Wat is het doel van de daas?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:19

Denk dat er slechte dingen moeten zijn om het positieve te waarderen.

Door de daas zijn we in de winter blij dat we ervan af zijn, dan is de winter niet zo héél erg. Knipoog

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:19

De mens eet andere dieren op en beschermd verschillende ook, denk maar eens wat er zal gebeurt zijn met de vogelpest als de mens nooit had ingegrepen. Nu zijn er wel mensen die ik liever uitgeroeid zie hoor Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:28

Sommige beseffen het belangrijke van het natuurlijk evenwicht (waar OOK de DAAS toe behoort) niet
Lees een goed biologie-boek en het wordt allemaal duidelijk Vork

Ik vind het juist jammer dat de mens zich heeft bemoeit met de vogelpest.. Dát was nou een voorbeeld van het ingrijpen van de natuur om overbevolking, c.q. bioindustrie, tegen te gaan Lachen

Okkie1: dat is ook helemaal waar Haha!

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:32

het is gewoon een grote kring loop actie.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:37

ik wil het wel snappen dat natuurlijk evenwicht maar ik heb 4 pagina's lang nog geen enkel duidelijk antwoord gezien dat een daas noodzakelijk is voor de wereld. Vanaf dat iemand mij kan zeggen dat we zonder daas niet kunnen leven dan mogen ze blijven, trouwens diegene die graag de daas zien, mepppen jullie ze dan nooit dood en jagen jullie ze nooit weg als ze op je of je paard zitten? Denk het wel, en denk dat miljarden anderen misschien denken laat de daas maar leven, zolang ze mij niet steken. Maar als iedereen dat denkt en de daas mag niet meer steken hebben ze ook voedseltekort, laat je volgende keer maar naar hartelust steken dus Tong uitsteken

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:45

Je hebt al 4 pagina's lang een duidelijk antwoord gehad katleen Haha!
De daas is essentieel, evenals alle andere organismen (ook planten horen daar bij), voor het natuurlijk evenwicht. Dát is het nut. Al zien sommige mensen dat anders Haha!

En ik ben ook zeker niet daaslievend Echt niet, als het kan sla ik ze dood Tong uitsteken Maar da's als een druppel water op een gloeiende plaat Tong uitsteken Heeft dus weinig nut, want als je van de één verlost bent, komt de ander wel weer Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 14:52

en ik heb 4 pagina's lang gezegd dat dat antwoord niet voldoende is Haha!

maar jij bent niet daaslievend, al het kan sla je ze dood, ik ben niet daaslievend, als ik kan sla ik ze ook dood, miljoenen of zelfs miljarden mensen zijn imo niet zo erg daaslievend, dus als ze vervelend doen en steken sla je ze dood. Als iedereen dazen doodslaat omdat ze vervelend zijn, maar toch moeten ze blijven Verward Haha! *blont*

dan ben ik nog het meeste eens met Okkie, de winter is dan inderdaad een godsgeschenk, maar dat telt voor de geen last van vliegen ook Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:02

Haha! Haha, ja en muggen... etc. etc. Haha! Als het alléén maar om dazen ging dan was de winter ook minder mooi. Alle rotongediertes bij elkaar maken de winter mooi... ofzo..

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:10

ok dus, dasen hebben op een of andere manier een moreel nut. Het helpt je de koude natte winderige dagen te aprrecieren Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:14

Juist Haha! Jij begrijpt me Haha! OK dan!