ik steeg net op,.. hij gaat liggen en rollen! hij ligt op mij, hij moest nog omrollen maar anders lag hij op mn hoofd
de instructrice keer ernaar en deed niets! mn vriendin was zo goed op die fjord een rot- mep te geven dat op ging staan (wel ff mooi hoefafdruk op mn rug).. toen vroeg ik aan de instructrice waarom ze niet verteld had dat hij dat bij het opstijgen deed (waardoor je er niets tegen in kan brengen) en waarom ze niets deed..
ze zei: ah, dat doet ie altijd, als we het aandacht geven word het alleenmaar erger!
DJIEE~! ik sprong echt bijna uit mn vel.


Hihi...heb ik hem net zitten promoten!!
Ik kan dit me echt niet voorstellen!
Bij ons was het tiptop. Allemaal gevorderden...
Misschien ligt het ook heel erg aan de leiding, die er mee gaat.
Vreemd dat ze zo'n slechte begeleider meegeven Boos!

Anike

Berichten: 1936
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:01

Mauwie schreef:
Heb eens op de site van Poelenburgh gekeken, ziet er leuk uit! Staat alleen nergens bij hoe duur dat is en bij de agenda staan geen datums van strandritten, weet iemand hoe die dingen zitten Tong uitsteken


Je moet even naar de manege bellen.. je kan elk weekend een rit maken. Wat jou het beste uitkomt. Je kan aparte afspraak maken dat er een rit wordt gepland voor jou.
Voor de prijs moet je ook even bellen, ik ging namelijk altijd met me eigen pony mee.. dan is het 5 euro per uur...

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:06

Anike schreef:
In de 12 jaar dat ik daar heb gereden heeft nog nooit (!) iemand een kind in een draagzak me genomen! Dus dat slaat iig nergens op..!



Tsja het was toch echt zo! Wij waren met zijn 3en en hebben de begeleidster ook wel even gevraagd waar ze in godesnaam mee bezig was! Maar volgens haar moest het kunnen want de paarden waren heel braaf. Raar mens!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:10

Hippotha schreef:
Hihi...heb ik hem net zitten promoten!!
Ik kan dit me echt niet voorstellen!
Bij ons was het tiptop. Allemaal gevorderden...
Misschien ligt het ook heel erg aan de leiding, die er mee gaat.
Vreemd dat ze zo'n slechte begeleider meegeven Boos!


Ik kan manege Lisiduna ook alleen maar promoten!!
Wij zijn dit jaar voor de tweede keer daar geweest (mét eigen paard)!!
We hebben de vuurtorentocht meegedaan, wij waren dus met 2-en met onze eigen paarden + begeleiding en nog een meisje met een super-snelle fjord van de manege.
Ik kan het alleen maar aanraden daar naartoe te gaan.
Ik vond alle paarden en pony's er goed uitzien en de paarden worden er goed verzorgd!
Volgend jaar gaan we weer!!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:00

ja, de omgeving is mooi,. maar ook een vriendin van mij, die een jaar later ging heeft de hel meegemaakt daar.
ik weet niet wat jullie met die ruime stallen bedoelen, in de tijd dat ik er was stonden alle manege pony's in stands, de zadels waren krot(krijgen een hele vieze opgevouwen deken eronder) en de stallen waar de paarden stonden waren donker. (alleen de stallen die achter de buitenbak zijn, waren een beetje ok.)(maar volgens mij waren die afgebrand? had ik gehoord?)
het kan ook liggen aan de pony's waar ik op heb gereden. de enige leuke was, (die toen net nieuw was) was paco.
sjimmy is die rollende fjord, waar mijn vriendin (jolien494) ook schade aan heeft opgelopen, om het zo maar te zeggen.
verder heb ik nog gereden op: lady, monarch, macho, joop.

het mens in de kantine was ook echt onaardig, want toen ik dus onder sjimmy terecht kwam, en de buitenrit verpest was door scheeuwende mensen die niet wisten hoe zn hun paard in draf kregen, en er vervolgens huilend achterkwamen dat ze draf toch niet zo'n fijne gang vonden,.
en ik mijn geld per-se terug wou, (en ik later naar de dokter moest) kreeg ik de woorden: ja, we kunnen natuurlijk niet altijd alles goed organiseren he, soms is er gewoon onvoldoende animo voor de gevorderde ritten, en doen we er gewoon beginners bij. dat doen ze overal!" (sorry hoor maar ik heb echt geen goed woord meer over voor deze manege. of iniedergeval niet meer voor de strandritten, die er georganiseerd worden in de zomervak.)

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:03

Mauwie schreef:

@ Vicky: organiseer jij zelf strandritten? En is het Noordwijk of Noordwijk aan Zee..of is dat hetzelfde Tong uitsteken Bloos K zie op mijn routeplanner namelijk verschillende noordwijks staan Bloos!


Nou niet echt maar ik geef les aan kinderen en doe wel eens buitenritten met hun en 1x eerder een keer met een paar van bokt.
De paarden staan in voorhout dus eerst een ritje over straat en vervolgens door het duin en over het strand met wel een stukje naaktstrand Bloos! .
Halverwege kan je je paard ook neerzetten bij een restaurantje en daar even wat eten.
Er is ook de mogelijkheid om de andere kant op te gaan naar wassenaar ben je wat langer onderweg en kan je ook bji de pannekoekenboerderij stoppen.
Er kunnen 3 paarden van mij mee en mensen met eigen paard is geen probleem. Eventueel kan er ook een aanspanning mee voor mensen die niet zo lang in het zadel kunnen zitten. *LOL*

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:13

ik vind strandritten bij de poelenburgh supergaaf!! ben er twee keer op ponykamp geweest.
in zeeland heb ik bij manege grol een keer gereden maar dat is me toen wat tegengevallen. kan ook aan de leiding liggen?
bij manege lisiduna heb ik zeker een hele toffe rit meegemaakt!

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:28

Ik weet niet of je zelf een paardje hebt? Anders kan je vanaf onze stal met een groep ritten maken (er kan ook eventueel voor vervoer gezorgt worden, ze hebben een paardentransportbedrijf)

Het is op Manege Me Arckelhoeve in Poeldijk.. Je gaat eerst een stuk door het bos, dan door duinen en vervolgens over het strand!

Als je geen paardje hebt kan je proberen bij De Paardenhoeve hier hebben ze echt brave paardjes staan in alle maten en vroeger zaten er eht hele leuke tussen (lekkere hitte petitjes die graag willen lopen maar niet gek doen) Hier zijn de ritten wel een stuk korter omdat je gelijk aan het strand zit en vanuit poeldijk niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:59

Ik ga volgende week die hippo d'or in Nieuwvliet misschien wel even uitproberen (ben daar in de buurt dan op vakantie). Jullie horen het wel Lachen

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:15

tja manege Lisiduna heb ik ook niet zulke goede ervaring mee. Mijn moeder kreeg een paard die de hele week amper buiten was geweest en alleen maar als een gek aan de kletter ging en bijna mensen heeft omver geknald Ik had een paard die niet naar voren was te rijden en de begeleidster kon haar paard ook niet aan
Conclusie: ik moest voorop rijden en alles blijven blokkeren omdat anders de andere aan de hol gingen en mijn paard deed nix Boos!

Grol heb ik redelijke ervaringen mee. Het was alleen een enorme groep met allemaal duitsers die niet konden rijden.... maar een paar van hen werd ook terug gestuurd