Arabierenkenners!!! Wat betaal je voor een zwarte?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:38

Amethyst schreef:
Ze heeft het over 1 mét papieren... Haha! (zie eerste post Knipoog )

En dan betaal je wel veel, heel veel..


Iedere volbloed arabier heeft papieren, dat zegt helemaal niks over de kwaliteit.

En nee, zwart x zwart geeft niet drie van de vier keer zwart. Als het zo simpel was....

Er zijn zowieso erg weinig ECHT goede zwarte arabieren. Dat komt doordat het fokken van zwart niet zo simpel is, en daardoor gaan in zwarten vaak andere kwaliteiten op het tweede plan. Anders gezegd, een zwarte arabier is (vaak) het resultaat van bewuste kleurfokkerij, en dat gaat vaak ten koste van andere belangrijke rastypische kenmerken.

Voor het bedrag wat je betaalt voor een doorsnee zwarte arabier (met vaak vele "fouten"), kun je een veel betere (correcter, minder fouten)arabier kopen met een andere kleur.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:48

Sabiy schreef:
Iedere volbloed arabier heeft papieren, dat zegt helemaal niks over de kwaliteit.

I know, maar de TS heeft het hier over een echt goede arabier met goede papieren, stamboom, noem de hele zooi maar op etc. Haha!

Ja, en dan kan je banketstaaf wat je wilt, maar je betaalt veel, heel veel, te veel Tong uitsteken

Verder ben ik het wel met je eens hoor Knipoog

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:54

Er is een groot verschil tussen "papieren" (die iedere AV heeft) en "goede papieren"... Een (zwarte) arabier met "rommelpapier" kost al gauw teveel, een (zwarte) arabier met "superpapier" kost een kapitaal. Zoals voor alles geldt : je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Arabieren zijn te koop vanaf een paar honderd euro, tot een miljoen. Maar dat geldt denk ik voor veel, zo niet alle rassen.

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:00

Giwa schreef:
Hi!

Graag wilde ik weten wat je gemiddeld genomen voor een ZWARTE arabische volbloed hengst kwijt bent?!?!?!?

Dan heb ik het over een jaar of 4, met paspoort en stamboompapieren.

Alvast bedankt! OK dan!


JAAAA JAAAAAAA JAAAAAAA die wil ik ook! die wil ik ook! die wil ik ook!

sorry nou ben ik pennymeisjesachtig aan het doen Bloos




maar toch wil ik hem een zwarte Arabische hengst

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:12

ik zag er een keer 1 staan bij de handelaar naast mijn werk.
En dan ook pikzwart, zo een die je ziet op foto's.
En hij wou de prijs niet noemen omdat ieder normaal mens daar van zou schrikken volgens hem. Maar het was echt een droompaard.

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:47

Amethyst schreef:
Ze heeft het over 1 mét papieren... Haha! (zie eerste post Knipoog )

En dan betaal je wel veel, heel veel..



Je hebt ook lelijke arabieren met papieren hoor! (ik ken er genoeg!). En ik lees nergens dat het een goedgekeurde dekhengst moet zijn, of dat ie fantastische gangen moet hebben.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:06

carola en Sabiy: ik zit nu dus de hele tijd te denken dat de TS, een echt goede zwarte arabier bedoeld Verward Dus één met goede gangen, goede bouw etc...
Maar dat staat indd niet letterlijk in haar beginpost..
Na ja zal dus wel aan mij liggen.. (verder geef ik jullie gelijk hoor, daar niet van, maar dat dacht ik dus steeds Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:49

vinnut nogal eeeh penny-achtig overkomen, en pennys willen toch altijd alleen het beste Schijnheilig ?

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:53

Menino schreef:
vinnut nogal eeeh penny-achtig overkomen, en pennys willen toch altijd alleen het beste Schijnheilig ?


Nee, alleen het mooiste, het wildste en het zeldzaamste Schijnheilig (Arabier hoeft niet persee het beste te zijn, of banketstaaf ik nu uit mijn nek? Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:56

ook goed Schijnheilig