mijn e- pony staakt tijdens de buitenritten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
paujasp
Berichten: 58
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: delfzijl

mijn e- pony staakt tijdens de buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 10:49

ik heb een e pony(arabiertje en 10 jaar oud) en die wil tijdens de buitenritten sinds vier weken ofzo niet meer verder. hij wil terug naar huis. hij gaat plotseling stilstaan en gaat steigeren alsik hem dan aanpak ( aandrijven en sturen). hij loopt achterwaarts richtind de sloot. heb vorige week met hem in de sloot gelegen, dit is heel angstig vind ik.
wie weet er handige tips om zo wel mijn pony te laten stoppen met dit gedrag.
ik doe als veel afwisseling met hem; longeren, wandelen, in het weiland springen en dresuren.


Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:36

RT?

ik zou het niet weten. Ga eens een keer met iemand mee, als die naar buiten gaat. En andeers een keer een tik op de kont...

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

boemel

Berichten: 8266
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:45

De pony van mijn zusje wilde ook niet weg van huis.
Ik bleef daar meestal even met de bezem achteraan lopen.
Het probleem ging na verloop van tijd vanzelf over.

Mijn eigen paard had het in het begin ook heel erg.
Met de zweep tikken (of slaan) hielp niet want ze sloeg steeds hard uit naar de zweep en dat was echt onverantwoord met alle voorbijkomende auto's en fietsers.

Ook mijn paard ging achteruit. Dus heb ik dat achterwaarts gaan misbruikt. Ze mocht met haar hoofd richting huiswaarts staan, maar ik liet haar achteruit de juiste richting op lopen.

Als ze zo een paar meter achteruit gelopen had, draaide ik haar met het hoofd de goede kant op en probeerde ik het opnieuw. Weer staken? Dan weer omdraaien en achteruit de goede kant op laten lopen.

Uiteindelijk had mijn paard er zo de balen van dat ze de goede richting maar al te graag op liep. Nadat ik dit een paar weken herhaald heb, heeft ze het nooit meer gedaan.

Als je deze wijze probeert moet je het wel heel rustig en voorzichtig doen.
Je moet niet het risico nemen dat je pony begint te steigeren.

M1+10

paujasp
Berichten: 58
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 14:57

boemel schreef:
De pony van mijn zusje wilde ook niet weg van huis.
Ik bleef daar meestal even met de bezem achteraan lopen.
Het probleem ging na verloop van tijd vanzelf over.

Mijn eigen paard had het in het begin ook heel erg.
Met de zweep tikken (of slaan) hielp niet want ze sloeg steeds hard uit naar de zweep en dat was echt onverantwoord met alle voorbijkomende auto's en fietsers.

Ook mijn paard ging achteruit. Dus heb ik dat achterwaarts gaan misbruikt. Ze mocht met haar hoofd richting huiswaarts staan, maar ik liet haar achteruit de juiste richting op lopen.

Als ze zo een paar meter achteruit gelopen had, draaide ik haar met het hoofd de goede kant op en probeerde ik het opnieuw. Weer staken? Dan weer omdraaien en achteruit de goede kant op laten lopen.

Uiteindelijk had mijn paard er zo de balen van dat ze de goede richting maar al te graag op liep. Nadat ik dit een paar weken herhaald heb, heeft ze het nooit meer gedaan.

Als je deze wijze probeert moet je het wel heel rustig en voorzichtig doen.
Je moet niet het risico nemen dat je pony begint te steigeren.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:58

Crosspost

paujasp
Berichten: 58
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 14:59

dat heb ik ook geprobeerd maar dan gaat ie wijken en zo achteruit de sloot in. hij gaat dus scheef achteruit lopen en zo beladde ik laatst in de sloot met hem.
ik vindt dit echt heel vervelend, mischien ligt het aan de tijd van het jaar ofzo?

gezocht lederen rijlaarzen maat 38 omgeving delfzijl

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:09


Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FennaK, Leliesan en 29 bezoekers