Trailer niet aangekoppeld

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:46

Wij hebben een trailer gehad met steunpootjes aan de achterkant.
Toch zou ik het niet durven om een paard te laden / lossen zonder auto ervoor.
De pootjes bieden welliswaar steun, maar je bent ook afhankelijk van de ondergrond (in een zachte ondergrond verdwijnen je pootjes als sneeuw voor de zon Knipoog).

Wat Margreet hierboven schrijft kan trouwens wel een oplossing zijn.
Een "stand-in" auto voor de trailer zetten, het maakt niet eens zoveel uit wat voor auto dat is, als er maar een trekhaak aan zit.

Ik heb op een wedstrijd gezien dat een oud-clubgenootje haar pony uit de trailer wilde halen terwijl er geen auto voor stond.
Sindsdien gaat ze als toeschouwer naar wedstrijden Scheve mond

Papa-Concorde: niet doen

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:50

Ik zou het ook niet doen, lijkt mij ook dat de trailer naar achteren kiepert als je je paardje uitlaadt. Ik zou het iig nooit durven!!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:39

Ben blij dat ie van die "koele" bloedpaarden heb.... Haha! Die van mij gaf er niks om en liep er de keer daarop zo weer in hoor.

Maar idd, met die pootjes kan alleen op een harde ondergrond. Als je een makkelijk paard heb zou het kunnen, maar mijn keus zou het niet zijn.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:05

je hebt ook trailers met stelpoten achter en dan is de trailer zonder auto wel stabieler....ik had een brenderuptrailer die dat had...

maar veiliger is toch de auto ervoor laten staan...

maar je vader kan jou en paard toch afzetten en je paard op het erf of in een stal bij de wedstrijd plaatsen?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:09

Of maak een prikpaddock van wat steekpaaltjes en een dubbel rondje lint, veel mensen doen dat op endurancewedstrijden. Als je geen stroomklok mee hebt moet er wel iemand een oogje op houden, maar het is beter als aangebonden staan.

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:35

iedereen praat hier over dat je het niet zal doen.. maar heeft iemand het wel eens gedaan.. de trailer afkoppelen en dan paard erin.. Verward

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:36

Dan heb je niet goed gelezen..

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 23:12

Die paddock doen we maar niet, ze is ooit in een wazig verleden ook eens uit een bak gesprongen dus ze zal waarschijnlijk niet bang zijn om dat een x te herhalen (en er is onwijs veel te zien op zo'n concoursterrein *LOL* dus nieuwsgierig is ze)

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 02:02

ik ben bang dat je vader gelijk heeft,, want als ik met mijn paard aan het oefenen ben (die is namelijk niet so makkelijk de trailer in te gaan, nou het de laaste ker op een wedstrijd echt supper ging OK dan! ) staat er ook geen auto voor, en dan kippert die ook niet naar achteren Knipoog .
dus denk toch dat je vader gelijk heeft dat hij hem zo van de auto kan halen!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 07:22

Snoocky, maar waarom het risico nemen? Als hij toch een keer kiept wil je paard er misschien wel nooit meer in. Ik vind het echt de goden verzoeken hoor.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:15

Hangt natuurlijk ook wel een beetje van het formaat paard en de trailer af.
Bij een klein ponietje op een zware 2-paardstrailer zal het misschien wel meevallen, maar ik weet zeker dat met mijn paard van 750 kg mijn lichtgewicht trailer achterover komt.
Ik zou het risico echt nooit nemen, maar als snoocky meent dat ze volkomen verantwoord bezig is, dan moet ze vooral zo door gaan!

Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:45

Ik heb het trailerladen geoefend zonder auto voor de trailer. Gewoon een paar stevige betonblokken onder de achterkant en het staat als een huis.

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:50

o ja dat heb ik dan nie verteld ik heb best wel een kleine pony ,, en een 2 paards trailer, en hij is echt zwaar!