Is vier jaar te jong om te scheren?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-01 14:20

Pablo, dus vier jaar, heeft in de afgelopen weken een aardige vacht gekweekt (geeft ze zelf water *LOL* *LOL* ).

Als ik alleen op onze eigen stal overdag zou rijden zou de vacht geen probleem zijn. Maar ik ga zo 2 a 3 keer per week met de trailer op pad en krijg hem op de vereniging niet meer droog na 10 min stappen. Hij gaat met een wolletje op de trailer en staat daarna dus nog nat op stal. Omdat het dan al laat is kan ik moeilijk de stal eigenaresse vragen om 12 uur s'nachts de deken te verwisselen! Dus lijkt mij scheren de beste oplossing. De kans op een koudje lijkt mij dan kleiner dan elke avond nat op stal te moeten staan.

Alleen, is 4 jaar nog te jong om te scheren? Mijn vorige paard is al vanaf 3 jaar geschoren en moest hem meerdere malen scheren in een seizoen. Jullie ervaringen?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 14:45

Origine is ook 4 jaar. Ze wordt dit jaar voor de 2e keer geschoren in haar leven. Dus waarom niet Verward Party!!

Gast4532

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 14:55

Leeftijd maakt niet uit.
Het gaat erom of je hem droog kunt krijgen.
Een 4 jarige kan zich vaak ook nog heel erg druk maken om dingen zoals op de trailer staan.
Dan heb je hem misschien drooggestapt maar komt ie nog nat van de wagen.
Dan is zon lort vachtje toch wel handig.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 16:15

denk dat het dat het er niet mee te maken heeft, ligt er aan wanneer je een stresskip hebt die je niet droog kunt stappen, dan zou ik het wel doen.

Groetjes Lara

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 17:18

Je moet een paard alleen scheren wanneer het nodig is. Leeftijd doet er niet toe.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 17:23

Dennis is ook net 4 en hebben we ook geschoren. Leeftijd maakt niet zo veel uit lijkt mij.
XXX
Ciska

Benno: dressuur M+11, vaardigheid Z+14 en Sport-AA ☆ Deedee: dressuur L+18, vaardigheid M-1 en prestatie sport-B
http://www.staldenci.nl

*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 20:20

Ik zou doen wat jou het beste lijkt voor hem. Als hij nat van de trailer komt na de training en het duurt dan nog te kang voordat hij droog is, zou ik hem laten scheren. Scheelt jou een hoop werk en tijd en hem een hoop energie.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie