Hoe dit veulen een halster om te krijgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Belgiƫ,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:03

Drie dagen kwawillewerk en je bent er vanaf Lachen bij Epos heb ik de eerste drie keren ook gewoon snel moeten zijn,halstertje aan hup arm voor de borst en toegespen,ik had de moeder in mn andere hand tergelijkertijd omdat die niet ging weglopen en het veulen roepen..daarna ging het gewoon vanzelf,veulen komt als ik het halster toon en laat het zo doen,moeder daarentegen loopt weg als ik haar halster toon Haha!


peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:38

Ok, dit kan wel ff duren voor het op papier staat Knipoog

1> Je gaat zonder halster de wei in, in je 1-tje. Bij het hek wacht iemand die het halster vasthoudt.

2> zorg dat het veulen uit zichzelf naar je toekomt, ga niet jagen, dan krijg je hem nooit te pakken...

3> Zodra je hem kunt vastpakken (1 arm voor de borst/om de hals: onderlangs! en de andere arm achter de billen) moet je dit doen, let wel op, dit kost wat kracht.

4> Zodra het veulen redelijk ontspannen blijft staan en zich niet meer verzet en je hem niet al te strak meer hoeft vast te houden om hem in bedwang te houden, geef je een gil(letje) naar de 2de persoon.

5> de 2de persoon komt heel rustig naar jullie toe en legt het halster op een beetje afstand neer en gaat vervolgens het veulen uitgebreid aaien en aanraken.

6> Zodra het dier laat merken dat dit wel prettig is en dus volledig (of zoveel de situatie het toelaat) ontspannen is, kan het halster voorzichtig worden omgedaan (door 2de persoon, jij kunt hem dan in bedwang houden, heel rustig en voorzichtig en gewoon over de oren). Heel belangrijk: Pak hem NIET bij dat halster vast maar hou hem vast zoals je daarvoor al deed! zodra je hem bij het halster vastpakt staat er druk op en bevestig je zijn angst!

7> zodra het halster om zit ga je weer aaien zodat hij weer ontspant.

8> zodra hij ontspannen is doe je het halster weer af. Blijf hem gewoon vasthouden!

9> aai hem weer tot hij weer ontspannen is en laat hem dan lekker los.

10> doe dit max. 2x per week, en vang hem niet continu als je in de wei komt, anders komt ie helemaal niet meer. En vang hem ook af en toe eens alleen om te aaien en hem vast te houden, zonder dat hij dat enge halster omkrijgt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
succes!

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Veldbloem en 86 bezoekers