Manen trekken....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Manen trekken....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 22:55

Ahum ik wilde de manen van mijn paard trekken, zoals ik ze altijd trok bij andere paarden. Maar toen ik trok liet gewoon de hele pluk los. Ikke denken, zeker niet goed getrokken, te grote of te kleine pluk. Maar wat ik ook probeerde het bleef zo. Trekpoging maar gestaakt dus.
Iemand tips? Of toch maar met de schaar erin, nu ziet het er ook niet uit....

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 23:08

Bedoel je dat als je trekt dat je ook in de manen ziet dat er een hap uit is, of dat het lijkt alsof de pluk die je getrokken hebt alles is wat je vast had?

Dat laatste is logisch, je dunt de manen ook uit met trekken, dus dan moeten er ook hele plukken uit.

Als je echt zichtbare happen uit de manen trekt (wat ik me niet kan voorstellen eigenlijk) dan kun je idd beter gaan knippen.
Met een gewone schaar, met een uitdunschaar, met een efileerschaar, je hebt ook uitdunmesjes geloof ik, je kan de manen ook snijden.
Je hebt zoveel manieren, maar daarvoor moet je even de zoekfunctie gebruiken op bokt, want daar heb ik geen verstand van Tong uitsteken

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 00:06

Ik knip standaard met de schaar,waarom niet? als het net te recht is kun je aan het eind met een mesje de punten iets scheef snijden, werkt erg goed, ik doe het zo al jaren bij Cezanne en Joey en het ziet er (over het algemeen, heej ik ben geen kapper he!!) erg netjes uit.

Chiwawa
Berichten: 334
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 07:33

ik knip nooit (ik heb het één keer gedaan en een maand later had ie precies nog meer manen gekregen)...
Bedoel je dat als je trekt nadat je deharen hebt "opgekamd" alsnog heel de pluk meekomt?
Als dit het geval is, moet je eens proberen om je paard te trekken als hij helemaal afgekoeld is (na spuiten) want als hij het warm heeft gaan de porien nog meer open dan normaal, en bij sommige paarden is dit dus genoeg om alles uit te trekken...
Het kan ook liggen aan een droge manenkam, datkanje gewoon verhlepen door dageljiks een eetje babyolie op de aanhechting van de manen de wrijven...

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:51

lowara schreef:
Ik knip standaard met de schaar,waarom niet? als het net te recht is kun je aan het eind met een mesje de punten iets scheef snijden, werkt erg goed, ik doe het zo al jaren bij Cezanne en Joey en het ziet er (over het algemeen, heej ik ben geen kapper he!!) erg netjes uit.


zo doe ik het ook altijd.