Wat mogen jullie allemaal met je verzorgpaard doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:13

ik weet trouwens nog een verzorgpaardje, dus als iemand intresse heeft of iemand weet?

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:04

Ik mag oowk alles doewn..net waar ik zin in heb..als ik maar voorzichtig ben! Lachen

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:09

alles!

Het is zelfs zo erg, dat ze zegt: Euuhh, zet jij JOUW paard even buiten? Dan doe ik de mijne wel Haha! . Beslissingen worden altijd samen gemaakt, wel of niet naar buiten, wel of niet VA bellen.
LA kom ik elke dag voeren 2x per dag, maakt het haar niet uit.

2 voorwaarders:
1) Ga ik naar buiten, even melden. IVM met andere paarden en voeren
2) Dat ik de stal zelf uitmest hhahahah

Nou daar valt wel mee te leven hoor!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:04

Ik mag wel veel. Ga zondag een week met dr op ponykamp. Ik mag springen enz. Buitenrijden mag ook, maar dat moet ik dan wel even zeggen/vragen. Ik mag dr niet zomaar pakken om even te rijden. Dat overleggen we dan altijd. Ik rijd met haar in de les. Als eigenares er niet is, mest ik uit. Is ze er wel mesten we samen uit.

Ik vind het allemaal wel best! Mag doen met dr wat ik wil. Maar wel allemaal even doorgeven. Niet allemaal maar bijv. als ik in de les wil en ze wou zelf gaan rijden ofzo. Dan bel ik even en dan is het goed Lachen

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:12

Ik mag écht alles met hem doen, net of is het mn eigen Tong uitsteken Alleen hij moet soms in de les. Ik mag hem gewoon pakken wanneer ik wil, ook gewoon naar buiten etc.
Ik hoef ook niks te betalen, ja wedstrijden en lessen, maar dat is logisch Knipoog En 's winters help ik met mesten. Ik mag ook welles andere paardjes die daar op stal staan rijden ofzo, het is daar echt super Haha! Bedankt Afke!!

Ik praat over Hof of is het mn eigen, best wel erg Bloos En een tijdje terug wou Afke hem weer es rijden, vroeg ze aan mij of ze Hof wel mocht rijden Haha! Haha.

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:13

Ik mag ook alles doen.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:15

Ik mag alles met hem doen .

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:33

Hmm, het lijkt wel of iedereen alles mag met zijn verzorgpaard.

Met mijn verzorgpony mag ik qua rijden vrijwel alles, alleen niet rijdend langs drukke wegen en hard crossen in het bos. Ik mag (kan) haar ook niet meenemen naar een les oid wanneer het buiten rij-afstand is.

De verzorgster van mijn paard mag met hem grondwerken, boswandelen en rijden (dat laatste durft ze nog niet in dr eentje) zolang het maar in Parelli-style is Lachen Ze zou hem wel mee mogen nemen naar een cursus, maar dan wil ik wel graag mee...

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:58

Meestal alles wel..alleen moet ik het wel eerst vragen of het uitkomt enzo..
Bijv als ik een keer een lange buitenrit wil maken ofzo.. Lachen
wedstrijden mag ook..hebben ze zelf gevraagd of we het wouden..dus hebben ze graag..
springen mag..mee naar de les nemen (eigenaren moeten dan rijden met trailer) en prive-instructrise komt ook regelmatig..

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:17

Ook zo ong. alles wat ik wil. Ik rijd hem 2 keer per week, als ie in de winter op stal staatmest ik uit, zet zn voer klaar en in de zomer hoef ik hem alleen na het rijden zn voer te geven (met medicijnen). Omdat het een spatpaard is, kan je natuurlijk niet alles doen, maar het gaat zo goed dat je het bijna niet merkt. Ik heb ook om de 2 weken een les op hem.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:26

Ik zou niet weten wat ik niet zou mogen, ja vreemde erop laten rijden.
Sowieso doe ik geen rare of vreemde dingen

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:26

Heb zelf 2 paaqrden en 1 verzorgpaard, mag echt alles met dat paard doen. Staat hier namelijk in de kost. Haha!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:37

ik mag er alles mee doen zelf mee op boktponykamp

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:47

Ik mag eigenlijk ook alles met haar,ben er ook vreselijk blij mee.. kan heel goed met haar eigenaar om gaan (zie haar een beetje als een grote zus)
En Valentina doe ik 5 dagen of soms vaker in de week.
Ik start nu ook met haar, heb 2 jaar geleden mijn ruiterbewijs met haar behaald.
Vorig jaar mocht ik haar mee nemen op vakantie naar friesland.
Als er iets met haar is ben ik ook de eerste die het hoort, ben na (4jaar) ook echt gehecht geraakt aan haar.
Beschouw haar als mijn eigen pony eigenlijk.. als met haar naar de manege wil om vrij te rijden daar mag dat ook gewoon.
Om de week heb ik les, als ik voorstel iets leuk te gaan doen bijvoorbeeld naar het strand is nathalie daar ook vaak voor in.
Ik vind het super gezellig met de eigenaar en met de pony op stap!!!
En waardeer het ook echt met hoeveel ik met tina mag.. ze is voor mij als een eigen beest.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:48

Haagsemeid schreef:
Ik zou niet weten wat ik niet zou mogen, ja vreemde erop laten rijden.
Sowieso doe ik geen rare of vreemde dingen


Dat uiteraard! dat geld voor iedereen denk ik.. geen vreemde of rare dingen doen met een ander zijn paard.
Zoiezo ook niet met die van je zelf Knipoog
Goed overleggen.. vragen/zeggen wat je wilt gaan doen.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:26

Alles, ik bepaal hij betaalt Haha!

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:31

Hoi hoi!

Mijn verzorgpaard staat bij RIJKE mensen, heeft vroeger ZZ gereden en rijd hem 1x per week.... ik mag er niet zo heel veel mee doen, naar buiten, ik heb het nog nooit gevraagd maar wil er voor wedden dat ze dat liever niet hebben! Mag wel andere kinderen erop laten rijden, khoef niet te mesten (daar hebben ze een klusjesman voor) enzo.......

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:34

Op de mijn eigen dagen mag ik eigenlijk alles wel doen wat ik wil..net als met een eigen paard

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:34

Ik mag er eigenlijk ook alles mee doen. Ga met één ook starten.

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:22

Wij huren een pony bij de manege voor mijn dochter. Betaal er dus een vast bedrag per maand voor. De pony wordt daarnaast nog bijna dagelijks ingezet in de manegelessen, want hij is te goed en ze kunnen hem niet missen. Nu is ze gisteren met een pensionklant op buitenrit geweest en dat vindt de manege eigenaar dus niet goed! Alleen met de manegeles mag ze met hem naar buiten Verward . Ze mag hem wel binnenkort op wedstrijden uitbrengen. Dus ze mag veel......, maar er zijn grenzen.
Ik snap het wel, maar vind het ook wel een beetje jammer. Dus ik hoop eigenlijk stiekum dat ze een keer een verzorgpony vindt die echt exclusief voor haar is. Een eigen pony is geen optie voorlopig, ik heb zelf al een paard op de manege staan en dat kost een mooie bom duiten. Als er dan nog een pony bij komt. Nu hebben we wel de lusten en niet de lasten. De huur weegt niet op tegen eventuele stallings- en onderhoudskosten. DUS...... Nagelbijten / Gniffelen luxe probleem.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:58

Wij mogen er veel mee doen, alleen niet rijden (ze zijn te klein daarvoor) en voeren, dat wil de eigenaar zelf doen....

We mogen ze wel meenemen wanneer en waarheen we maar willen, als we maar niet TE ver weg gaan, dat we 10 uur weg zijn ofzo Tong uitsteken

Ook mogen we uitmesten, wormenkuur geven, en als we het vragen komt de hoefsmid enzo... Het lijkt dus alsof ze van ons zijn, behalve dan met voeren...