Wever, kopen of laten staan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:56

Staan laten en verder zoeken...

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:59

Je moet je bij jezelf afvragen hoe erg je het vindt.
Ik heb bewust een geweldig paard gekocht dat luchtzuigt. Ik zit er niet mee. Ze krijgt heel veel weidegang en doet het dan niet.

Verder zou je eens kunnen zoeken op weven of de engelse term ervoor (ben ik even kwijt, maar zoek onder stablevices dan kom je hem vanzelf tegen). Er is onderzoek (maar daar ben ik niet zo in thuis) dat het ophangen van spiegel in de stal al erg helpt, verder een stal met horizontale spijlen of boven open en de mogelijkheid tot neuscontact in de stal (bv. gaat je in de wand).

Kortom: hoe leuk vindt je dat paard en hoe erg zit je ermee.
Dat ze last van hun voeten o.i.d. krijgen lijkt mij klets, een paard loopt in de natuur de hele dag. Ik ken ook geen wevers met kapotte pezen o.i.d.

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:01

Ik heb jaren op een wever gereden. In de zomer stond ze 24/7 uiten en was er sowieso geen probleem. In de winter stond zo soms 's nachts in de stal en dan ging ze weven als ze onrustig was of zich verveelde. Mestal stond ze met een ander paard in 1 stal en dan was er geen probleem. Weven deed ze dus niet in de wei. Ze loopt al jaren redelijk hoog in de sport.

Ik denk dat je het moet laten afhangen van hoe erg het is. Als het paard het ook op de wei doet, en altijd op stal zou ik het niet doen. Maar anders...
Laten keuren zou ik wel doen (eigenlijk altijd, wever of niet) en een proeftijd. Dan weet je waar je aan begint en denk ik dat je wel een goede keuze kunt maken.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 16:30

Bij mij op stal zitten tussen de 2 stallen spijlen, dus neuscontact is altijd mogelijk.

Vandaag heb ik de foto van het paard gehad en ik ga eens even bedenken of ik niet véél te klein voor het paard ben....

Toos paardloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 137 bezoekers