hackemore

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 14:27

Hahah nee hoor, maarre..... *LOL* kwam je heel toevallig Schijnheilig op de pennysite!!! hahaha sorry grapje Party!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 19:26

Kusje Was er niet een zeer bekend springpaard dat alleen maar met Hackamore gereden omdat ze/hij geen enkel bit in haar mond accepteerd?
En stond er niet eens een keer dat het zo wonderbaarlijk was dat de ruiter
haar/hem naar de finish sprong met een gebroken Hackamore......
}>

Weet niet of het deze was maar afijn;

" Afbeelding"

"Afbeelding"

"Afbeelding"

"Afbeelding"

Groetjes.

_________________
<table border=0><tr><td><FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....
until after you need it.*</FONT></td></tr></table>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-03-30 19:29 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-03-30 19:44 ]</font>

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 20:22

Hihi nee ik zocht effe op Copernic of er nog meer info ip Inet stond over de Hackemore en die vond de Penny site..
Ohja stef ga er maar niet kijken er staat ook een stukje over op een kleine pony rijden met 'penny' advies... Verward
Hihi penny is echt een hele tijd geleden
Is trouwens nog wel nuttig geweest want het eerste wat door mn hoofd schoot toen Iwaldo steigerde was "Niet aan de teugels trekken want in de Penny gebeurde er altijd ongelukken met meisjes en paarden die steigerden en omvielen" hihihi toch nog nuttig geweest Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 21:56

Hoi Stef, ik heb dus de onderste van die twee foto's op de vorige pagina van dit onderwerp. Dat zijn lange scharen. Ik heb er trouwens geen ketting achter zitten, dat vind ik zelf te scherp voor Milena. Ik heb er een zacht nylon bandje achter zitten.

Ik zie trouwens echt niet in waarom je een Shet niet met hackemore zou rijden (ik geloof dat Mytens dat zei). Het argument dat een klein neusje eerder breekt, is een beetje vreemd. Betekent dat dan ook dat je niet met een bit mag rijden, omdat een shetlanderbitje veel dunner en DUS scherper is dan de bustrens van een groot paard?

Overigens zijn dat enorme "Tarzanverhalen", die gebroken neuzen.... Ik denk dat er 10.000 x vaker uitgescheurde mondhoeken door verkeerd bitgebruik voorkomen!
En als iemand een hackemore mooi vind, ach... als die persoon een stille hand heeft, wat maakt het dan uit?
Je moet er vanuit gaan dat je voor een hackemore zo'n stille hand moet hebben, dat je ook rustig met stang en trens zou kunnen rijden, of dat je Engelse dressuur zou kunnen rijden met een Westernbit!

Stef, veel plezier met je hackemore, ik hoop dat je er goed mee om kunt gaan. Overigens is het normaal dat een hackemore in het begin wat wijd staat aan de zijkant, dat komt gewoon doordat 'ie nog niet in model gevormd is. Maak je trouwens niet TE druk, het model dat jij gekocht hebt is RELATIEF niet zo "scherp".

Seeya, Sonja.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-01 22:17

hehe, eindelijk antwoord op mijn vraag!!!!!!! Party!!
Sonja, waar zit je toch altijd als ik je nodig heb???? *LOL*

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-01 22:29

Springruiters hangen er niet aan. Kijk maar eens heel goed. ze hebben juist weinig contact. Tenminste zo zie ik dat.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-01 22:57

ik heb toch vaak zat een springruiter eraan zien hangen, maarja, deze discussie was geweest

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: hackemore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:01

Hey stef, ik heb een puller, ken je dat. zo'n paard dat met de beste wil ter wereld niet te houden is ??
Al rijd ik met een scherpe stang, hij duwt overal doorheen. Ophouding maken met de zit, heeft ie kak aan.
Laat je niet opbutsen, zo,n hackamoor werkt perfect, je moet alleen wel weten wat je doet. Er zijn best veel mensen die zonder enige ervaring met zo,n ding roepen dat het een marteltuig is, nee met je knol onder een auto schieten ,vind ie vast wel leuk.
Je moet tijdens het rijden de teugel los laten, met een boog laten hangen. remmen op zit en e.v. op stem, pas als het niet anders kan dan rustig en voorzichtig inkomen met de hackamoor.
de eerste keer dat je zo'n ding probeert zou ik het proberen terwijl je erlangs wandelt, er zijn namelijk pony's en paarden die erg heftig reageren op zo'n ding, er zijn er ook die zich er geen bal van aan trekken.
En dat verhaal van die gebroken neus, heeft degene die dat vertelt zelf gezien, of alleen gehoord ?? Zo lomp is toch niemand zeker.
Voor de maat, mag aan beide zijden van de kaak, 2 vingers ruimte zitten, absoluut niet meer. Je moet de hackamoor wel wat hoger hangen als een gewone neusriem.
Succes en laat me een keer weten hoe het gaat.
groetjes Git

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Re: hackemore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:09

Hallo hee! Dit is een topic van 4!!!! jaar oud!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Re: hackemore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:12

Dit topic stoppen we gauw weer onder de laag stof waar het vandaan gekomen is