waarom zijn dravers altijd zo goedkoop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 18:43

ik keek net op marktplaats en zag dat de dravers heel goedkoop waren waarom eigenlijk?
je kunt ze heel goed als recreatie pony,s hebben.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 18:52

Daar zeg je het al 'recreatie' pony. Echte sportpony's zijn het niet (uitzonderingen daargelaten), daarom vallen ze ook in een andere prijsklasse. Bovendien willen dravers ook nog wel eens wat mankeren aan het beenwerk (niet altijd) omdat ze al zo jong aan het werk gezet worden, vooral de dravers die echt op de baan gelopen hebben, zijn nog wel eens versleten, maar nog wel bruikbaar voor recreatie. Veel dravers halen niet eens de baan omdat ze niet goed genoeg zijn, daar mankeert weinig aan, maar je hebt nog wel een heel omscholingstraject te gaan (galop!) voordat het een echt rijpaard is.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 18:57

ik heb er ook een en dat gaat heel goed ook met de galop!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 09:15

Hoi, een meisje bij ons op de vereniging had ook een draver, en op een gegeven moment ging de galop wel, maar hij bleef eeuwig problemen houden met zijn achterhand-gebruik: nam vrij kleine stappen met achterbenen.
Vooral bij de galopsprongen kwamen de achterbenen maar weinig onder zijn lichaam, weinig naar voren. Heel lief beest, maar ze kon er met dressuur dus niets mee en hij had geen springtalent.
Maar er zijn ook dravers waar later mee gefokt wordt, en dan wordt gezegd dat het veulen 'draversbloed' heeft. Dan heeft het veulen zelf nooit gedraafd.
Heeft jouw paard draversbloed, of is het zelf een draver? In elk geval is het een hele toer om een draver de galop goed aan te leren, wees blij dat de jouwe dat al kon!
Veel succes met hem!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 09:45

Mijn paardje heeft vroeger ook voor de sulky gelopen, maar is op jonge leeftijd alweer omgetraint tot sportpony. Hij is nu M springen en Z1 dressuur, dus het is wel mogelijk. Ik hoor vaak dat de galop moeilijk gaat bij dravers, maar mijn paard gaat liever in galop dan in draf. Maar voor recreatie zijn de meeste geschikt, voor de sport moet je er een hoop tijd insteken en dan kijken of het lukt.
Mooie draf hebben dravers wel!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-01 12:39

hij heeft dravers bloed. Haha!