Hengst!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:20

Breng m maar, kom zelf ook een weekje mee (heb je gelijk vakantie) en kan ik je leren hoe je nou met een opstandig 3 jarig ventje om moet gaan


Maargoed er zijn ook mensen in Belgie die je daar heel goed bij kunnen helpen. Ik woon wel erg ver weg Haha! Haha! Haha!..... Ik zal eens kijken of er iemand in de buurt woont die jou kan helpen met die knul


mariboe
Berichten: 403
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Tielen =>België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 21:24

ja ik heb zelf wel geen vervoer dat is het probleem

If you think baby after so long.That I’m over you baby you’re so wrong Every time I kiss, still kiss you No matter who it is, I still miss you
I want you back in my life

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:29

waar ligt tielen in de buurt?

mariboe
Berichten: 403
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Tielen =>België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 21:31

bobbejaanland
dat kent iedereen

If you think baby after so long.That I’m over you baby you’re so wrong Every time I kiss, still kiss you No matter who it is, I still miss you
I want you back in my life

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:32

gijsenkim schreef:
Je kan m ook bij mij brengen, binnen twee weken issie weer compleet in het gareel......... he dani Haha! Haha! Haha! Haha!



inderdaad, ze kan ook een keertje of 3 langskomen, is ie zeker wel van onder de indruk Haha! Haha!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

mariboe
Berichten: 403
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Tielen =>België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 21:33

hoe dat? explain

If you think baby after so long.That I’m over you baby you’re so wrong Every time I kiss, still kiss you No matter who it is, I still miss you
I want you back in my life

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:36

heb zelf een ettertje 1e klas, en die heeft alleen respect voor kim, en nu dan gelukkig ook wel voor mij..

in het begin viel hij kim aan, toen ie zn zin niet kreeg, toen heeft kim hem duidelijk gemaakt dat dat niet kon(dit betekent dus niet dat ze hem even kort en kelin heeft geslagen), en nu is het net een engeltje Haha! Haha!

maar zonder kim was het me never nooit gelukt..

en btw, vlieg is ook pas op zn 3e gecastreerd, en heft in die tijd zelfs nog gedekt, dus die hengstenkuren krijg je er echt wel uit, en betwijfel of de jouwe net zo erg was als vlieg in het begin..
Laatst bijgewerkt door DANIenVLIEG op 02-07-04 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:36

mariboe schreef:
hoe dat? explain

Kim werkt als ik het goed heb onder het moto "paard lief ik lief", "paard niet lief ik ook niet" Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:40

Idd............ Ik ben superlief voor een paard, hou vreselijk van knuffen en pruttelen ........ maar duld geen spatjes en zeker geen spatjes die gevaarlijk kunnen zijn, vaak hoef ik dan niet eens lichamelijk geweldadig te worden en is mijn lichaamstaal al helemaal genoeg om een paard helemaal op zn plek te zetten

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:41

Nagelbijten / Gniffelen

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

mariboe
Berichten: 403
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Tielen =>België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 21:42

Hoeveel kost het om het terug in het gareel te krijgen

If you think baby after so long.That I’m over you baby you’re so wrong Every time I kiss, still kiss you No matter who it is, I still miss you
I want you back in my life

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:44

Twee weken stalling, met weidegang........... (op een hengstenland) 100 euro ongeveer.

Maar de clou is dat je het zelf ook leert..... ik breng m wat respect voor mensen bij en JIJ moet dat vervolgens ook toepassen. Het dier in het gareel krijgen is niet zo moeilijk, de mens die er daarna mee aan het werk moet beleren is moeilijker Haha! Haha! Haha!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:46

toch zou ik hem laten ruinen, hengsten zijn gewoon zo onbetrouwbaar.

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

mariboe
Berichten: 403
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Tielen =>België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 21:46

ik weet het maar ik denk dat ik na een helf jaar zelf mss men geduld ga verliezen en dat we er beide slechter uitkomen daarom dat ik hulp vraag.
Ik heb wel een probleem met het vervoer anders mag hij direct komen

If you think baby after so long.That I’m over you baby you’re so wrong Every time I kiss, still kiss you No matter who it is, I still miss you
I want you back in my life

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:48

Ik heb je net op msn toch ook een heleboel tips gegeven? Scheve mond

En dat steigeren is ook geen probleem, want dat doet ie alleen bij een 14 jarig meisje van 70 kilo dat een zadel op hem gooit met de gedachte "Yessss rodeo"... Dus dan is alleen dat bijten nog een probleem?

Ik heb je tips gegeven om steigeren af te leren, bijten en hoe hij leert dat jij de baas bent, wat wil je nog meer? Tong uitsteken

Morgen.
...

Glorie.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:49

Hulp vragen is absoluut nodig lijkt me zo. En 'nog woester'? Hij hoort je te accepteren als hoger in rang, en als je op je plek gezet word door een hogere in rang word je niet nog kwader... dan doe je een stapje terug.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:50

en neem een zweep mee als je met hem gaat lopen, zodra hij steigert geef je hem toch een lel!!
en nog een tip, altijd aan een longeerlijn mee, als ie dan steigert kan je makkelijker uitwijken zonder dat je los hoeft te laten, vlieg steigerde in het begin namelijk naar me als ie zn zin niet kreeg, en probeerde me dan echt te raken..

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

mariboe
Berichten: 403
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Tielen =>België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 21:51

Ja dat is ook wat ik dacht het is nu wel dat ik al heel lang ziek ben en eindelijk terug uit de rolstoel ben dus daarom mss dat hij denkt dat hij baas is.

If you think baby after so long.That I’m over you baby you’re so wrong Every time I kiss, still kiss you No matter who it is, I still miss you
I want you back in my life

mariboe
Berichten: 403
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Tielen =>België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 21:52

Ik denk wel dat het meisje het goed bedoelde hoor maar gewoon het verkeerd deed

If you think baby after so long.That I’m over you baby you’re so wrong Every time I kiss, still kiss you No matter who it is, I still miss you
I want you back in my life

Tatt_x

Berichten: 807
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:53

Met een hengst moet je gewoon enorm kordaat zijn.Als je er niet mee opgevoed bent,zal je hem niet gauw aankunnen.Hengsten willen gewoon de leiding over je nemen,dat is ook de reden waarom hij steigert en bijt.Hengsten moet je gewoon volledig in elkaar slaan als ze bijten of trappen,dan pas weten ze wat ze niet mogen,want een klein tikje zal heus niet helpen.Voor alles,maar echt alles wat ze verkeert doen moet je ze in elkaar timmeren,anders gebeuren er verschrikkelijke ongelukken.Als je niet in staat bent je paard elke keer hij wat ergs doet half dood te slaan,dan moet je het dier laten castreren,heb je geen last meer van,kan je hem een rustig leven laten, leiden samen met andere paarden,en kan je hem tenminste knuffelen.Het is tegenwoordig een rage om een hengst hengst te laten,om stoer te doen,zonder ze denken aan de nadelen die er aan verbonden zijn Boos! Echt,castreren,dat ding.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:54

Jemig verkoop dat beest aub voordat dat beest jouw of zichzelf iets aandoet!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:55

mariboe schreef:
Ik denk wel dat het meisje het goed bedoelde hoor maar gewoon het verkeerd deed


Waarvan jij zei dat die erop ging rijden en rodeo-en, echt niet (lijkt mij, of ze was extreem dom...) Scheve mond , hij is geeneens beleerd, dan gooi je er geen zadel op en ga je er zeker niet op rijden!

Morgen.
...

Glorie.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:56

Trouwens, op msn zei ze dat hij bij haar zelf niet steigerd, alleen bij die andere die er op ging rodeo-en... Scheve mond

Morgen.
...

Glorie.

mariboe
Berichten: 403
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Tielen =>België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 21:57

Ja, dat is zo bij mij heeft hij maar 1 keer gesteigerd en dan heb ik hem afgestraft. Het meisje reed zonder zadel ter verduidelijking

If you think baby after so long.That I’m over you baby you’re so wrong Every time I kiss, still kiss you No matter who it is, I still miss you
I want you back in my life

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:59

mariboe schreef:
Ja, dat is zo bij mij heeft hij maar 1 keer gesteigerd en dan heb ik hem afgestraft. Het meisje reed zonder zadel ter verduidelijking


Dan is het nogsteeds een onbeleerde shet... Scheve mond

Morgen.
...

Glorie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baila2023 en 34 bezoekers