Rijdt jouw instructeur wel eens met je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:59

Nee, ik heb een pony van 1.45 en krijg les van een man van euh 1.85 ofzo Tong uitsteken lijkt me niet zo verstandig dus....en bovendien is het ook echt niet nodig want alles wordt vanaf de zijlijn prima opgelost.


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:31

Mijn instructrice heeft 1x op mijn pony gereden. Maar weet niet eens meer waarom. Maar vond het wel supergaaf om te zien. Maar het is wel lastig voor haar, zij is lang, en ik heb maar een pony. Ziet er dus ook niet echt mooi uit. Maar zij is wel iemand die mijn pony overtussen echt goed kende, en zo met hem weg kon rijden. En dat lukt tot nu toe nog niemand.
Maar vanaf de grond ziet ze alles ook voor ik het voel. Dus op zich hoeft ze er niet echt op.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

gillian

Berichten: 4399
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:43

Mijn paard wordt 1x per week gereden door mijn baas, heeft GP gereden.
Verder krijg ik 1x per week les van mijn bazin.

De reden dat ie wordt gereden is heel simpel: hij wordt er gewoon fijner door.
Je kunt niet alles zelf doen, ook al wil je dat nog zo graag Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:44

En ik wil het juist allemaal zelf doen Lachen

Pantykous

Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:47

hoe hebben de grondleggers van rijkunst, om het zomaar te zeggen, het dan gedaan?


Mijn instructrice is nog geeneen x op mijn paard geweest, ook nergens voor nodig....

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:54

mijn vorige instructeur deed dat omdat, ik met sheronit problemen had.. en ik haar niet goed aankon

maar dit betekent nu niet dat ik het niet zelf opben geweest.. de eerste keer toen hij erop ging, begon sheronit te steigeren en liet ze zich zo met de instructeur naar achteren vallen.. daarna is tie er nog even opgeweest en later niet meer.. (bij de volgende lessen) sheronit steigerde omdat hij teveel van haar vroeg en protosteerde .. door te steigeren..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:22

Ja. Met name als ik ergens niet uit kom heb ik graag mijn instructrice erop. Omdat het 9 van de 10x mijn fout is, en niet die van Jamaica.
Helaas zit ze op het moment met een slijmbeursontsteking in dr schouder, dus op het moment gaat ze er even niet op

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:39

Tot nu toe is het 2 x gebeurt dat m'n instructrice op Syta is geklommen (in het half jaar dat ze goed onder het zadel is - de tijd van het veulen) Omdat ze een vreselijke hittepetit is en ik er helemaal niet meer uit kwam. Daarna is het nog eens een beetje fout gegaan en had ik vreselijk last van mijn rug en heeft zij het ook over genomen! Ik leer er iig veel van om naar te kijken en na te rijden!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:41

De mijne een tijdje geleden. Hij wilde haar eens proberen, na even vechten met haar kreeg hij haar natuurlijk super aan het lopen. Toen ik er weer op stapte herkende ik haar niet meer terug zo fijn. Maar echt nut heeft het niet. Je moet het toch zelf doen.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:47

Mijn instructeur rijdt weleens op mijn pony, vaak als hij me iets wilt uitleggen. Dan is het wat makkelijker te begrijpen voor mij Haha! (ben soms een beetje blond)
Blond

I may not always talk a lot of sense, but i'm always happy to listen!!!

Nieuwe foto's in mijn profiel!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:49

Mijn instructrice doet dat heel grappig, die speelt bij uitleg altijd zelf voor paard Tong uitsteken
Die stapt braaf de keertwending enz Haha!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:53

Mijn instructrice rijd heel soms weleens op mijn paard. Dat voornamelijk als ik tegen eenzelfde probleem aanloop en het niet kan oplossen, dan rijd zij hem even om te voelen wat ik voel en dan kunnen we beter naar de oplossing zoeken.
Mijn idee is dat iemand je pas goed les kan geven als ze zelf weten hoe het paard aanvoelt en of hun les / rijmethode past bij het paard.
Dus als je instructeur je paard beter kan rijden dan jij valt er nogsteeds een hoop te leren van je instructeur
Laatst bijgewerkt door _10_ op 01-07-04 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:54

Mijn instructrice is er voor enkele weken terug een keer opgestapt, ze wilde altijd al een keertje op hem rijden om aan te voelen hoe hij is zodat ze beter hierop in kan spelen als ik erop zit......
Ze was helemaal weg van hem en heeft er bijna een half uur glunderend opgezeten, ze wilde wel een hele stal vol met paarden zoals hem (goh, wat voelde ik mij trots op dat moment.)
Er waren wel punten waaraan we moeten werken maar daar heb ik haar ook voor in de arm genomen......

Veni, vidi, vici

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:54

Nee, hij kan me prima vanaf de grond corrigeren

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:03

Ik stap wel eens op een paard van een lesklant.......... of omdat ie op zo een moment heel drakerig is, of omdat de lesklant boos wordt waardoor je het helemaal niet meer voor elkaar krijgt. Ook stap ik wel eens op om te laten zien wat ik bedoel........ bijvoorbeeld begrenzen, dat zijn dingen die je heel duidelijk kan laten zien aan iemand. Dan doe ik heel overdreven mn binnenhand helemaal naar voren, draai overdreven in met mn bovenlijf en steek mn binnenbeen helemaal naar voren om mn buitenbeen te laten begrenzen....... dat zijn dingen die je heel goed voor kan doen op een paard...... of bijvoorbeeld halthouden door juist je hand te openen en op je zit......

Ook rij ik wel paarden door tijdens de vakanties van klanten....... is ook best heel leuk Haha! Haha! Haha!

Daarnaast heb ik van een zeer bekwame instructrice les op dit moment, en dat op paarden van haar Haha! Haha! Haha! ......... dat kan dus ook nog Haha!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:03

1x heeft ze er op gezeten om mij wat te laten zien. 5 minuutjes, verder weet ze het me eigenlijk altijd wel zo duidelijk uit te leggen dat dat niet nodig is. Wat Margreet, Renske20 en RK ook zeggen, ze ziet het vaak eerder voordat ik het voel.
Ze rijdt wel eens paarden voor sommige stalgenoten als ze op vakantie zijn. Die zijn er erg over te vrede, maar ik wil juist zelf mijn problemen oplossen. Want de fouten die ik tegen kom, zal ik er wel zelf ingereden hebben Knipoog Kan zij het wel verhelpen, maar ik moet het zelf doen.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:09

ja mijn instructrice is al eens regelmatig op Evita gekropen. Vijf minuutjes altijd, om Evita zelf eens aan te voelen hoe ze op alle hulpen reageerd, en ook als ik iets verkeerd doe en het blijf doen. Als ik bv met mn gewicht sukkel en ik begrijp niet goed wat zij bedoelt met mijn lichaam zus en zo draaien, kruipt zij er even op en laat ze zelf zien wat ik doe en wat ik normaal moet doen Lachen

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 21:36

Mijn instructrice heeft een keer op Pjelk gezeten om even te voelen wat ik in mijn handen had als ik hem aan de teugel rijden wilde. En dat was niet niks Lips are sealed . Verder is het in drie jaar tijd bij die ene keer gebleven. Zij klimt echt alleen op een paard van een ander (of van de manege) als daar aanleiding voor is. Wel handig lijkt mij, want zo kan je mensen ook betere instructies geven als je even weet wat er precies aan de hand is.

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:41

Janna heeft weleens op Jurga gezeten, maar meer omdat dat 'moest' van mij, ik wilde graag dat ze Jurga even zou 'voelen'.

Ook de instructrice van de RV heb ik er eens opgepraat om eens iets voor elkaar proberen te krijgen. En Jur ging lopen *LOL*. En dat terwijl ze er eigenlijk helemaal niet opwilde (eng paard Tong uitsteken).

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:44

ik laat mijn instrutice ook op mijn pony om sommige dingen te laten beter snappen en ik kan ook gaan zen wat ik fout doe. Knipoog Clown
toen ik op vakantie naar sri lanka heb ik mijn pony door een instrutice laten verzorgen toen ik terug kwam was ze super veranderd en is veel beter *LOL*

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:47

Okkie1 schreef:
Nee, hij kan me prima vanaf de grond corrigeren


Zo is dat bij mij tot nu toe ook OK dan! .
Nog totaal geen aanleiding gehad om hem erop te laten stappen.

Als ik er zelf echt helemaal niet uit zou komen of als de instructeur zelf iets aan wil voelen, op zich prima, voor een keertje.

Maar liefst los ik t zelf op met behulp van de aanwijzingen die ik krijg.
Tot op heden zijn de aanwijzingen zeer duidelijk en kunnen m'n paard en ik er op les én thuis in de training uitstekend mee uit de voeten Knipoog .

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:53

Ja dat doet onze instructrice wel eens. Als het paard bijvoorbeeld heel moeilijk doet ofzo. Dan kan zij zien wat nou de makkelijkste manier is om het op te lossen en dat zo aan de ruiter kan laten zien enzo.
Of als het paard net nieuw is, gewoon kijken hoe hij loopt, uit nieuwsgierigheid Haha!

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:03

stef schreef:
Ja. Met name als ik ergens niet uit kom heb ik graag mijn instructrice erop. Omdat het 9 van de 10x mijn fout is, en niet die van Jamaica.

Hier hetzelfde!!
Het is dus niet zozeer dat zij een probleem oplost, maar zo kunnen we wel vaak beter de oorzaak van zijn reactie opzoeken. Dat stapt zij erop en doet ze mijn handeling na en gaat dan na wat ik fout doe. Want vaak als hij iets doet waar ik niet om gevraagd heb, doe ik iets fout en niet hij. Hier ging ik zeker in het begin nogal de mist in, omdat ik dan boos werd op hem, terwijl de fout juist bij mij lag.....
Laatst bijgewerkt door Ranja op 01-07-04 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:07

Ik ga er ook zelden op.

Alleen als er iets niet goed lukt of de ruiter iets niet begrijpt.

Een goede trainer moet eigenlijk al vanaf de grond kunnen zien hoe de combi ruiter/paard functioneerd.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:10

Ja mij instructrise rijdt op me paard.
Meestal 1 x in de week omdat ze hem gaat starten in het springen.
En soms als het mij niet lukt met rijden gaat ze er ook weleens op omdat Ik een beetje kwaad wordt dan kan ik er maar even vanaf gaan anders Weet ik het wel weer dan blijf ik alleen maar vechten met hem en hij dus ook dus kan ik er beter even vanaf of een stuk gaan stappen Haha!
Dus ja mij instructrise rijdt op me paard

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers