Kan een slachtpaard een dressuurpaard worden ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:13

Het is overigens ook zichtbaar in de draf, alleen wat moeilijker, omdat dit wat sneller gaat. (Fototoestel!) Een vrij lopend paard dat in de draf een zweefmoment heeft en niet een (gestrekt) voorbeen aan de grond heeft, beschikt over een natuurlijke verzameling. Een paard wat namelijk wel een (gestrekt) voorbeen aan de grond heeft, zoekt steun op de voorhand en gebruikt onvoldoende de achterhand. Nu vind ik dit zelf nogal lastig te zien, omdat een paard dat zich een beetje druk maakt al gauw een zweefmoment heeft. Verder hangt het allemaal niet alleen van dat lendenmechanisme af, maar ook van de totale bouw van een paard. Op de volgende site is er veel over te lezen. http://www.easpstamboek.nl/samenvatting.htm

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:17

Hoe zit dat nou met die vos op de foto, Brando? Is dat het paard waar het hier over gaat bij een vorige eigenaar?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:17

Ben daar ook wel benieuwd naar.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:31

Ik geloof dat het hem is, dat ze net zegt.....ben benieuwd of het hem echt is en of dit nog een staartje gaat krijgen.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:33

ja ze zegt op de vorige pagina dat dat het paard is.
Maar wat was er ook weer met dit paard? Is dit niet eens gestolen geweest ofzo? Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:45

Just in time, een bekend tuigpaard is ook bij de slacxht vandaan gekocht. Een paard is een paard, van de slacht of niet en ieder paard heeft mogelijkheden, maar die zijn bij een slachtpaard net als bij een gewoon paard afhankelijk van het paard zelf.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:23

Ik ben nu toch wel benieuwd hoe dat nou zit met dit paard?Als hij herkent word door iemand anders,moet er toch meer achter zitten niet?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:25

xKatleentjex schreef:
ja ze zegt op de vorige pagina dat dat het paard is.
Maar wat was er ook weer met dit paard? Is dit niet eens gestolen geweest ofzo? Bloos


Ja ,daarom zit ik ook met spanning te wachten op het vervolg.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:28

Skaterke_89 schreef:
Jarrah : dat issie !!!!! me die kol en die aftekeningen !!! ken je hem ??

oew dan had ik toch gelijk op de vorige pagina, ik dacht al dat hij me bekent voorkwam. Dit gaat volgens mij idd nog een staartje krijgen..

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:19

jeehj een staartje Haha!
(maar is dit nou dat "gestolen" paardje? )

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:43

Jeetje, ik had niet eens durven dromen dat ik nog eens wat van dat paard zou horen

Laat ik even het hele verhaal vertellen:
Brando is zo'n 5 jaar geleden bij mij op stal gekomen. Mijn instructrice had hem toen gered van de slager omdat hij levensgevaarlijk zou zijn Verward
Mijn instructrice had toen geen tijd voor hem, dus vroeg of ik hem als mijn eigen paard wilde beschouwen. En aangezien ik op dat moment nog geen eigen paard had, vond ik het natuurlijk helemaal het einde
Brando en ik groeide steeds verder naar elkaar toe en ik had op een gegeven moment echt een hele sterke band met hem. Ik ging met hem naar het strand, we sprongen samen 1.20 en 2 jaar lang deden wij echt alles samen!!! Tot er op een gegeven moment iemand langs kwam (heeel toevallig ook een bokker, ik noem geen namen) die op zoek was naar een paard en dus in hem geinteresseerd was Scheve mond
Ik raakte dus mijn paard kwijt, maar hij bleef wel bij ons op stal staan.
Die bokker kon in het begin niet echt goed met hem overweg, maar op een gegeven moment ging het steeds beter. Zij heeft Brando toen bijna 2,5 jaar gehad, tot hij haar op een gegeven moment een paar keer achter elkaar eraf gooide (zij was ook niet zo een erge held hoor en hij maakte daar misbruik van Tong uitsteken ) en aangezien zij ook nog eens een paar kinderen heeft, wilde zij het risico niet meer nemen en heeft hem aan een handelaar verkocht.
Later zat ik op een internetsite te kijken en toen zag ik dat dit paard ergens in Belgie te koop stond. Ik heb toen nog contact opgenomen met diegene die hem daar te koop had staan, maar ik kon verder totaal niks doen Scheve mond
En toen ik eenmaal jou verhaal hier las, kreeg ik meteen een vreselijk koude rilling over me heen Scheve mond

Als het mag, zou ik ontzettend graag een keertje langs willen komen, want ik heb nooit echt afscheid van hem kunnen nemen Schijnheilig

Hij heet trouwens in het echt Brando, zijn vader is Bismarck, zijn moeder heet Sandy, hij is geboren op 15-5-1990 (hij is dus geen 12 meer Knipoog )
En als je het leuk vind, kan ik wel nog meer foto's van hem van vroeger hier plaatsen?

Ik hoop echt van harte dat dit paard de rest van zijn leven een superleven mag lijden, hij heeft het echt meer dan verdient OK dan!

(Volgens mij heeft dit paard trouwens echt een of andere beschermengel ofzo, hij is nu al 3 keer aan de dood onstnapt Tong uitsteken

Ik hoop dat wij iig nog contact kunnen houden, want ik ben echt heeeeel erg benieuwd hoe mijn lieve ventje het nu heeft

Sorry voor het mega lange verhaal, als iemand nog vragen heeft,kun je die ALTIJD stellen

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:59

Die Brando heeft echt zo'n mazzel gehad in zijn leven! Alweer aan de slacht ontsnapt... Ik hoop alleen dat hij ook nog het geluk heeft dat hij een lief baasje krijgt die goed voor hem is en hem nooooit meer wegdoet! Ik denk dat als hij consequent en goed wordt gereden dat het echt nog een leuk dressuurpaardje kan worden.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:18

HocusTivoli schreef:
Die Brando heeft echt zo'n mazzel gehad in zijn leven! Alweer aan de slacht ontsnapt... Ik hoop alleen dat hij ook nog het geluk heeft dat hij een lief baasje krijgt die goed voor hem is en hem nooooit meer wegdoet! Ik denk dat als hij consequent en goed wordt gereden dat het echt nog een leuk dressuurpaardje kan worden.

Jaah, het is idd een paard waar je heel consequent mee om moet gaan, dan heb je er echt een superpaard aan OK dan! en dan zal hij voor je door het vuur gaan (bij wijze van spreke Schijnheilig )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:49

Ik ken een Z paard wat bij de slacht vandaan gehaald is

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 23:00

Wow, wat is de wereld toch weer klein! (op dat het "verzorg" - zo ongeveer iig - van Jarrah is geweest!) En zo zie je dus ook weer dat een slachtpaard wél een topper kan zijn of worden.

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 08:49

Jeetje die Brando!!
Ik ken hem ook en het is echt een superpaard Haha!

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 00:46

hé das toevallig, da's Brando, dat paard heeft al veel meegemaakt, maar dat heb je denk ik al van "jarrah"gehoord

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 07:53

En hoe gaat het nu met Brando?
Ik ben wel erg benieuwd naar foto's enzo

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:44

Ik weet dat dit topic al heeeeeel oud is, maar ik heb van de week zo iets raars meegemaakt!
Ik was met mijn paard hier in de buurt aan het buitenrijden, toen ik een paard zag staan dat verdomd veel op Brando lijkt, ik was er aardig van in de war, had altijd gedacht dat hij toch al wel aan zijn eindje gekomen zou zijn... Dus ik kijk even verder en zie iemand rijden daar in de bak, dus ik gevraagd hoe dat dier heet, blijkt het hem gewoon echt te zijn... kreeg er gewoon kippevel van... vind het echt te bizar! Hij leeft dus nog steeds en staat weer op Nederlandse bodem... hier om de hoek, wie verzint dat nou zeg?? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:57

Dus, hij is wel dressuurpaard geworden???

Ik kon ooit een GP paard vanuit Frankrijk kopen voor 6000 euro, paard was 16 en de eigenaar had een paar jongere en betere paarden, die heeft hem naar een boer gebracht om te slachten. Paard liep voor zijn voeten.

Boer vond het zo zonde dat hij het paard heeft door verkocht, zo kwam hij bij een kennis van mij in Nederland. Ik had toen al een paard, maar als ik het een half jaar eerder had geweten, had ik het paard zeker gekocht. Paard mankeerde niets, maar kennelijk hebben mensen soms gewoon te veel geld, en hebben ze te weinig paardenhart om een ouder paard te houden, is handel iets waar ze geen behoefte aan hebben, immers wie wil een 16 jarige voor de sport???

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:57

Hele topic gelezen..
Maar wat gaaf zeg jarrah, dat je hem bent tegen gekomen! :D

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Re: Kan een slachtpaard een dressuurpaard worden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:39

Russel: of hij dressuurpaard is geworden... geen idee... hij stond lekker besmeurd met modder in de paddock te snoozen in de zon!! Hij zag er iig tevreden uit!

a_d: ja het is echt ontzettend gaaf! Het is inmiddels alweer zo'n 10 jaar geleden dat ik hem onder mijn hoede gehad heb en dan kom je hem ineens zo tevreden tegen als je met je huidige paard aan het buitenrijden bent... echt ontzettend leuk gewoon!! :j

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Kan een slachtpaard een dressuurpaard worden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:25

Dit topic is uit 2004, jarrah heeft een update kunnen geven over Brando, verdere reacties daarop graag via pb.
Hier een slotje.