verwaarloosd..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leannetje

Berichten: 627
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: sint oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 17:37

ik weet dat het moeilijk is en veel geld kost.. daarom zijn we er ook over na aan het denken maar het is fijn om al vast rond te kijken en wat de mogelijkheden zijn zeg maar.. en ik vind een goed paard ook heus leuk.. maar ik ga geen "serieuze" wedstrijden rijden.. vind het leuk om onderling wedstrijdje te rijden maar win toch nooit hahaha..

maar mensen ik denk er heus wel goed over na hoor!!:. jullie denken toch niet dat ik zomaar ff op het idee kom.. !

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:47

Ik zou uitkijken met verwaarloosde paarden, meestal hebben ze altijd een stempel op hun leven die ze niet meer vergeten, slechte ervaringen enzo.
Ik zelf het ook een verwaarloosde gehad, maar die is plotseling op mijn pad terecht gekomen.
maar ik moet altijd voorzichtig blijven, en ze vertrouwd me nooit 100%.
Als er 1 op je pad komt moet je hem zeker helpen, maar ik zou niet opzoek gaan naar "zielige"paarden.
Succes!! Ik hoor graag wat van je als je een paard gevonden hebt!

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:03

Denk je ook aan de lichamelijke gebreken? Jij kan hem wel goed gaan oplappen maar er zijn dingen die je niet kunt herstellen... Een paard dat bijvoorbeeld 'in de groei' verwaarloosd is, kan denk ik aan zijn botten en gewrichten wel problemen krijgen... Ook ernstige wormbesmettingen in het verleden kunnen nu nog voor een hoop ellende zorgen, ook al ontworm jij hem wel altijd goed. Wij hebben een Tink gehad die uit Ierland geimporteerd was en daar zeer waarschijnlijk nooit ontwormd is geweest, wij vonden hem dus wel na een paar maanden dood in de wei vanwege een aneurysma (zwakke plek in een (slag)ader, die plotseling barst) waarschijnlijk veroorzaakt door vroegere ernstige wormbesmettingen (die wormpjes maken gaatjes in de bloedvaten).
Ook kun je allerlei huidproblemen en allergieen tegenkomen...

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:19

Ja idd die van mij houd ook een scheve hoef omdat de groeischijven in de hoef nooit meer normaal worden.. Kijk idd goed uit, laat hem keuren!