Plaats waar paard loopt..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Plaats waar paard loopt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 16:39

Als ik Mayandour uit de wei haal of hem weer weg breng. Dus als ik met hem loop gaat hij meestal achter mij lopen. Ik weet dat als hij schuinvoor je gaat lopen hij je beschouwd als iemand die lager staat, dit is de plaats van een veulen. De normale plek waar je hoort te lopen is schuinvoor je paard, jij zou dan de leidinggevende functie op je nemen. Maar dan wil hij weer achter me gaan lopen.

Waarom doet hij dit en moet ik dit gewoon toelaten of kan ik toch beter iedere keer zorgen dat hij schuinachter mij loopt...

Let love shine so bright


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:41

Geen idee, maar als ik met Novia naar het land toe loop, loopt ze enthousiast naast me.
Als ik haar er vanaf haal, loopt ze ook achter me. Een beetje teluergesteld is ze dan geloof ik.


Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:43

Als hij achter je aan loopt is het dus ook een teken van dat hij je als leider ziet. Helemaal niet erg dus.

Wel even oppassen dat hij je niet overhoop loopt, het is tenslotte een paard Knipoog

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:45

mijn pony loop meestal ook achter me maar idd even oppassen als ie schrikt ofzo dat ie niet op je springt of je omver loopt maar verder is het niet erg denk ik

............

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 16:51

Oké hij mag dus wel achter me lopen. Dat vroeg ik me gister dus zomaar ineens af Lachen
En als ik hem uit/naar het land loop zorg ik er altijd voor dat hij dan wel naast me staat bij de weg Knipoog

Let love shine so bright

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:05

mijn paardjes lopen altijd achter me, ze mogen niet eens naast me lopen van mij. En ze weten dat ze mij niet omver mogen lopen, en als een paard schrikt, kijken ze meestal wel uit of er iets voor ze staat. Ze spingen dan vaak opzij omdat ze dondersgoed weten dat ze niet over mij heen mogen rennen.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:14

Dennis vind het een fijn en veilig plekje achter mij. In spannende situaties gaat hij automatisch daar lopen. Als hij les gelopen heeft en we zijn aan het uitstappen en ik loop kletsend met hem mee gaat hij ook achter mij lopen. Aan een touwtje weet ik waar heen doet hij het ook. Zelfs naast de fiets probeerd hij het, maar dat is minder geslaagt. Ik kan hem overal heen sturen als ik wil(vooral handig naast de fiets, kan hem om paaltjes, putdeksels, struikjes enzo heen sturen), maar achter mij vind hij het fijnst.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:14

De plek vooraan in de kudde is die van de leidende merrie, die in de natuur bepaald waar er wordt gegeten, gedronken en gerust. Op het moment dat jij voorop loopt ben jij leidende merrie.
De plek helemaal achteraan de kudde is die van de dekhengst, die de achterhoede beschermd tegen gevaren van achteren, en door de positie schuin achter het paard de kudde als het ware aandrijft

Loop jij voor je paard ben je de leidende merrie.
Loop jij achter/schuin achter je paard ben je de drijvende hengst.

Je suis Charlie.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:30

Ik heb paarden het liefst met de schouder ongeveer naast mij, nog ietsje verder naar achteren. En als ik door een wat smaller gangetje loop achter me. Maar paarden die ik niet geheel vertrouw en/of hengsten wil weer niet helemaal achter me hebben. Wil wel het hoofd kunnen zien dan.

Aan de hand wil ik absoluut niet dat paarden me voorbij lopen. Alleen met longeren, dan 'drijf' ik het paard als het ware naar voren.

stekelroosje
Berichten: 126
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:45

Brendageene schreef:
mijn paardjes lopen altijd achter me, ze mogen niet eens naast me lopen van mij. En ze weten dat ze mij niet omver mogen lopen, en als een paard schrikt, kijken ze meestal wel uit of er iets voor ze staat. Ze spingen dan vaak opzij omdat ze dondersgoed weten dat ze niet over mij heen mogen rennen.



Beetje naieve gedachten hoor. Sommige paarden springen opzij als ze schrikken . Andere denderen over alles heen als ze schrikken. Ik geloof niet dat een paard dan rekening met zijn baasje houd .Het zijn immers vluchtdieren . Ze zeggen niet voor niks .... zo blind als een paard !!!!!!!.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:03

stekelroosje schreef:
Beetje naieve gedachten hoor. Sommige paarden springen opzij als ze schrikken . Andere denderen over alles heen als ze schrikken. Ik geloof niet dat een paard dan rekening met zijn baasje houd .Het zijn immers vluchtdieren . Ze zeggen niet voor niks .... zo blind als een paard !!!!!!!.


Ben ik het niet mee eens. Ik had ook een paard dat mijn kant op kwam als ze schrok. Maar dit heb ik haar toch heel snel afgeleerd.
Kijk het schrikken afleren zal me nooit lukken, omdat paarden zoals je al zegt vluchtdieren zijn. Maar ze moet toch echt voldoende respect voor me hebben en dus niet boven op me springen of door me heen lopen.

Als mijn paard nu schrikt draait ze netjes om mij heen en rent ook niet bij me vandaan. Dan heb ik er totaal geen problemen mee. Ieder paard kan tenslotte eens schrikken.

Een ander verhaal is blinde paniek, als een paard echt volledig over de zeik is. Maar dat komt echt bijna niet voor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Malenka, nien81, SandraWierda, Sintara en 84 bezoekers