wasmachine verboden gebied voor paarden spullen!!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:44

Wij wassen alle dekjes in de machine, hebben ook halsters, touwen en borstels erin gewassen. Door een halster is hij wel eens dood gegaan dus dat is verleden tijd. Maar dekjes kunnen echt geen kwaad hoor!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:46

Mijn spullen worden ook gwoon in de wasmachine gepropt zelfs winterdekens!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:47

Halsters doe ik even in een kussensloop maar zeker de witte showhalsters gaan na ieder gebruik in de wasmachine.
1x naspoelen met een kort programma doe ik wel altijd na een paardenwas.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:53

Ik was al mijn dekjes elke keer na gebruik dan zijn ze ook niet zo vies (alleen zweet) en zitten er eigenlijk ook nooit haren op.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:13

Ik doe altijd eerst even de dekjes schoonmaken in de douche, zoveel mogelijk de haren eraf en het smerigste eraf spoelen. Met een beetje afwasmiddel en een sponsje Haha! En dan gewoon de wasmachine in.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:01

Het is niet goed voor de wasmachine, niet om de haren, maar om de veer. Dit zei de miele-monteur.
Als je dekjes wast kun je er beter 2 of 3 inproppen dan 1, de hele machine moet vol zitten zodat het niet steeds heen en weer wordt geslingert.
Bij het kopen van nieuw dekje heb ik expres niet zon'n dik BR ddekje gekocht, die nemen veel plaats in en worden erg zwaar als ze vol met water zitten, niet goed dus.

Zelf was ik dekjes gewoon in wasmachine, ik spaar ze op totdat ik er 3 heb, en doe het niet te vaak, ook haal ik alle haren eraf, omdat die anders in alle kleren gaan zitten.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:47

Ik heb een erfstuk van mijn oma gekregen.. Haar wasmachine.
Dus nu heb ik er 2
Gelukkig ook nog een aansluiting in de schuur dus mijn oude machine die al wat regelmatig begon te spurtelen wordt nu gebruikt voor paardenspul en hondendekens..
Mijn sjabrakjes borstel ik wel schoon.. en hondendekens klop ik van te voren uit. Ben benieuwd Schijnheilig

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:27

Onze wasmachine is stuk gegaan doordat er te veel haren in mijn dekjes en dekens zaten.
Sindsdien mag ik het ook niet meer in de wasmachine doen.
Nu schrob ik alles met de hoge druk spuit met schuim Haha!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:39

Ik prop ook m'n dekjes en pijpkousen in de wasmachine, daar moet hij tegen kunnen!

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:39

Singels en sjabraquejes in een waszak in de wasmachine (heeft ooit een nieuw dekbed ingezeten, zit zo'n mooi koord aan). Heb je ook geen last van haren en gaat er niets kapot. Hoef je ook niet nog een keer de wasmachine te laten draaien, voordat je er wat anders in doet. Een tweede wasmachine is wat mij betreft wel erg overdreven....Dekens was ik vaak met de tuinslang en een borstel, meestal vlak na de winter, zodat ze opgeborgen kunnen worden.