Ervaring met kokos bodembedekking?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Ervaring met kokos bodembedekking?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 23:18

Ik hoorde van kokos bodembedekking.
Wie kent dat, wie heeft er ervaring mee en weet iemand waar het te krijgen is?
Alvast bedankt, andere ervaringen over diverse soorten bodembedekking zijn uiteraard ook welkom!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:40

Hi

Niet gaan gebruiken, mijn stalgenoot heeft er zeer slechte ervaringen mee!!
Ze heeft een dampige merrie die ze kan ontzien door een buitenbox en hoetmolm en nat hooi/kuilgras om alles ze strofvrij mogelijk te houden.
Ze is vaak heel vaak mijn groom op wedstrijden en op het voorjaarsconcour stond er een stand van een bedrijf die dat kokosstrooisel aanboodt.
Het klonk leuk en Inge was helemaal enthousiast, Het was/is verrekte duur maar dat had ze graag voor N'Iddle (zeg Niddel) maar het was geen succes. Die leverancier beweerde dat paarden het niet zouden eten, dat doen ze dus wel, N'Iddle heeft alles opgevreten en kon nog net optijd behandelt worden door de dierenarts. Daarnaast Absorbeert het ook niet, het als het nat word, wordt het een vieze natte plakkerige smurrie dat ongelovelijk stinkt en je paard staat te soppen in zn urine.

Als het nou alleen bij N'Iddle zo was gegaan kon het nog een pechtreffer zijn, maar ik heb helaas tot nu toe alleen maar (dezelfde) negatieve verhalen erover gehoord.

Ik raad het je dus sterk af!!!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 23:43

Oke, reuze bedankt voor je reactie.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 07:58


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:17

Ik heb kokoshaar in de bak liggen, ideaal!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:20

in de bak van de ponyclub waar ik lid ben hebben ze ook kokoshaar liggen en dat vind ik idd wel fijn rijden

............

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:21

Ik vind het er ook vies uit zien. Heb vroeger op stal gestaan bij een jongen die het ook gebruikte voor zijn paard. Het is donkerbruin van kleur, ga dan de drollen er maar tussenuit zoeken

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:01

Bij manege "de Hjouwer" hebben ze het (kokoshaar) ook in de ene binnenbak en in de buitenbak.
Denk heus niet dat ze het erg zullen vinden als je contact op zoe nemen om te vragen wat hun bevindingen zijn.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:34

Kokos is lichtbruin hoor! Ik vind het fijne bodems, het ligt bij de pensionstal waar ik sta, in de buitenbak en in de binnenbakken. Niet te zwaar, en altijd berijdbaar. De bodems kwamen van Heritage.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 130 bezoekers