Wachten met handelaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 00:32

Das dus precies wat ik bedoel Natasha............

jij weet ook als geen ander dat een 20 jarige dampige pony niet makkelijk te verkopen is........... Jij bent een goede handelaar....... maar hoeveel zijn er niet die zo een dier aan de eerste de beste overdoen???

dit meiske zou spekkoper zijn als jij haar pony over wil nemen........

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 00:54

Daar heb je wel gelijk in.
Ze heeft t over dampig en hooi nat maken, ik denk dan eerder aan bronchitis cq stofallergie.
Een dampig paard is einde verhaal.

Daar valt nog overeen te komen, brochitis,MITS ie braaf is.


Ik heb echt wel veel oudere paarden verkocht, ook Felix was 17 toen ik m voor mezelf hield.

Maar Cantate bijv, die was 20 maar in hart en nieren 4, die stond te passageren op de poetsplaats.

Zoiets is moeilijker te verkopen.

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 01:01

Wie is hier nou het pennymeisje: degene die haar pony verkoopt, de kop in het zand steekt en onder het mom van "wat niet weet wat niet deert" het dier een lijdensweg gaat bezorgen of degene die zegt waar het op staat?

Na het schrijven van mijn reply heb ik het aanbod van Kim gelezen en inmiddels is het voor mij volkomen duidelijk. Belang van het baasje is helaas voor veel pennymeisjes belangrijker dan het belang van de pony. Als eigenaresse van een pony van 21 die soms flink kan hoesten weet ik dat ik kies voor het belang van de pony. Net als mijn dochter die de wedstrijden best mee zou willen rijden maar ze links laat liggen omdat ze veel te veel van haar pony houdt en er niet aan moet denken om haar in te ruilen terwijl ze met deze pony weinig kans maakt.

Al zou ik iemand niet mogen, als ik weet dat die mijn pony goed zou kunnen verzorgen wanneer ik daar echt niet meer toe in staat zou zijn dan zou ik haar aan de persoon gratis weggeven. Belang van het dier is namelijk belangrijker dan mijn eigenbelang. En, nogmaals, liever rust door dood dan op transport.

Als Natasha zich in wil zetten voor je pony is dat fantastisch maar dat is een uitzondering, de meeste handelaren zullen haar niet eens voor niks willen hebben omdat ze vrijwel onverkoopbaar is.

Mijn respect voor jou Appie is tot het nulpunt gedaald. Wij rijden ook graag wedstrijden maar het belang van het dier staat altijd voorop.

Zolang ik het ook maar een beetje kan missen blijft onze Gwenn. De super pony met de super capaciteiten hebben we uitgeleend omdat we die niet ook konden onderhouden. Niet verkocht want dat kon ik niet, daarvoor ben ik te gek op hem. Mocht ik hem ooit wel verkopen dan zal het zeker niet aan iemand zijn die haar oude pony als een versleten paar schoenen behandelt.

Pfff, zou fel ben ik bijna nooit maar dit schiet me echt even in het verkeerde keelgat.

*edit* stomme typo

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:28

Als ik jou was zou ik hem voor die 200 euro naar Kim doen; daar krijgt ze een goed tehuis en is de zorg voor haar van jouw schouders en kan je verder.
Dat is toch wat je wil?
Over je persoonlijke vete met Kim moet je je gewoon heenzetten; laat haar komen kijken bij je paard en je zal vast zien dat ze meevalt.
Je wil en goed tehuis en wat centen voor een goed gevoel....iemand die goed is voor d'r beesten en hem best aan kan bied je dat: Grijpen met beide handen!
Dan is ze jouw verantwoordelijkheid niet meer maar die van Kim en heb je gedaan wat je kon! Geruster gevoel kan je er niet over hebben lijkt me.
Kan jij verder met je zoektocht naar een ander paard want Kim weet dat terug brengen geen optie is en als je Kim een beetje kent weet je ook dat ze hem echt niet meteen naar de slager brengt.
Een paardenmens in hart en nieren die hem wil hebben en alles eerlijk weet; beter kan je iemand niet vinden hoor!

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:25

Ik zou als het mijn pony was geweest, de pony houden.
Zou dat niet kunnen om financiele redenen of omdat haar gezondheid haar te ernstig parten zou gaan spelen dan zou ik haar laten inslapen,want een dampige pony van 20 is ten dode opgeschreven in de handel.
Jij doet haar weg omdat je niet meer kan rijden...
Ik vind dat geen reden eerlijk gezegd,maar dat is ieder voor zich.

Mijn mening: Breng haar naar Kim.(Als ze toch perse weg moet)

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:37

gijsenkim schreef:
Maakt niet uit wat je doet, voor mij niet iig........ maar ik denk dat je wel reeel moet zijn. En de realiteit is dat deze dieren OF in de salami OF bij een seizoensbedrijf terecht komen....... Bij die handelaar kost ze ook geld, dus dan kan je haar nog beter de zomer op het land laten staan...... super verwennen en zelf naar het slachthuis brengen, want je hebt 95 % kans dat ze daar toch terecht komt...... en dan is het voor het paard maar te hopen dat ze er terecht komt zonder omwegen


Mee eens. En als jij met die wetenschap nog met veel plezier met een jong paard aan de slag kan gaan dan vind ik dat heel knap (en alles behalve lovenswaardig).

Daarbij stel je zelf de vraag op bokt dus kun je ervan uitgaan dat er ook mensen zijn die je mening niet delen. Als je alleen bevestiging zoekt van mensen die het eens zijn met je besluit dan kun je misschien maar beter geen topic openen.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 09:44

Ik heb Natasha gepbt over Appie, even kijken wat daar uit komt. Wil ze hem niet dan kan Kim haar komen halen voor €200,- als ons pap en mam dat tenminste willen. Clown

p.s. dit doe ik dus alleen omdat ik wil dat Apollon het goed krijgt haar laatste jaren, niet omdat ik je nu ineens respecteer ofzo Kim. Ik vind een aantal opmerkingen van jou nog steeds te ver gegaan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:47

Geeft helemaal niks dat je dat vind appie, ik vind jouw denkwijze ook niet correct......... ik hoef niet van jou te houden en jij niet van mij! Ik doe het voor die pony, en niet voor jou

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 09:52

Dan is het goed. Ik zal het er met ons pap en mam over hebben. Als Natasha haar niet wil. Als zij het ook goed vinden kun je haar komen halen.
Omdat ze het bij jou heus wel goed zal krijgen, dat snap ik echt wel.

Maar dan wil ik 1 ding weten, waarom word ik uitgenaakt voor van alles en nog wat als ik gewoon mijn mening geef? Het ook op een andere manier gekunt.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 09:56

Weet je trouwens wel wat voor iets het is? Of doe je het alleen maar omdat je mij zo'n (laat maar ik zal t maar niet zeggen) vindt.....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:02

Je wordt niet uitgemaakt voor vanalles en nogwat. Ik prbeer je alleen duidelijk te maken dat een 20 jarig dampige pony in de handel GEEN kans maakt. Maar jij hebt allerlei verschillende redenen om het dier TOCH de handel in te doen, ondanks dat er verschillende mensen tegen je zeggen hoe de toekomst er van dat dier dan uit gaat zien.

Moet je je voorstellen dat je het dier aan een handelaar verkoopt, over twee jaar ga je in Renesse op vakantie......... zie je ineens jouw 22 jarige dampige pony met een dikke duitser over het strand sjouwen, te moe om haar ene been voor het andere te zetten, omdat ze die dag al 4 uur in touw is geweest........ ach het eind van het seizoen is bijna voorbij, misschien laten ze haar dit jaar wel afmaken....... heeft ze eindelijk rust!

Niet geheel ondenkbaar hoor dit scenario, heel veel seizoensbedrijven kopen juist deze paarden op voor heel weinig, in pakken van 10 ofzo.


En nee ik weet niet hoe de pony eruit ziet, weet verder niks van het dier........ maar dat vind ik ook helemaal niet intressant

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 10:08

Ik snap je wel....maar ik kan het gewoon niet duidelijk gemaakt krijgen hoe ik het wou doen....want dan krijg ik heel bokt over me heen omdat zij het anders zouden doen.

Nu denk ik aan mijn paardje, dat ik supergraag een goed en leuk laatste thuis wil geven...maar dan zit je met een baasje dat je niet kan uitstaan....ook lekker. Aan mensen die ik niet kan uitstaan wil ik haar liever niet verkopen....omdat ik dus niet weet wat er van gaat komen bij hun. Maar volgens een aantal ,mensen zal ze het bij jou wel goed krijgen dus ga ik (nu nog m'n ouders) akkoord met je aanbod.
Als het dadelijk dus misschien niet zou mogen van m'n ouders krijg ik hier dadelijk weer te horen dat ik geen respect voor m'n pony heb enzo...net als hiervoor....en zo blijft het aan de gang.

Mijn ouders kennen mijn pony en die weten ook dat ze alles nog kan. Die moet ik dus heel erg overhalen om haar voor €200,- weg te geven aan iemand.....zij zijn namelijk van mening dat €600,- al te weinig was....dus dat wordt wat....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:10

Aan beslissingen van je ouders kan jij niks doen, zal je ook niet op "afgerekend" worden.

Enuh je kan gewoon komen kijken bij m hoor, ik loop wel even een blokkie om dan Haha! Haha! Haha!

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:12

ik kan je wel verzekeren dat ze bij Kim echt een goed tehuis zal krijgen!!

Leg dat ook als argument bij je ouders, een goed tehuis zullen hun toch ook belangrijk vinden???

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 10:16

Aan de verhalen van anderen te horen moeten ze het bij jou geweldig zijn, dus dat geloof ik dan ook wel.
Ik ben er al op afgerekend dat m'n ouders het er niet mee eens zijn. Die doen haar namelijk liever naar de handelaar voor meer geld dan aan iemand zowat weggeven. Die doen het namelijk wel grotendeels om het geld. Waar ik dus niks over te zeggen heb. Als ik hier midden in de discussie had gezegd dat het door mijn ouders komt dat ie naar een handelaar moet zou ik meteen te horen krijgen van "ja schuif de schuld maar naar iemand anders toe..."

Maar ik denk dat je beter naar ons toe kan komen Kim, je wilt immers de pony kopen.

en al zou ik naar jou toe komen, dan hoeft je echt geen blokkie om te lopen hoor Knipoog Ik wil wel zien aan wie ik m'n zwaar gerespecteerde paardje verkoop Haha!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 10:23

Dus kom maar eens kijken, als je het serieus meent krijg je ons adres wel via pb, kom haar dit weekend dan maar halen(als we tenminste tijd hebben, we zijn aan het verbouwen, m'n ouders regelen van alles met feestjes enzo dus dat moet ik eerst ff vragen)

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:26

Ach, je zal zien dat Kim in het echte leven super meevalt; je zal haar misschien vast aardig vinden zelfs!
Over internet kunnen berichten nog al hard aankomen of anders opgevat worden, maar als je het er met z'n tweeen gewoon over hebt kun je elkaars standpunt vast begrijpen.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:27

ik denk dat jou ouders er niet zoveel vanaf weten
en dat ze denken dat het een goeie pony is
ik zeg niet dat dat niet zo is maar je kunt ze uitleggen
dat een dampige pony haast geen kans maak
en vertel hun ook wat jij van het voorstel vind
gaan ze dan nog niet accoord ja dan is dat jammer
kan niemand jou voor op aankijken
maar leg het iig uit

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:30

Kim is echt een schat van een meid hoor, je paardje zal het bij haar echt goed hebben.
Als ik jou was zou ik mijn paardje liever naar Kim toe brengen(kan je nog eens gaan kijken of vragen hoe het gaat)en naar iemand die in de handel zit en je weet niet naar wat of hoe je paardje toegaat, dat is toch veel erger?

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 10:39

Ja, maar nu het serieus word reageert ze niet. Zal ze wel niet expres doen maar zo gaat het dus bij iedereen die "interesse" heeft.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:47

xxappiexx schreef:
Ja, maar nu het serieus word reageert ze niet. Zal ze wel niet expres doen maar zo gaat het dus bij iedereen die "interesse" heeft.....

Halfuurtje geleden was ze nog geinteresseerd hoor. Misschien is ze even van haar pc weggelopen, dat kan natuurlijk.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 10:48

Zal wel ja. Nou ik ben d'r ook ff weg van. Zie straks wel verder.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:34

Pcies, heb even geslapen Haha! Haha! Haha!, ga nu op pad en zal vanavond weer thuis zijn.... morgen sta ik in Ermelo met mn winkel en zondag ben ik vrij....... maakt mij niet uit, zeg het maar.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 11:40

Okee, ik zal het aan m'n ouders uitleggen dan vraag ik meteen of zondag uitkomt. Zo ja, dan zal ik ons adres laten weten via pb. Zo nee, dan laat ik ook wel iets weten. Maar ik denk wel dat ze het wel goed vinden.
Ze hebben gewoon geen verstand van paarden...het zijn geen boemannen ofzo Lachen Maar ze denken gewoon dat apollon voor wat meer wel weg kan....ik heb liever dat ze voor weinig een goed tehuis heeft. Dan ben ik gewoon wat langer bezig met het afbetalen voor een evt ander paard maar dat maakt me niet uit. Zolang Appie het maar goed heeft.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 12:39

Er is al een ander meisje dat ook interesse heeft. Zij was eerder dan Kim dus als ze graag eens wil komen kijken mag zij eerder komen, da's wel zo eerlijk. Ik laat het wel weten als het niks wordt.
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 02-07-04 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt