Advies gevraagd i.v.m. aanschaf trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dosator
Berichten: 225
Geregistreerd: 14-12-03

Advies gevraagd i.v.m. aanschaf trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 13:32

Wij zijn geïnteresseerd in de 2-paards trailer van Ifor Williams. Nu lopen we tegen een kleine dilemma. Wel of geen zijruiten in de trailer???
De één zegt zijruiten geeft een onrustige blik voor de paarden, de ander zegt dat als de paarden wat horen kunnen ze wel wat zien.

De Ifor Williams is wel uitgerust met een voorruit waardoor de paarden zich concentreren op het trekkende voertuig. Voor extra lichtinval is er een lichtdoorlatend dak gemonteerd.

Wie o wie kan ons advies hierover geven !!
Alvast bedankt, DJ


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:40

Ik vind het zelf erg prettig als er een raampje open kan (als de trailer stil staat), ik weet niet hoe dat bij de Ifor's zit, maar dan kom je meestal toch op zijruiten uit.
Verder: hoe meer ruiten, hoe meer licht in de trailer, hoe beter!
Dat zijruiten onrust geven heb ik nooit wat van gemerkt, ze kijken er wel graag door.

Nulla tenaci invia est via

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:17

Ik zou ook zijruitjes nemen. Inderdaad, wat Margeet ook zegt alleen al met het oog op ventilatie en die onrustige blik waar jij het over hebt komt me ook niet bekend voor... Ik denk dat het wel lekker voor ze is als ze mooi wat rond kunnen kijken...

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:59

Wij hadden eerst een trailer zonder ruitjes, de paarden gaan dan de heletijd achterom staan te kijken. Geeft een heel onrustig gevoel, want meestal willen ze dan net iets verder draaien dan mogelijk.

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:05

wij hebben een amazone van uh, naam kwijt en daar zitten ook zijruitjes in. heb er eigelijk nooit iets van gemerkt dat amber er onrustig door werd. (ze kan er misschien ook niet goed doorheen kijken Haha! ) die kan idd open en das atijd fijn als het warm is op concours of zo.

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:08

Ik heb niet echt een mening over de ruiten. Wel even een tipje als je een Ifor koopt is om plastic om die pennetjes en kettingen te doen.
Er heeft toen in Bit een trailer-test gestaan en daar kwam uit dat de Ifor tijdens het rijden een onvoorstelbare hoeveelheid decibel produceerde door die kettinkjes.

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:08

ik ga voor een gewoon raam voorin, zoals de ifor williams dat normaal hebben.

verder geen zijraampjes meer, dat raam voorin is aardig groot, dus ik vind ze persoonlijk overbodig, die zijraampjes. Lichtinval is er genoeg en frisse lucht ook.
Ik kan niet kijken hoe dat precies zit, heb er geen 1 thuis staan, maar die we wel eens lenen is super, ook kwa klimaat etc, en die heeft 1 voorruit.

daar ga ik zelf voor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, MvdBroek1 en 44 bezoekers