gespannen

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Chris_Fire

gespannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 14:46

ey
mijn lieveling is in de stal altijd heel gespannen. Ze is heel sjagerijnig en legt altijd haar oren in haar nek. ook als je haar poetst spant ze zich heel erg en het lijkt net of ze het niet fijn vind. als ze zo sjagerijnig doet is het niet echt bijten ofzo maar gewoon oren plat in der nek en maar lelijk aankijken. als je hem buiten de stal zet om te poetsen is het sjagerijnig zijn voor een groot deel weg maar het gespannen zijn en het niet fijn vinden om gepoetst te worden net zo erg. maar met rijden is het juist de tegenstelling. Is heel vrolijk en sjeest graag de bak door. Weet iemand hoe dit kan komen en hoe je het kan verhelpen? of is het niet te verhelpen.
xxxxxxxxxjes margo

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:03

David in in zijn stalletje ook altijd onwijs chago. Heel boos kijken, passage uitvoeren, oren in de nek, beetje happen naar je (niet bijten, hij is wel opgevoed Knipoog )
Maar als je hem gewoon buiten aan de muur zet dan is het een knuffeldier. Dan kan je er alles mee.
En eenmaal aan het werk is het een hartstikke werklustige pony die graag veel voor je doet...

Ik denk dat ze de stal gewoon als veilige plek ziet, en dat is haar hokje. En daar moet iedereen uitblijven.

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 15:05

Ja daaraan zat ik ookal te denken maar als ik haar aan een muur ofzo zet en wil gaan poetsen doet ze hetzelfde net alsof ze het gewoon niet fijn vind. Dat begrijp ik gewoon niet zo goed
xxxxxxxxjes margo

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:10

Niet alle paarden vinden hetzelfde fijn.
David doe je er ook geen plezier mee om hem te gaan borstelen. Zeker de rosborstel zou het liever overslaan.

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:23

Ze voelt zich waarschijnlijk in een hoekje gedrukt en vind ze die persoonlijk contact en het te dichtbij staan terwijl ze niet weg kan voor haar gevoel niet fijn. Ze voelt zich bedrijgt, waardoor ze zich dus gaat verdedigen.

Geef haar het gevoel dat ze zeker wat te vertellen heeft en dat ze zich altijd onder die persoonlijk contact kan komen. Als ze dit eenmaal weet zou ze veel ontspannender zijn en het juist graag willen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:47

Ik heb je topic verplaatst naar vraag maar raak.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie