Wat voor zadel voor endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Wat voor zadel voor endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 11:53

Ik ga het proberen met Ro, maar wil graag een zadel hebben die lekker confortabel is voor mijn achterste en voor Ro der rug. Ik heb zelf geen goede knieen maar kan moeilijk de hele rit doorzitten.

Groetjes Merilyn

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:17

gewoon heel veel passen en kijken wat jij het lekerst vindt
voor de een is dat een dressuurzadel voor de ander een endurancezadel en voor weer een ander een vzh enz...
gewoon passen en proberen Lachen

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:03

ik rij met een dressuur zadel met extra kniewrong. (euroriding jade nog wat..) zit als en huis, ik zou geen ander zadel willen.

het enige nadeel met oog op endurance is dat er heel weinig ringen aan zitten om dingen aan vast te maken... maar daar heb je dan weer een zadeltas of heuptasje voor!!

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:48

Waar ik in Frankrijk vaak paardrij daar hebben ze vzh zadels met van die ribbels op de zitting. Dit zit dus extra lekker zacht voor lange ritten. Echt super confortabel! Ik heb ze in Nederland nog nergens gezien, alleen op van die Ijlandzadels.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:45

Ik zou eerst maar eens een rit gaan rijden met je huidige zadel. AKijk eerst maar eens of die tak van sport uberhaupt wat voor jullie is voor je speciale zadels aan gaat schaffen.

Je kunt eigenlijk met ieder zadel starten, tis maar net wat je lekker vindt.
Ik reed in het begin met mn dresuurzadel, zat super tot je ritten van ong 40km gaat afleggen, dan kom je met een beurse m*ts over de finish omdat de voorboom toch net ff te hoog is.

Ik heb nu met het oog op de klasse 2 die we hopelijk volgend jaar gaan rijden, een podium zadel gekocht, was heel erg wennen maar zit heerlijk.

Maar je komt dus van alles tegen: dresur, vz, spring, boomloos, endurance enz enz... alles kan, alles mag dus zoek gewoon iets waar jij het lekkerste in zit en een die goed op je paard ligt....

Gezien je knieen zou ik iig geen podium aanraden maar een zadel met kniewrongen dan heb je wat meer steun.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:46

ehm een Australian Stock misschien iets voor jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:26

lowara schreef:
ehm een Australian Stock misschien iets voor jou?


jouw avatar is leuk!!!

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:33

Ik zelf vind een Australian stock geweldig!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:20

Merilyn in de endurance...mijn mond valt open!
Maar ik sluit me aan bij Vippie, rij er eerst maar eens eentje voor je dure zadels aanschaft, ik heb zelfs klasse 3 gereden op mijn "gewone" dressuurzadel.
Nu heb ik wel een soort van endurance zadel, het is een Hulsebos, dressuur aangepast voor endurance!
En veel plezier, wanneer wil je het gaan proberen?

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:07

Citaat:
Waar ik in Frankrijk vaak paardrij daar hebben ze vzh zadels met van die ribbels op de zitting. Dit zit dus extra lekker zacht voor lange ritten. Echt super confortabel! Ik heb ze in Nederland nog nergens gezien, alleen op van die Ijlandzadels.


Je bedoelt denk ik de Zaldi country
[img]http://www.clerx.nl/jvdpoel/foto's%20web/web%20za4.jpg[/img]

Dit is inderdaad een heerlijk zadel. Een zadel dat ik je nog mee aanbeveel is het continental equiflex zadel.
[img]http://www.clerx.nl/jvdpoel/foto's%20web/web%20za3.jpg[/img]

Over podium zadels weet ik nog te weinig om er wat van te zeggen, maar kijk maar is in mijn web winkel voor verschillende zadels.http://www.clerx.nl/jvdpoel/web%20zadels.htm