cap of pet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:01

Ik hoor hier dat iedereen zijn/haar eigen verantwoordelijk neemt in het al dan niet dragen van een cap(goedgekeurde cap)
Totdat er een ernstig ongeluk gebeurt en je aan je hoofd gewond raakt. Dan mag de arts het opknappen, daar sta je dan met je eigen verantwoordelijkheid. Ooit gedacht aan de ambulance verpleegkundige die op dat kritieke moment jouw leven staat te redden? Ooit gedacht aan de arts die het op mag knappen...als het niet lukt, gaan we boos worden....?? Als je een risicodragende sport beoefend, moet je daar de consequenties van aanvaarden en je beveiligen tegen letsel.
Ja, paardrijden is een sport met verhoogd risico op letsel en ongevallen!CAP OP !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:02

ja hoor allemaal aangedacht
en dan?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:06

iedereen moet zelf weten of hij/zij een cap opzet
ik heb hem buiten, of als mn paard in een klier-bui is altijd op, heb nml maar 1 hoofd en daar ben ik zuinig op!

op een jong paard heb ik hem ook altijd op!

als er iemand op mn paard wil rijden, komt diegene er eigenlijk niet zonder cap op(t is niet zo'n schatje namelijk Knipoog ) op mn pony of ons andere paard maakt het me niet uit, die doen toch niets en dan is het de eigen keus van degene die erop gaat.

wel vreemd, van mn moeder moet ik eigenlijk met cap rijden, en zij als beginner rijdt zonder cap, terwijl ze er laatst wel vanaf is gevallen Verward

ShEtLaNdUrZ
Berichten: 3056
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: HeerHugoWaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 13:19

runningkawa schreef:
en een kind van 10 hoort niet zonder begeleiding te rjden dus hoeft ook niet te mauwen over wel of geen cap op


ohja? ik kan genoeg kinderen die zonder cap rijden EN zonder begeleiding omdat, mensen op andere paarden zeggen dat het wel veilig is.. omdat, ze meestal op kleine pony's rijden !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:22

lekker onverantwoordelijk andere dan
lekkere ouders ook
Kinderen en dieren horen nooit alleen te zijn.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:23

Zucht... gaat dit nu weer verder over het topic "de egotrippers zonder cap"???????

Volgens mij is dit onderwerp nu wel uitgemolken, no offence overigens.

ShEtLaNdUrZ
Berichten: 3056
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: HeerHugoWaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 13:27

he? uitleg? (ben beetje blond Schijnheilig Bloos )

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:57

eigen verantwoordelijkheid...! je moet zelf weten dat als je hard terecht komt en je hebt een petje op of helemaal niks dat je dan een groot probleem hebt!?! daarom eigen mening

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:08

Ik rijd zelf nooit met cap (of petje Tong uitsteken) op mn eigen paard.
Waarom? Gewoon omdat ik het heel vervelend vind zitten en het voordeel van een cap niet op vind wegen tegen het nadeel. De kans dat als je valt de cap je echt beschermd is niet zo groot, vaak krijg je alsnog flinke nekbeschadigingen (geeft geen steun aan de nek) en er is zelfs een kans dat je door die cap je neus breekt (veel caps slaan naar voren..). De manier waarop de cap je wel beschermd is als je echt boven op je hoofd valt, of met je hoofd tegen een balk, beschot, steen ed. Nou komt dit zelden voor, dus zal de cap je ook niet vaak beschermen...

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:10


Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:24

Oke, dan: "Ja" hoor, de arts/ambulancemedewerkers mogen je rustig laten liggen als je zonder cap van je paard bent gevallen, als je rookt en/of drinkt hoeven ze je ook niet te behandelen in geval van hart,- en/of vaatziekten, onveilig gevreeen? eigen schuld dat je een soa hebt gekregen en wordt je ook niet meer behandeld en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Die mensen die nu zo betuttelend/ betweterig zaniken dat we allemaal aan de cap moeten rijden vast nooit te hard, zonder gordel, zonder licht op hun fiets enz. enz.

Jongens, kom op nou! Laat iedereen nou lekker vrij in zijn/haar eigen keuzes m.b.t. de eigen veiligheid!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:31

Iedereen moet het toch lekker voor zich weten?

Al moet ik wel met cap rijden (van de baasjes van Hof *LOL*, als dat niet hoefde, hield ik ook lekker mn pet op tijdens het rijden!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:33

jobiene14 schreef:
HAHA helemaal mee eens dat zie je cap gewoon niet goed want het slaat nergens op dat je hoofdpijn van een cap krijgt!


Slaat nergens op? Hmmmm, kom jij mijn hoofd maar eens lenen voor 1 week, zeker weten dat je na een paar dagen ligt te krijsen en daar heb je helemaal geen cap o.i.d. voor nodig hoor.
Er zijn nl. ook nog mensen die iets mankeren, daar al eens aan gedacht??? nee zeker he?

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:39

tuurlijk is een cap veiliger... maar veel menzsen (ik ben er ook een van) rijden zonder cap en waarom...??? als ik er goed over nadenk weet ik het geen eens. ik het zo'n "luxe"dat hij helemaal niet vervelend zit ofzo...

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:20

dit soort topics zijn al vaak geweest.
Ik vind het verstandig van je dat je met cap rijdt. Pet geeft idd geen bescherming.
En verder moet iedereen het voor zichzelf weten.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:32

Fonnie schreef:
Ik heb een nep-pikeur en die knelt niet hoor. Ik voel me niet veilig als ik dat ding niet op heb, net als geen gordel om in de auto, of geen helm op de scooter. Maar ik ben een van de weinige van de manege die iedere keer dat ding op heeft. Tong uitsteken


Ik voel me ook niet veilig als ik hem niet op heb! Dan rijd ik gewoon niet lekker, in de auto doe ik ook altijd superbraaf de gordel om. Wat iedereen voor zichzelf vind is zijn eigen verantwoordelijkheid, en wat deden al die mensen van vroeger? Die reden ook zonder cap, want die bestond toch niet.....
Mij maakt het niet uit wat iedereen doet, alleen ik doe lekkur me doppie op Haha!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:36

Verward ik val van mijn paard heb een cap op breek ik mijn vinger!!!!!ja barrel.maar ik heb hem altijd op hoor.ik rijd dan ook veel zekerder.maar mijn overbuurmeisje heeft hem echt nooit op.moet ze zelf weten maar mij niet gezien hoor.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:39

Dit is een heel uitgekauwd onderwerp waar meerdere topics over geweest zijn... Even zoeken met de zoekmachine en je vind 1000den meningen.

Vandaar een slotje