rijden op shetlanders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:41

Ik (1.67 en 57 kilo) rijd ook nog lekker op mn shetje hoor.
En dan zo ong 4 a 5 keer per week.
De ene keer is het een half uurtje, de andere keer is het 3 uur naar het bos/strand oid.
Ik heb geen idee waarom ik het niet zou doen Verward
Ik zie duidelijk dat mn paardje er geen moeite mee heeft, dus we hebben er beide plezier van!! +)+)

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:21

Iemand het WEL met mij eens?

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:23

Volgens mij kan dat best hoor. Hoewel het per pony kan verschillen natuurlijk.

Samantha4567
Berichten: 96
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: Benthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:12

Ik vind 55 kg het maximum voor een grote shet (dus groter dan 1m).

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:44

Ik vind 50 kilo wel een maximum eigenlijk als je dagelijks wilt gaan rijden.. tenzij het echt een hele grote brede shet is.
ik ben 1.68 (53 kilo) en stap voor de gein wel eens op een shet (laatst een buitenritje gemaakt *LOL* ) maar dat ga ik zeker niet vaak doen, daar vind ik mezelf te zwaar voor.

toen ik 12 was (38 kilo) reed ik wel bijna dagelijks een shet, dat ging makkelijk Lachen hij kreeg me er nog met het grootste gemak af ook Knipoog

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:16

ik 'klim' echt niet meer op een shet hoor Bloos! met mijn 1.73 meter en 67 ( Bloos! ) kilo vind ik mezelf veel te zwaar en te lang. over een jaar gaat de shet die bij mijn bijrijdpaard in de wei staat voor de kar, en dan kan ik er wel weer veel mee doen maar rijden? nee

Iris82

Berichten: 39851
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:19

Ik heb wel eens een half uurtje in de bossen gestapt op een shetje van een meter, terwijl ik zelf toch wel 73 kilo weeg. Lachen
Maar dat was echt een super uitzonderingsgeval.

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:39

Waarom is volgens iedereen er een maximum aan verbonden Verward
Als je zelf merkt dat je pony en ook nog plezier van heeft, waarom ben je dan te zwaar? Of is dat een ''vooroordeel''.
Ik rijd dagelijks, en soms nog lang ook.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:45

ik rij ook nog op een grote shet nou eigenlijk is het een shet x welsh. Vrij breed en groot zo'n 1.06m hoog.
Ik zelf ben 1.65m en 48 kilo en rij soms best wel 2 uur ofzo en ze vind het prachtig ze maakt nog steeds vreugdebokjes Lachen

Whoops

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:16

hai hai,

Kijk eens op de informatieve sites over shets.. Officieel kan flinke, volgroeide shet max. 100 kg dragen. Ik vind het persoonlijk te zwaar, maar max. 50 kg moet best lukken denk ik. Als je elke dag 1 1/2 uur gaat rijden, wordt het een ander verhaal.. Maar mijn pony is plm. 97 cm, en wordt bereden door iemand van 1.47, die 37 kg weegt en dat gaat prima hoor, ze kan zelfs heel aardig bokken met haar erop, dus het lijkt me stug dat ze te zwaar is. Ik heb, toen ze een beetje moeilijke periode had, ook wel eens 5 minuutjes erop gezeten (met mijn 60 kg), maar dat doe ik normaal niet hoor

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:38

Paulusjuh schreef:
Iemand het WEL met mij eens?


Ja hoor, ikku Haha!

Saartje1989
Berichten: 71
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:04

Een vriendin van mij heeft twee redelijk grote Shetten, zij is 1.60 en ze weegt ongeveer 40 kilo, ze rijdt bijna elke dag en dan nog best lang en haar Shetten hebben er geen moeite mee. Haar zus rijdt er ook soms nog snel een rondje op, soms langer, zij is 1.76 en weegt iets van 56 kilo en dat gaat ook nog goed . Maar boven de 60 dat zou ik niet meer doen als ik jou was..

bornie97

Berichten: 137
Geregistreerd: 07-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:52

ik ben 40 a 50 k. en ik rijd op een shet van 1.2. en een shet van 1.10 a 1.00

Anoniem

Re: rijden op shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:53

Vraag me af hoe mensen hier verkeerd kijken, aangezien ik met mijn 1.55 al te groot ben voor een shet van 1.05?

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Re: rijden op shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:58

Nee vind ik te zwaar.
Max 50 kilo voor een grote shet. En lengte weet ik zo even niet maar zeker niet zo'n lange slungel en ja 1.50 dat vind ik zeker al te groot. Hefboomeffect namelijk.

Nee ik zou met 55 kilo niet meer op een grote shet durven zitten bang dat die in 2en krakt. Snap niet dat sommige mensen daar zonder schuld gevoel op kunnen gaan zitten maarja wie ben ik hé.

Shetten zijn zeker sterk en zeker in verhouding tot een groot paard maar dat betekend niet dat ze mee kunnen dragen bedoel 100 kilo. Komop dat doe je ze toch niet aan!

HeleneDas
Berichten: 2826
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:03

Paulusjuh schreef:
Ik (1.67 en 57 kilo) rijd ook nog lekker op mn shetje hoor.
En dan zo ong 4 a 5 keer per week.
De ene keer is het een half uurtje, de andere keer is het 3 uur naar het bos/strand oid.
Ik heb geen idee waarom ik het niet zou doen :?
Ik zie duidelijk dat mn paardje er geen moeite mee heeft, dus we hebben er beide plezier van!! +)+)


Wij zijn precies even lang en zwaar :+
Maar ik rijd ook soms lang buiten maar ga volgende maand stoppen omdat het plaatje niet echt mooi is.
Maar mijne is behoorlijk breed en ik zie hem plezier hebben.
Shetjes zijn meestal bikkels maar dat betekent natuurlijk niet dat iemand van 70 kg er op kan gaan zitten vind ik!

Anoniem

Re: rijden op shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:05

1.67 vind ik het echt not done om nog op een shet te gaan zitten :n

jesuisRooos

Berichten: 416
Geregistreerd: 18-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:06

Ik ben 1.76 en op stal staat een shetland hengstje, ik reed altijd met m voor de kar maar die is nu kapot en lekker een ritje zonder zadel vind hij ook heerlijk. Met alle kleintjes die al op zijn rug hebben gezeten wou hij nooit lopen enzo en bij mij loopt hij gewoon vrolijk met zn oortjes naar voren.

jesuisRooos

Berichten: 416
Geregistreerd: 18-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:07

Bizzybijtje schreef:
1.67 vind ik het echt not done om nog op een shet te gaan zitten :n


Dan is het bij mij al helemaal not done, maar ik merk dat Otto het leuk vind om te rijden met mij dus waarom zou ik hem dan laten staan.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:11

jesuisRooos schreef:
Bizzybijtje schreef:
1.67 vind ik het echt not done om nog op een shet te gaan zitten :n


Dan is het bij mij al helemaal not done, maar ik merk dat Otto het leuk vind om te rijden met mij dus waarom zou ik hem dan laten staan.


Vind van wel ja en dat heeft je paard je verteld dat hij het geweldig vindt?

jesuisRooos

Berichten: 416
Geregistreerd: 18-03-10

Re: rijden op shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:14

als hij het er niet mee eens zou zijn had hij wel geprotesteerd. Hij doet juist het tegenovergestelde, is heel opgewekt enzo. En serieus werk zou ik inderdaad niet met hem doen, maar buitenritjes lange teugel wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:15

jesuisRooos schreef:
Bizzybijtje schreef:
1.67 vind ik het echt not done om nog op een shet te gaan zitten :n


Dan is het bij mij al helemaal not done, maar ik merk dat Otto het leuk vind om te rijden met mij dus waarom zou ik hem dan laten staan.


Ja? Je weet toch wel dat Shets nooit laten merken dat ze ergens niet sterk genoeg voor zijn?

Geloof er niets van dat een shet het leuk vind om met iemand van 1.76 op zijn rug te lopen :n

xxelviraxx

Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: rijden op shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:17

Hebben jullie in de gaten dat het topic 6 jaar oud is ? :D

Anoniem

Re: rijden op shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:19

Nee :D Sorry!

Esther43
Berichten: 3306
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:21

tot 1.45 en tot 50 kilo,
daarna kom je gewoon van mij geen shetlnder meer op }>
kom op zeg, als je groter bent ga je toch een grotere pony rijden,
en niet op een shetlander hobbelen :+ span hem ik zou ik zeggen, doe ik
ook :D Nee echt, kan geen enkel respect hebben voor mensen die zoals hier
zeggen: ja ik ben dan wel 1.70 maar mijn shet is zoo vervelend en dan moet IK heb even aanpakken,
nou als je je shetlander een beetje had opgevoed zou hij luisteren en respect hebben en niet gaan stijgeren/bokken.
Mijn shetlander heeft 1x meisje op gereden (heb ik topic van gemaakt) en hij deed NIETS. Dus heeft niets met
ingereden of niet te maken, gewoon of je een goed opgevoede pony hebt of niet. (die van mij liep toen al wel een jaar
voor de wagen). Maar echt, de mensen die te groot zijn, leggen jullie mij eens uit wat er nou leuk aan is om je benen geheel
om je pony te kunnen klemmen, met je enorme bovenlijf zijn lichaam uit evenwicht te bregen en apsoluut zelf geen evewicht hebben
door dat de pony zo kort is en korte passen maakt. Echt ik snap dat niet. Zou het niet in mijn hoofd halen om ook maar voor 5 min
op hem te gaan stappen, al is hij 1.03 meter. En dat sommigen zeggen, acht kort ritje van *30!* min. Jee!!! dat is geen kort ritje meer naar mijn idee, en je shet denkt er vast ook niet zo over! ga anders zelf eens 30 min lekker met iemand op je rug rennen, word je ook niet blij van :+ want vergeet niet, paarden zijn er niet voor gemaakt om mensen te dragen he, dat wij dat nou hebben bedacht wil niet zeggen dat het goed is.