Hengst!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tatt_x

Berichten: 807
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:19

Ook al ga je hem ergens laten opleren,als jij later niet streng genoeg bent gaat hij dat blijven doen,en dan is alles weer naar de knoppen,weg geld,weg opleiding van het paard. Ofwel sla je hem echt waar ik meen het,ofwel sla je hem elke keer hij bijt,steigert,stampt of wat dan ook,sla hem gewoon half dood,tot als hij het laat.Ofwel laat je hem castreren,dat is echt het beste !!! Je moet hem niet hengst laten,waarom wil je dat eigenlijk ? Je zegt zelf dat hij steeds maar dominanter wordt,en castreren neemt dat dominante gevoel gewoon weg.

En als hij zo wild op je afgelopen komt : Steek je handen hoog in de lucht,dan ben jij groter dan hem.Al hij dan nog probeert,dreig met de zweep.Als hij daarna verder gaat om wat te doen moet je ingrijpen.Sla hem eerst echt helemaal tot als hij weggaat,of neem je hak en trap 'm in zen kl*ten ! (sorry bokt-censuur :p) Trap hem maar eens lekker onder z'n buik.Echt,je moet zo hard slaan tot ie luistert,ook al staan de striemen op zijn lijf.En als hij achter je aan komt jagen,is een teken dat hij je beschouwt als een deel van je kudde.Hij wil dat jij naar hem luistert.Laat hem even weten dat jij boven hem staat en mep hem op zen kop! Jaag jij maar ff lekker achter hem aan,wil je.

Laat hem echt,gewoon castreren !

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:02

Skaterke kijk je uit, straks sturen we de DB nog op je af Knipoog

Ik zou hem laten castereren en bij iemand op laten leren waar jijzelf ook les gaat volgen, omgang met je shetje les.
Dit is in mijn ogen de beste optie.

Ik heb geen flauw idee of die nou wel steigert of niet, of die jou bijt of alleen het halstertouw, maar zoals zo vaak gezegt conseqeuint zijn, desnoods bijt je hem terug als die jou bijt.

Zoals ook al gezegt maak je groot, laat zien dat je de baas, de leider bent, en straal dat uit, ga niet in een hoekje afwachten en 3 minuten later reageren, dat doet de leider van de kudde ook niet.
Zie het aankomen en reageer daar op, een hey of pas op kan al genoeg zijn, daarbij maak je je groot.

Ga een stuk met hem wandelen, daarbij moet hij naast je lopen, maar zijn hoofd mag niet voorbij jouw *laten we zeggen* heup komen.
Jij bent de leider, jij loopt voorop, zet hem iedere keer als hij je voorbij wilt terug op zijn plek, neem tijdens dat wandelen desnoods een zweep mee, hiermee kan je hem een tikje op zijn borst geven als die niet luistert en zijn plaats accepteert.

Je kan alles met hem doen, longeren, wandelen, spelen in de bak, maar blijf wel boven hem staan, bij het longeren moet die de kant op die jij wilt, maar zorg er wel voor dat die snapt wat jij bedoelt.

Dus eerlijk maar streng, zoals Kim zegt paard lief, jij lief, paard stout jij ook niet meer zo lief Haha!
Beloon hem duidelijk voor de dingen die die goed doet, straf hem duidelijk voor de dingen die jij niet wilt hebben.

Ik blijf erbij dat je het beste bij hem iemand in les kan gaan met je pony samen, maar misschien dat je tot je besloten hebt alvast wat doen met de tips hierboven.

En ondanks dat eht dier best weleens het bloed onder je nagels vandaan zal houden, straf terecht, 2 tellen boos en dan weer vol goede moed verder, is 1 ding wat ik geleert heb van Kim, boos blijven werkt niet, in 1 keer klaar en weer door.

mariboe
Berichten: 403
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Tielen =>België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 23:26

Ik ga er zeker nog eens goed over nadenken en castreren zal het eerste zijn denk ik. Maar ook wil ik hem kunnen begrijpen en hij mij daarom is mss een cursus echt wel een goed idee.
Iedereen bedankt voor de uitleg

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:42

mariboe schreef:
Niets heeft geholpen hij blijft in het touw bijten.


als jij op alles blijft bijten moet je er sambal opdoen en als hij dan op het touw bijt en hij laat gelijk los moet je het weer in zijn mond doen om die sambal te proeven dan doet hij dat Nooit meer.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 10:07

inderdaad dat beest gewoon voor zijn kl*ten trappen als ie vervelend wordt. En castratie helpt ook goed, maar zelfs dan moet je ze soms nog flink op hun flikker geven. De mijne is ruin, poeslief maar moet soms ook vernemen wie er ook alweer de baas is.

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 14:39

maar als je hem nu al niet aan kan, wat doet hij dan als je een merrie tegen komt op straat Verward
want lijkt mij dat hij dan nog drukker word, heb zelf ook een shethengst en zodra we een merrie tegen komen begint hij al een gek te hineken, en dan word hij ook heel druk, maar hij luisterd wel want als ik hem dan 1 keer aandrijf loopt hij gewoon door.

mariboe
Berichten: 403
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Tielen =>België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 16:28

Ik zoek iemand die mij daarbij kan helpen ik woon in Belgie of iemand die weet waar er een goeie africht stal is????

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 16:39

mariboe schreef:
Een zweep helpt niet heb ik geprobeerd
hij komt dan op me af gelopen en begint wild te doen


Oeh, dat deed Nicole pas geleden ook toen ze bij haar verzorgstertje niet op de rechterhand wilde bij het longeren. Och, wat kan ze toch goed op de rechterhand lopen aan de longe Schijnheilig Schijnheilig. Ik geloof niet dat ze ooit nog durft te protesteren. Hoppa, meteen afleren die flauwekul.

mariboe
Berichten: 403
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Tielen =>België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 17:51

Ik heb nu al wat geoefend bedankt voor alle hulp hij begint al een klein beetje heel klein beetje te luisteren hij liep deze keer is niet naar mij.