Enduance rijders....... ik heb hulp nodig!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Enduance rijders....... ik heb hulp nodig!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 11:13

hallo!

en zijn volgnes mij zat enduance rijders op bokt.nl
nou heb ik even hulp nodig, ik wil binnenkort mijn eerste enduance gaan rijden en heb even wat info nodig van een enduance rijder,

wil je mij even toevoegen op msn zodat het gesprekmakkenlijk kan verlopen en dat ik alles er over kan vragen?

mijn msn is: annekoning88@hotmail.com

alvast heel erg bedankt!

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:17


Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:22

Hoezo msn...en???? Je kan toch ook je vragen hier plaatsen en/of eventueel pbén??? En inderdaad, je kan voldoende lezen in de 1000 pagina''s die we al hebben volgeschreven hahaha. Succes!!:-)

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 11:22

okee nou ik moet weten:

heb je een startkaart nodig?
hoe oud moet je zijn?
hou oud moet het paard zijn?
hoe kan ik het beste trainen?
nog tips voor op de pauze plaatsen, wat moeten de grooms doen en hoe kan je je paard het beste verzorgen dan?
hoe gaat dat bij de vee arts?

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:48

Voor een kennismakingsklasse heb je geen startkaart nodig. Dit mag je 1 keer per jaar doen. (max 3 keer)
Hoe oud je moet zijn... maakt in principe niet uit alleen moet je tot een bepaalde leeftijd wel onder begeleiding. Dat soort dingen kun je waarschijnlijk wel terug vinden op www.deronline.nl
Het paard moet 4 jaar zijn voor de beginnersklasse.
Trainen hangt van je paard af en nog heel veel meer factoren. De meningen zijn er ook over verdeeld. Voor een rit tot 40 km is het in eerste instantie voldoende dat je je paard dagelijks gewoon rijdt. Dus een uur per dag is zat.
Groomen is een 'vak apart' heel erg afhankelijk van weers omstandigheden, type paard, soort terrein etc.
Bij de veearts nemen ze de hartslag op, tellen de ademhalingsbeweging, kijken naar de slijmvliezen. Bekijken de turgor (pakken huidplooi tussen de vingers en die moet heel snel weer glad trekken) Is alles OK en binnen de goede waarden dan moet je een stukje stappen en draven op het harde. Paard moet regelmatig lopen, er mag een hele kleine afwijking zijn, dan krijg je een B. Is de locomotie goed dan een A.
Onderweg heb je een pols ademhaling controle (p/a) Daar moet de hartslag weer 60 zijn om verder te mogen.
Half uur na de finish weer uitgebreide keuring en dan moet weer alles in orde zijn om in de uitslag voor te komen.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:52

Heb je al op www.deronline.nl gekeken??? Welke wedstrijd wil je gaan starten?? Want 18 juli is er weer een wedstrijd in Lage Vuursche dus als het lukt moet je daar naar gaan kijken. Er zijn heel veel mensen daar die je altijd alles willen vertellen. En je ziet dan meteen hoe alles in zijn werk gaat, voorkeuring en zo.

Je kunt 1 keer meedoen met de kennismakingsklasse en daar heb je geen startkaart voor nodig. Maar spit even die Deronline site uit en ga naar Lage Vuursche...dan ben je al weer een stuk wijzer!!!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:53

Hahaha, Sym en ik tegelijk!!!

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:54

Daar zijn we de hele ochtend al mee bezig geloof ik Jorie.... hihi