zelf hindernissen maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

zelf hindernissen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 22:28

is dat mogelijk? ik wil met mijn bijrijd paard wel eens een sprongetje wagen, maar er zijn geen hindernissen aanwezig, en aangezien ik de enige ben die de bak gebruik en daar rij, vind ik het nogal duur om voor af en toen een sprongetje hindernissen te kopen Scheve mond hebben jullie tips om zelf hindernis(balken) te maken? en waar ik op moet letten? ik heb een handige vader dus het moet geen probleem zijn iets te maken Knipoog

owja, het moet niet te prijzig worden

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 01:03

Ik denk dat je het makkelijkst de balken kan kopen (kale) en dan verven. En staanders kan je maken van autovelgen en daar een ijzeren buis op vast lassen en de lepels kan je los kopen. oh ja de gaten moet je met een ijzerboor natuurlijk nog in die ijzerenbuis boren. en klaar je hindernis

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 01:39

als je naar een houtzagerij gaat heb je al voor 3 euro een balk. Deze moet je soms nog wel schillen en zeker nog verven (of je moet ze binnen laten liggen). Is wel veel werk(spreek uit ervaring Haha!, dat schillen ben je echt wel even mee bezig) Ik heb zelf ook een hek gemaakt (zie profiel). Dat kost ook niet zoveel, die kun je bv ook op een emmer leggen. Voor standaards heb ik ook wel veel dingen gezien. Maar meestal zie je een houtenplaat met een balk daarop en daar gaten in voor de beugels. Als je die beugels niet zelf kan maken kun je die ook vaak gewoon los kopen, divoza heeft ze ook.
En anders kun je ook om af te wisselen een strobaaltje springen Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 02:02

Met een stuk of 4 oliedrums en een paar balken kun je ook al aardig wat doen. Als je een beetje handig bent zijn caveletti's ook nog een aanrader. Ipv verven kun je ze ook in de bruinoleum zetten. (voorheen carboleum)

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 02:38

Nee, dan ga je geen hindernissen kopen Lachen... maar een beetje fantasie doet wonderen. Je kunt eigenlijk alles gebruiken, zolang je er maar op let dat wanneer het mis gaat met de sprong, er niet teveel mis gaat met het paard.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:13

Ben het met lageveld eens! En idd.. als staander kan je bijv. ook gewoon een emmer gebruiken.. Tong uitsteken

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:15


Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 20:24

bedankt Lachen ga het snel proberen