vlasstro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-01 17:45

hoi,
ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met vlasstro in de stal, en zo ja wat voor ervaringen. Voordelen,nadelen en of het fijner is dan zaagsel of juist stro.Bedankt!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 18:33

ik heb een jaarlang vlas gebruikt maar ben nu ivm kosten overgestapt op houtkrullen.nadelen vlas=duur en ik vind dat je helemaal niet zo ontzettend weinig nodig hebt als wat de fabrikanten beweren,dus te duur in verhouding.voordelen=voor een stofwegallergie help dit spul fantastisch.ik ben nu aan het uitzoeken of houtkrullen ook goed werken dat is een veel goedkoper alternatief!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 19:11

Ik ben met sanderijd eens, het is duur Huilen maar het werkt goed Pling ) Ik gebruik het nu een paar maaanden in 2 boxen. in de ene werkt het super, een schoon paard, in de andere iets minder, een rommelkont. De laatste heeft 2 zakken per week nodig dus kostbaar. Wel makkelijk bijhouden, minder mestafval.

Dees

Berichten: 18914
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 10:27

Ik gebruik ook vlasstro, vooral omdat het gewoon scheelt op de mestbult. Ik zou niet weten waat ik al die mest met gewoon stro zou moeten laten, vandaar. En mest met Zaagsel, raak dat tegenwoordig nog maar eens kwijt...
Het bevalt me prima. Toegegeven, eht is wel een dure strooisel, maar daar staat tegenover dat het makkelijk werkbaar is, en kurkdroog in de box. Ik heb een net paard en daarbij blijft de vlas heel lang schoon en droog, en ik heb een varken, waar ik regelmatig toch nieuw vals moet bijstrooien. Bij laatst paard is het dus gewoon duur, bij het nette paard kon het wel eens goedkoper zijn....
Maar ik ben zeer blij met vlas Party!!