Rijlaarzen voor brede kuit!? HELP!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:37

GeJe schreef:
Ik denk dat je idd wel eens zou kunnen slagen met laarzen van Rectiligne. De laarzen zijn sowieso niet zo heel duur (komt door gebruik van dunner leer, soms maar half gevoerd en het lijmen ipv naaien van de zool) Heb nog even snel voor je gekeken wat Petrie of Königs voor je kunnen betekenen, maar ik denk dat het dan (door het maatwerk) te duur wordt. Ga anders eens naar Boer&Peerd in Diever voor de Rectiligne laarzen. Succes!

Hoe duur wordt dit grapje dan ongeveer. Ik heb door veel sporten en te veel op mijn tenen lopen best flinke kuiten en maatje 42 ongeveer en ik moet nu binnenkort toch echt weer aan de laars maar moet het helaas zelf betalen dus hoe lang moet ik nog sparen?


Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:49

sabineG schreef:
Je mag gewoon wedstrijden rijden hoor met de laarzen van MH... ik heb niets gelezen in de rectificatie over gladde zolen....


- Mountain Horse rijlaarzen -
Tijdens de laatste dressuurwedstrijd ontstond er een discussie tussen een amazone en een jurylid over betreffende rijlaarzen.

De jury heeft een waarschuwing op de startcoupon genoteerd dat de amazone niet volgens de kledingvoorschriften van Artikel 143 (bladzijde 37) van het Disciplinereglement Dressuur de ring heeft betreden. De amazone was het oneens met de jury en dat liet ze luid en duidelijk merken.

Welnu, in betreffend artikel staat dat deelnemers in de ring dienen te verschijnen gekleed in een paar zwarte of donkerblauwe rijlaarzen met gladde zool. De Mountain Horse rijlaarzen zijn dus wel toegestaan, mits zij een gladde zool hebben. De jurybemerking was dus terecht, want de amazone droeg laarzen met geen gladde zool. Ze heeft mijns inziens nog geluk gehad, want de jury had haar ook kunnen diskwalificeren.

Dit soort discussies zijn natuurlijk te voorkomen. Jury's worden geacht de reglementen te kennen, maar dit geldt evengoed voor de deelnemers. Ik verneem echter regelmatig dat deelnemers niet of nauwelijks op de hoogte zijn. Advies: schaf een reglement aan of lees het na op de site van de KNHS.

Uw wedstrijdsecretaresse.
RVJA Maart 2004

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 21:58

Ik ga zaterdag gewoon naar de winkel en doe net of ik gestoord ben. Dat kan ik namelijk goed Knipoog ! En dan pas ik de MH laarzen (wel de nette versie) gewoon aan. Je weet maar nooit.

Nu loopt er nog een topic over leren laarzen of mountain Horse en daarin staat dat Runningkawa via mail contact heeft gehad met de KNHS over de onduidelijke regelgeving rondom die laarzen. Ik kom er zelf nog steeds niet goed uit, maar het komt er volgens mij inderdaad wel op neer dat laarzen met gladde zolen wel mogen op wedstrijd. Maar ik vraag me af of ik die discussie met juryleden wel aan wil gaan.

Ik ga gewoon de afweging maken. Stel dat de MH wel passen en andere laarzen moeten op maat, dan gaan de kosten meetellen.

Heeft iemand er ook ervaring mee dat laarzen eventueel weer ingenomen zijn? Iemand zei me dat dat ook nog tot de mogelijkheden behoort. Stel je voor dat mijn afslankpoging toch nog lukt!

In de tussentijd wil ik iedereen wel even bedanken voor de vele reacties. Echt tof OK dan!.
Het is altijd fijn om te weten, dat er meer mensen met dezelfde problemen tobben als jij. Ik vind het alleen diep en diep triest dat de wereld (in dit geval de ruitersportartikelen) niet wat meer met ons meedenkt. Als je ziet hoeveel mensen met hun gewicht worstelen en hoe weinig er eigenlijk te koop is, dan word ik daar wel eens moedeloos van. Het wordt gelukkig wel steeds beter, maar.....we zijn er nog niet Schijnheilig
OK, dit moest er nog effe uit.

Een dag niet gelachen....is een dag niet geleefd!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:30

De nette versie gaat naar mijn idee helaas niet lukken....ik had zelf ook zoiets van jeee dat moet lukken.
Maar volgens de verkoopster zou er bij mij teveel spanning op de ritsen gaan staan en kon ik dus nieuwe blijven kopen.

Maar als het bij jou lukt goed hoor

Ik ga iig met mijn rubberen in mijn reservezak gewoon starten met mijn grovere type Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 22:34

Ik heb ook de nette versie. Die andere vind ik gewoon niet mooi. Ik heb na een jaar nieuwe ritsen erin moeten zetten, toen was alles ok.

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 07:28

Dit staat op de site van de KNHS.... Zou toch moeten kloppen dit... Staat niets in over gladde zolen... Vraag het anders nog een keer na bij de KNHS.. Zij kunnen je wellicht meer info geven.

Rectificatie Mountain Horse rijlaarzen
11/8/2002




In publicaties in Paard & Sport en op onze website – www.paardensport.nl – is door ons aangegeven, dat laarzen van het merk Mountain Horse op wedstrijden niet zijn toegestaan. Ook is aangegeven, dat deze laarzen niet veilig zouden zijn.



Hierbij rectificeren wij deze mededelingen omdat ze onjuist zijn: de rijlaarzen van Mountain Horse zijn wel degelijk reglementair toegestaan tijdens wedstrijden en evenementen. Er is geen onderzoek verricht waaruit is gebleken dat deze laarzen niet veilig zouden zijn.



Wij bieden aan Mountain Horse en haar importeur S&K Equestrian Products onze oprechte verontschuldigingen aan voor onze fout.



Namens de KNHS,

J. Berendsen, directeur

Bevalt prima in duitsland...

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:44


Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

pantarhei

Berichten: 9063
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:58

Ik heb de mijne, handgemaakte leren laarzen, laten maken in Raamsdonkveer, bij Van Iersel. Hij is volgens mij de maker van Lipica laarzen. Dressuurmodel, met hoge boog en zooltje rubber op leren voet: E 160. Telefoonnummer: 0162-512001

Heb ook de MH aangehad in L of XL,maar pas daar net niet in, klemt op kuit en dan gaat de rits ook sneller stuk. Bij bestaande leren laarzen kan je rits in laten zetten, kosten ca E 40 (Van Rijs Zevenhuizen ZH) en dan worden ze tussen de 1.5 en 2,5 cm wijder.

Oh ja, ik heb 44 en 45 cm omtrek kuit Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:20

Gerrie schreef:
Nee hoor Verward


Sorry, maar je hebt idd gelijk. Ik snap nu eindelijk ook hoe het zit. De KNHS mag natuurlijk geen laarzen verbieden omdat ze van MH zijn, maar omdat de zool niet glad is. Dat laatste wist ik dus niet.

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 14:56

BAAL BAAL BAAL Boos! .
Ik had me zo op zaterdag verheugd. Knoop doorgehakt. Leren laarzen passen. MH uit mijn hoofd gezet. Ik zou voor de Rectyligne's gaan. Want die konden op maat worden gemaakt Boos! Boos! Boos! .
Dus..... wederom niet voor mijn klapkuiten! Echt ik kon wel janken. De maat 39 van Rectyligne gaat de kuitmaat ook tot 39 (bij de standaard dan). Gevraagd naar maatwerk. Ja hoor dat kan!! JOEPIE ik blij. De verkoopster haalt het papier erbij dat dan naar de fabriek gefaxt moet worden. Staat daarop dat het verschil niet meer dan 3 cm. mag bedragen met het standaardmodel. Nou, zij had mijn kuiten zelfs op 45,5 cm. gemeten (ook al zo'n domper). Ze deed erg haar best voor me en heeft de vertegenwoordiger gebeld. Die raadde me aan om het niet te doen!!! Wel heel eerlijk, maar dat had ik natuurlijk niet verwacht. Het schijnt dat je dan een heel raar model laars krijgt. Ik heb een vrij kleine voet (normaal dan) en een vrij smalle enkel maar een dikke kuit. Dan schijnt het model niet mooier te worden. BAHBAHBAH!
Wat nu? Huilen
Ik ga nu geloof ik toch maar naar Houten, ondanks dat het zo'n heel eind rijden is. Ik ga alleen wel van te voren effe goed bellen om te vragen of er echt hoop is voor mij!!!

Een dag niet gelachen....is een dag niet geleefd!

japke
Berichten: 265
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:15

ik kan je denk ik niet echt helpen hiermee maar ik ken mensen die bij hun laarzen door het aankomen en niet meer passen van hun huidige laarzen er een stuk tussen laten zetten is niet lelijk en valt niet echt op.

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 20:47

Haha! JAAAAAHHH! Ik heb leren rijlaarzen. EN......... voor een prikkie!!!!
Ik ging zaterdag naar Divoza. Ik ging om een rijjasje te ruilen, die ik nog nooit had aangehad, maar die me veel te strak zit Huilen . Ja niet alleen mijn kuiten zijn gespierd, ik ben overal gespierd! Ik had eigenlijk hoop dat ik dan een herenjasje zou passen. Maar ook die hadden ze alleen in anorexiamaten! Verward Dus daar was ik dan weer depri van.
Het zit me ook niet mee????!!!!

Afijn, we keken in de koopjeshoek bij Divoza en wat zag ik... een mand vol leren rijlaarzen. Mijn medewinkelster haalde er een paar uit die een vrij forse kuitmaat leken te hebben. Blijkt schoenmaat 39 te zijn, kuit 44 en hoogte 48. Ik had eigenlijk de moed al opgegeven, maar wat denk je.....alsof ze voor mij gemaakt waren. Misschien heeft ooit iemand ze op maat laten maken en ze uiteindelijk niet genomen. Nou mooi meegenomen ze waren 75 Euro. Wat een meevaller he?

Nou daar ben ik van af...... Nu nog een rijjasje in een grote maat. Of een goed patroon? Tips welkom!!! *LOL*

Een dag niet gelachen....is een dag niet geleefd!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:05

gefeliciteerdmetje laarzen !
ik heb beidem odellen van MH, met dikke benen en zebevallen goed. Maar ik rijdgeen officielewedstrijden
rijjasje grote maat heb ik via internetgevonden, via Bokt

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 21:11

Ik wil niet onbescheiden zijn fjordenfan, maar om welke maat ging dat en hoe heb je die gevonden?
Je mag me PB-en als je het niet op wilt schrijven!
Om je een indruk te geven, ik heb Eurostar Ellen gehad in maat 50! En die kreeg ik dicht, maar ik kon niet veel adem meer halen!! Nou valt die volgens mij erg klein, maar toch???? Boos!

Een dag niet gelachen....is een dag niet geleefd!

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:13

hadden ze nog meer laarzen liggen met brede kuiten... ik heb 42 schone en ook 44-45 kuit.. misschine loop ik dan ook tegen een koopje aan!!!

Bevalt prima in duitsland...

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 21:19

Ja, met rits maat 42! Maar ik geloof dat je dan met je kuit niet uitkomt. Mijn reisgenote heeft ze gepast (ook forse kuit) en die kreeg ze niet dicht!
Ik denk dat ik in dit geval echt mazzel heb gehad. Ze zijn trouwens van het merk Equin! Is dat eigen merk van Divoza? Ik heb ze vanmorgen aangehad met rijden en het zat perfect. Geen centje pijn!!! Ik was er een beetje bang voor, gezien alle Petrie verhalen.

Een dag niet gelachen....is een dag niet geleefd!

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:39

Echt mooi voor jou dat je nu eindelijk laarzen hebt!!
Mijn vader zal morgen aan zijn collega vragen of haar zus het zou kunnen maken voor jou, dat zou natuurlijk heel mooi zijn!
Veel plezier met je laarzen Lachen

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 21:53

Ja Joyce dat zou zeker mooi zijn. Ik ben er echt wanhopig van! Hoe zitten jouw laarzen??? Heb je al spijt?? Ook stomtoeval he, dat we elkaar tegenkomen en allebei op dezelfde dag laarzen kopen! Grappig! Ik ben benieuwd naar de reactie van de dochter van de collega van je vader! (Wat een zin Knipoog )

Een dag niet gelachen....is een dag niet geleefd!

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:44

Ben er heel blij mee Haha!
Geen spijt hoor.. het valt echt mee hoe stijf ze zijn.
Was idd erg toevallig!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion, Marjelle1992, Pony2024, YandexBot en 71 bezoekers