Rijdt jouw instructeur wel eens met je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:44

Als ik op vakantie ben Haha! en dan rijd ze ze n paar keer.
Maar nooit tijdens les ofzo, als ze ernaast staat weet ze al beter wat ik voel dan dat ik voel wat ik voel zeg maar Tong uitsteken ( een hele scheve zin Schijnheilig )

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:41

Ik krijg nog niet zo heel lang les van mijn instructrice maar tijdens de eerste les is ze er wel even opgestapt. ik vind het opzich ook wel fijn als je instructrice/instructeur even op je paard stapt om haar aan te voelen. Wellicht begrijpen ze bepaalde problemen dan beter? Verder wil ik alles wel zoveel mogelijk zelf doen, van kijken leer je veel maar van zelf doen/proberen des te meer OK dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:45

Dat een instructeur op het paard stapt om het dier aan te voelen, snap ik niet helemaal.......... Iedereen rijd anders en zal dus andere problemen hebben met een paard. Mijn lesgeefmens zal niet dezelfde problemen ervaren op hetzelfde paard, ik kan wel vinden dat ze vastzit, maar als zij los rijd (met een los bovenlijf armen en handen) dan zal het paard bij haar niet vastzitten.......... dat bedoel ik ermee

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:50

Citaat:
Dat een instructeur op het paard stapt om het dier aan te voelen, snap ik niet helemaal..........


Ik begrijp wat je bedoelt, toen ik het typte had ik zelf eigenlijk ergens ook zoiets van: ''hee dat klopt niet helemaal'' Verward Mijn vorige instructrice wilde toch ook echt mijn paard aanvoelen alvorens we begonnen te lessen, aan de ene kant kun je denken ''misschien dat ze zo aanwezige problemen zelf kunnen voelen'' maar aan de andere kant horen ze dit misschien ook gewoon vanaf de grond te kunnen beoordelen inderdaad Knipoog

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:56

Mijn instructeur heeft een heel enkele keer op mijn paard gereden. Weleens om hem zelf aan te voelen, en de laatste keer is hij erop gestapt omdat ik de manenkam van mijn paard in mijn gezicht kreeg en eerst het bloeden moest stoppen Haha!.

Hij laat mij het normaal gesproken zelf doen, dat vind hij (en ik) belangrijk

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:03

Vind ik ook G&K. In principe moet een goede intrsucteur van de grond af kunnen zien wat er gebeurd Knipoog

En ik vind het zelf veel te leuk om de problemen op te lossen Haha!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:07

Mijn instructrice laat het me zelf oplossen.Is er idd in het begin opgestapt om te voelen maar over het algemeen rij ik zelf of het moet echt niet lukken en dat ik last van mn arm krijg(oude blessure)dan neemt ze hem over zodat mn kramp even weg kan trekken... Scheve mond

micky
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:15

hi,

mijn toemalige instructeur heeft nooit op mijn paard gereden terwijl hij wel vaak op andere paarden reed.

ik moet wel zeggen dat hij mij wel heel goed geholpen heb met het inrijden

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:40

mijn eerste instructrice reed regelmatig mijn paard, maar ik reed ook haar ZZ-licht paard Bloos in het begin had ik wat moeite met mn paard en zij reed dr eerst dan even doorheen zeg maar.
nu heb ik een andere instructrice en die laat me alles zelf oplossen, ze heeft de 2e les erop gereden om even aan te voelen hoe ze is en dat ze dan weet wat ik precies moet zien. en ze liet me ook zien wanneer ze goed en niet goed liep. ik denk niet dat ze er vaak op zal gaan.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:41

Mijn vorige instuctrice wel. Maar het paard wat ik toen reed was ook van haar en zij had dat paard ook ingereden.

De instructrice die ik nu heb met Roos heeft er nog niet op gezeten. Ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren, daar is Roos even te klein voor.

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:32

tja, ik krijg nu les van de vrouw bij wie ik obelix heb gekocht, dus ze heeft hem wel eens gereden. een paar jaar om precies te zijn Knipoog
Nu rijdt ze hem in de les niet meer, ik wil het ook allemaal het liefst zelf doen en met haar aanwijzingen vanaf de kant kom ik een heel eind.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:19

Normaal gesproken rijdt ze er tijdens mijn les eigenlijk nooit op. In het begin, toen ik met Estor net bij haar ging lessen heeft ze er weleens 20 minuten opgereden om iets duidelijk te kunnen maken, echt te laten zien aan mij, maar verder doe ik het eigenlijk allemaal zelf, ze legt het uit en laat het mij doen. In de wedstrijd moet hij toch ook naar mij luisteren.
Maar binnenkort gaat ze er wel een keertje een uur op rijden, omdat ik nu met gerboken ribben zit en ik dus niet kan rijden. En ik wil voordat ik er weer op ga, eigenlijk wel dat hij alles nog weet (we waren net gepromoveerd naar de M2). Er rijdt nu nog een ander meisje af en toe een half uurtje op, die zelf ook M2 gereden heeft, om Duvels training een beetje bij te houden, want met de andere verzorgster en zijn eigenares zijn ee stukje minder ver dan ik met hem was en anders gaat er weer zo'n tijd overheen voordat we weer op hetzelfde punt zijn waar we voor mijn val waren.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:37

Mijn eigen instructeur niet. Maar andersom wel. Ik heb als instructeur wel op iemands paard gezeten. Dat was omdat het mij gevraagd werd, en die persoon er op dat moment echt even zelf niet meer uitkwam. En een andere keer omdat er mensen net een nieuwe gekocht hadden en graag wilden weten hoe ik hem vond aanvoelen.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:24

Ja, mijn paard werd tot deze week 3x per week door mijn instructeur getraind omdat ik er zelf niet op kon, maar ik ben deze week weer begonnen, en onder normale omstandigheden staat mijn paard 1 keer per week in training mij mijn instructeur.