Oefeningen voor de ruiter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Oefeningen voor de ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 08:55

Hallo,
ik ben heel nieuwschierig wie hier oefeningen doet om zijn lichaam los te maken. In mijn hoofd is het niet meer dan logisch, maar ik 'vergeet' het nogal vaak. Meestal doe ik het 's morgens als ik uit bed kom. Eerst mediteren en dan m'n heupen losmaken en mijn spieren in mijn rug en aan de achterkant van mijn benen strekken.

Ik ben benieuwd

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:17

's ochtends doe ik geen oefeningen. Te lui en te stijf. Ik ben wel van plan het te gaan doen. Schouders, heupen en knieen losmaken en daarna staande meditatie.

's Avonds doe ik nog wel eens yoga. Dan lukken de oefeningen wel. Meditatie schiet er nog wel eens bij in, maar merk aan mezelf dat het me wel goed doet. Moet het dus maar weer gaan doen.

Wat je 's ochtends ook kan doen is de zonnegroet. Die doe ik soms wel. Zie ook www.innerned.com

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:29

Ik ga (normaal, nu ben ik aan het revalideren van een operatie) als eerste sporten, nog voor mijn ontbijt. Meestal pak ik mijn sporttas en ga richting zwembad. Daar doe ik dan wel oefeningen om mijn spieren los te maken, maar die zijn specifiek op zwemtraining gericht. Als ik niet ga sporten ben ik meestal te lui om eerder uit mijn bed te komen om nog oefeningen te doen. Ik wil graag gaan mediteren, ook omdat ik een vrij hoge hartslag heb, maar weet eigenlijk niet zo goed hoe ik daarmee moet beginnen. Daarbij is duurtraining voor mij een soort meditatie, mijn geest komt dan helemaal tot rust. Ook voor andere sporttrainingen en wedstrijden doe ik altijd losmakende oefeningen, soms ook voor het paardrijden (als ik ze niet al een keer gedaan heb die dag). Ik draai al mijn gewrichten rustig los, vooral mijn enkels, heupen en schouders omdat ik daar vaak overbelastingsklachten krijg.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:37

Ik rekte altijd vaak voor het rijden mijn beenspieren op. Nu is mijn bijrijd pony verhuist en moet ik 45 minuten fietsen (met bulten), dus dat is nu al een aardige opwarming.
Wel rek ik regelmatig mijn bovenbeenspieren op als ik thuis ben.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:25

helemaal niets Bloos

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:02

Nee, doe niet bepaald oefeningen ofzo voor het rijden?

Wel rekken en strekken bij gym *LOL*

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:57

Drie keer in de week voordat ik naar bed ga doe ik joga oefeningen speciaal op het rijden gericht. Dus alles los en sterker maken. Alleen heb ik nu al een paar weken last van mijn linker boven arm. Dus veel oefeningen schieten er daardoor bij in.

Ik vind ijgenlijk dat iedereen moet zorgen soepel en los te zijn. Hoe kun je nu verwachten dat het paard dat wel is en jij door de stijvigheid niet mee kan bewegen.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:53

ik stap op mijn paard en rijd weg Tong uitsteken

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:59

Ik stretch mijn linkerbeen met opstijgen Haha!

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 23:01

smorgens als ik uit bed kom doe ik wel eens sit ups of hoe heet dat?
en staan en dan zonder je knieen te buigen de grond aanraken enz.
en op de pony doe ik veel oefeningen.zoals billy al zegt opstijgen Haha!
maar ook als je in het zadel normaal zit,je benen achter op de kont leggen enz!is heel leuk!
en gelukkig maakt mijn pony het nix uit Haha! haha

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 23:02

Citaat:
Eerst mediteren en dan m'n heupen losmaken en mijn spieren in mijn rug en aan de achterkant van mijn benen strekken


tjonge, dan zou ik een uur eerder op moeten staan...... Scheve mond
voordat ik dat kan 's morgens ben ik wel een uur verder..... Schijnheilig

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 08:56

smurf schreef:
tjonge, dan zou ik een uur eerder op moeten staan...... Scheve mond
voordat ik dat kan 's morgens ben ik wel een uur verder..... Schijnheilig


Ik ben wat mediteren betreft nog maar een beginner, dat duur ongeveer 10 minuten, 5 minuten de rest van de oefeningen en klaar is kees Haha!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 19:15

ik geef hem even een schop, ik ben heel benieuwd wie dit nog meer doet, en misschien nog suggesties heeft

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:27

Ik doe helemaal niets Bloos

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:33

Ik doe helemaal niets, maar eigenlijk is het best belangrijk om voor het rijden lekker los te zijn. Wel doe ik (als ik toevallig op een braaf paard zit) tijdens het losstappen mijn nek losdraaien en mijn voeten enzo. Ook schud ik (als iets tijdens het rijden niet lukt en ik merk dat ik ga trekken) mijn armen wel een los.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:40

Ik doe helemaal niets, moet ten eerste toch al een stuk fietsen en ben lenig zat. Ik ga ook nog eens 4x in de week naar de sportschool dus al atletisch genoeg Haha!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 08:25

als je 4 keer naar de sportschool gaat....

wat zijn jullie lui zeg Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:20

Duncan schreef:
als je 4 keer naar de sportschool gaat....

wat zijn jullie lui zeg Haha!


Snap hem niet Blond

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:48

Mijn instructeur doet aan eventing, hij is echt superfanatiek wat oefeningen voor hemzelf, gaat elke dag 's morgens eerst hardlopen voor zijn conditie.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:54

Kraak meestal m'n nek even los en draai m'n enkels los voordat ik opstijg.
Verder doe ik de laatste tijd niet zoveel.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 14:02

Haagsemeid schreef:
Snap hem niet Blond


4 keer naar de sportschool vind ik heel actief, voor de rest zijn een hoop mensen lui Haha!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:09

wat ik weleens doe is op de grond liggen op m'n rug. armen gespreid (zodat m'n schouders op de grond blijven). dan m'n voeten richting kont (jeweetwel dat je knieën omhoog gaan Knipoog ). en dan m'n knieën aan 1 kant op de grond laten vallen en m'n hoofd precies de andere kant tegen de grond. (beide schouders blijven op de grond) wordt je wat leniger van in je rug Lachen

kprobeer ook nog steeds om eens de grond aan te kunnen raken terwijl ik m'n benen niet buig, maar volgens mij ben ik gewoon geboren met achterlijke korte spiertjes ofzo Verward want dat lukt me nooit, kom maar tot halverwege m'n schenen Bloos!

verder probeer ik weleens op rechtop te zitten achter m'n computer, maar dan zak ik altijd al weer snel in

Dressuurgek

Berichten: 2287
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Zuid-Oost Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:38

Ik fiets me het heen-en-weer. Als ik naar school moet naar t station, hier doe ik een kwartier over (ik fiets vrij snel) en dan moet ik ook weer terug en naar mijn paard (10 min) en weer terug, en naar werk (20 min) en weer terug. Ik vind t wel genoeg zo dacht ik.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:42

Duncan schreef:
4 keer naar de sportschool vind ik heel actief, voor de rest zijn een hoop mensen lui Haha!


ooh zo Haha!
Haha en natuurlijk nog 5x in de week minimaal 1,5 uur rijden

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:50

Ik heb heel veel gesport, bodytraining, fitness, steppen, nin jutsu, conditietraining, boksen, joggen, bbb-training etc. etc. Maar daar heb ik geen tijd meer voor door de paarden dus nu doe ik niets speciaals en ben toch lekker los en lenig Haha!