Hoe ben jij aan stalling gekomen? (Poll)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe ben jij aan jouw stalling gekomen?

marktplaats
44 (20%)
rondvragen bij boeren in de buurt
18 (8%)
bokt marktplaats
5 (2%)
via reacties van bokt
7 (3%)
via via in eigen netwerk
89 (41%)
eigen site van de stalling
16 (7%)
anders
35 (16%)

Totaal aantal stemmen: 214


___Kelly___

Berichten: 43
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: Appleville

Hoe ben jij aan stalling gekomen? (Poll)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 11:27

Hallo,

Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie aan stalling zijn gekomen, dus daarom heb ik een poll opgericht. Ik ben ook heel benieuwd wat jullie belangrijk vinden aan een stalling.

Mijn huidige pensionstalling heeft een eigen website die ik gevonden heb op de zoekwoorden 'stalling' en mijn woonplaats.
Daarvoor heb ik altijd stalling gevonden via marktplaats.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie! :wave:

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Hoe ben jij aan stalling gekomen? (Poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:30

Ik kwam hem tegen via marktplaats.
Kennis van de stal eigenaar had een advertentie geplaatst.
Ben haar daar enorm dankbaar voor :j

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:31

Ik stond eerst bij een manege/pensionstalling.

Via via hoorde ik dat een boerderij verderop, ook stallen verhuurde. (die boer was daar toen net mee begonnen)
Daar zijn we toen wezen kijken en met m'n vriendin zijn we daar dus heen gegaan met de paarden.
Veel kleinschaliger (8 paarden), hele dag buiten, altijd kunnen rijden, altijd de rijbak voor je zelf, dichtbij het bos.
En minder duur, 180 euro.
Daar staan we nu al bijna 2 jaar en het is er ideaal voor de paarden.

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:32

Hoe ik aan mijn stalling ben gekomen?
Een hoop stallen in de buurt kende ik al door vrienden, vriendinnen en omdat ik er gewoon wel eens langs reed. Mijn huidige stal heb ik via Google gevonden.

Wat ik belangrijk vind aan een stal?
- voldoende uitloop ('s zomers wei, maar 's winters MINIMAAL hele dagen in de paddock);
- voldoende RUWvoer;
- eigenaren waar je een goed gevoel bij hebt.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:34

Toen ik nog geen eigen pony had verzorgde ik altijd een stel bij iemand aan huis en na een tijd hebben me ouders een pony van haar gekocht en die bleef daar staan en mijn huidige staat daar dus nu ook. Belangrijkste aan stalling is weidegang. Zomers sowieso 24/7 en de rest vindt ik minder belangrijk. Verder is er een buitenbak, voldoende wei, automatisch drinkbakken(ideaal!) en natuurlijk nog een maatjes en een schuilstal, 's winters gaan ze wel op stal 's nachts. Verder kun je ze binnen of buiten wassen en er is een zadelkamer en voordroog van eigen weides.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 12-06-12 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Hoe ben jij aan stalling gekomen? (Poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:36

Ik keek regelmatig op marktplaats toen mijn jonkie nog in de opfok stond. Zo wist ik alvast een beetje welke stallen er in de buurt waren. Toen ik mijn andere paard kocht, ben ik wat actiever op marktplaats gaan zoeken naar een stal. Op deze manier ben ik tot 2x toe aan een stal gekomen.

KylaLover

Berichten: 2216
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: ergens in de buurt van nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:37

Ik heb gestemd op anders. Ik reed al bij een manege en daar heb ik een box gereserveerd waar Don is komen te staan. Nu wil ik met hem naar een stal met weidegang en daar ben ik gewoon langs gegaan met de vraag of ze stallen vrij hadden. En dat hadden ze, dus meteen een box gereserveerd en per 1 juli a.s. ga ik daarheen verhuizen.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoe ben jij aan stalling gekomen? (Poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:38

Wij hebben alles zelf bij huis, dus ik hoef niet te zoeken naar een stal... heerlijk! Eeder gewoon via mijn netwerk en had ik mijn pony op de manege staan.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:40

Bij de eigenaars van m'n verzorgpony, lekker handig :)

Wat ik belangrijk vind :
- goed onderhouden
- dagelijks weidegang of minimaal op de paddock
- gezelschap van soortgenoten
- binnenbak (in de buurt)

freakish1977

Berichten: 830
Geregistreerd: 01-12-11
Woonplaats: Tilburg

Re: Hoe ben jij aan stalling gekomen? (Poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:44

Ik had een verzorgpaard op de stal waar ik nu met mijn eigen paard sta, ik had hen al aangegeven op zoek te zijn naar een eigen paard, maar dan moest ik ook stalling hebben. Omdat ze wisten wat ze aan me hadden hebben ze me een stal toegezegd en toen is de jacht naar een paard begonnen.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Hoe ben jij aan stalling gekomen? (Poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:03

Ik heb de paarden nu thuis staan, maar (hopelijk binnenkort) gaan ze naar de stal waar ik nu ook al mijn rijlessen heb. Op die stal ben ik dus al een tijdje "thuis". Ik ben daar weer terecht gekomen via mijn man, die destijds wilde beginnen met paardrijden, en daar het beste gevoel bij had van alle stallen in de omgeving. Dat gevoel bleek zo goed, dat ik er ook ben gaan rijden :)

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Re: Hoe ben jij aan stalling gekomen? (Poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:06

Mijn oma belde eens op met de vraag of iemand van de familie mij wel eens heeft gemeld dat er in de buurt van waar me vriend woont, ik een achterneef heb met stallen.... Ik wist niet eens dat hij bestond maar heb hem gebeld en inmiddels sta ik daar alweer 1,5 maand!

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Hoe ben jij aan stalling gekomen? (Poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:11

Ik woon in een dorp en alle paardenmensen kennen elkaar wel zo'n beetje, toen ik een grotere weide zocht omdat er een paard bijkwam, ben ik gewoon de boeren in de buurt afgegaan waarvan ik wist dat ze al weleens paarden hadden gehuisvest. Mijn huidige weide stond al enkele jaren leeg (de vorige huurders kende ik en die waren verhuisd), via via aan telnr. van de eigenaar geraakt, en nu huren we het al twee jaar :)

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Hoe ben jij aan stalling gekomen? (Poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:18

via een collega van mijn vader die zelf ook paarden heeft! :)

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:39

Ik heb anders gestemt. Familie van mij ging 8 jaar geleden verhuizen naar een huis met stallen en land erbij. Nu staan de pony's er voor niets en daar ben ik erg blij mee, scheelt heel wat kosten.

Nikass

Berichten: 16704
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:51

Toen ik mijn paard kocht stond ze op de manege waar ik destijds reed. Ik ben daar toen in eerste instantie gebleven. Later via internet op zoek gegaan naar andere stal en kende mensen die op mijn huidige stal stonden. Dus via internet en eigen netwerk deze stal gevonden.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Hoe ben jij aan stalling gekomen? (Poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:56

Via mijn kennissenkring. Ik stond op een stal waar ik het niet naar mijn zin had.. Toen op de wachtlijst gezet bij deze stal en nu sta ik er nog steeds met veel plezier! :)

Anoniem

Re: Hoe ben jij aan stalling gekomen? (Poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:59

Via marktplaats...
bij mensen thuis dus compleet privé en ik mag alles zelf bepalen..
ideaal.

maybe2
Berichten: 627
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Tjuchem

Re: Hoe ben jij aan stalling gekomen? (Poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:04

eerst via marktplaats.nu heb ik zelf een pensionstal,en ik zet advertenties op marktplaats.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:53

ik heb via een rasgerelateerde site de leden in mijn regio opgezocht en degenen die mail gegevens openbaar hadden staan een mailtje gestuurd met de vraag of ze plaats hadden, of plek wisten.
Ik zocht specifiek naar rasgenootjes en 24/7 in de groep buiten , de rasgenootjes ook omdat die dus ook veel al veel tot altijd buiten staan .

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:54

Ik vind al zo'n 6 jaar op rij mijn stallingen via marktplaats.
De laatste via zowel bokt als marktplaats, als reactie op mijn zoekertjes vaak :)

___Kelly___

Berichten: 43
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: Appleville

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 19:06

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Leuk om te lezen waar iedereen stalling vind!

DoTiramisu

Berichten: 332
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: In de buurt van mijn paardje (Bavel)

Re: Hoe ben jij aan stalling gekomen? (Poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:22

Nouu bij mij ging het eigenlijk zo:

Ik reed op een stal een eigen paard voor een hele lieve vrouw. Helaas was deze pony te sterk voor haar 7 jarige dochtertje.. Dus pony werd verkocht. Ik wou hem super graag kopen want kon er super goed mee over weg, helaas was ik iets te laat :(.

Maar ik was dus op zoek naar mijn aller eerste eigen paardje.
Ik hoorde dat er op diezelfde stal nog 2 andere paarden te koop stonden.
Dus ik de weide in en ik ging bij Tiramisu ( toen nog Terry ) kijken en het klikte meteen.
Ze was 3 jaar en kon niks maar ik dacht ach komt wel goed joh. Dus ik met papa samen paardje gekocht. En ik zag dat ze daar gelukkig was dus ik denk ik laat haar lekker bij dr paardenvriendjes staan. En zo ben ik eigenlijk en aan mijn paardje gekomen en aan de stalling!!
En nog altijd super gezellig :D
En met Tiramisu gaat het supeerr!!!

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Hoe ben jij aan stalling gekomen? (Poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:25

Ik sta op stal bij mijn instructrice, dus eigenlijk via haar haha. Ik heb mijn instructrice via een vriendin gevonden die bij haar leste.
Wat ik belangrijk vind zijn lichte stallen, voldoende voer en dagelijkse weidegang. Daarnaast vind ik het belangrijk dat ik altijd kan rijden als ik daar zin in heb, dus ook binnenbak en buitenbak.
Dat heb ik nu allemaal gevonden, dus ik wil niet meer weg

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:48

Ben Belgje dus marktplaats werkt hier al niet :P

In eerste instantie ben ik via Google gaan zoeken en zo heb ik een link gevonden naar onze variant van marktplaats, Kapaza. Daar stond een advertentie voor en pensionstal, kleinschalig, die net van start ging. Ben er gaan kijken en komende winter ga ik er voor de 3e keer heen.
Wat voor mij belangrijk was/is? Dat ze respect hadden voor mijn manier in omgang met paarden, had namelijk een merrie die niet bepaald het makkelijkste karakter had.
Verder stel ik rust en vrijheid op prijs dus geen 20 kinderen die elke dag gillend en krijsend langs de stal rennen of aan je komen kleven.
uiteraard wilde ik ook liefst een ruime box en als het even kon ook dagelijks toch optie tot weidegang of paddock met sociaal contact en een piste in goede conditie en ook niet overbevolkt.
Als laatste zou wandelgebied in de buurt ook mooi zijn, al was m'n beestje prima verkeersmak.

Dat alles heb ik daar gevonden en ik keer er dus ook terug. Kleinschalig, lekker relaxe mensen, altijd het beste met de paarden voor én ze waren er ook voor me toen ik begin dit jaar mijn merrie verloor aan colontorsie, zij hebben haar zelfs naar de kliniek gebracht voor me en de eerste dagen erna de zorg overgenomen van mijn andere paarden. Gratis, hoewel ik toen half pension stond.

Ook van belang: ik heb sinds vorig voorjaar een jonge hengst gekocht en het stoort hen absoluut niet dat ik dus een hengst heb. Zolang hij netjes opgevoed is, zich gedraagt en niemand een ander last bezorgt blijft hij dus evengoed welkom :) Ze doen net extra hun best zelfs dat hij ook met vriendjes buiten kan op een kleine paddock in de winter zodat ook hij eigenlijk alle luxe van paardwaardig leven heeft. Top toch?