minder werken=minder voer maar hoeveel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23450
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-01 18:17

Polly krijgt nu een handje bix en een handje muesli en 2 flinke plakken hooi per dag. Die handjes zijn eigenlijk meer handen (van 2 handen een schep maken, vrij grote handen). Ze liep tot nu toe dagelijks een uurtje flink, lekker doorlopen.
Maar nu doet ze 3 dagen in de week een stuk minder, ik moet dan werken en mijn verzorgster durft niet over straat dus longeert haar alleen. Ze durft haar ook niet echt op haar donder te geven omdat ze nog weleens wil trappen en bokken. Ze hoeft van mij geen dingen te doen die ze niet durft en een beetje rustig aan is ook niet beroerd, ze is naar alle waarschijnlijkheid drachtig en dat merk je ook wel, springen wil ze niet meer (het veulen komt waarschijnlijk tussen november en maart, dankzij de vorige eigenaar) en lekker stappen vind ze best.

Maar moet ik daar nu ook haar voerrandsoen op aanpassen?? Ze krijgt natuurlijk niet zoveel maarik merk dat ze van die bix (Pavo Stibro) lekker opgefokt raakt. Afgelopen week heeft ze niet zoveel gedaan en gister was ze amper te houden.
Maar ja waar moet ik nu op minderen, met oog op het (waarschijnlijke) veulen. Ze krijgt ook een stuk of 3 wortels per dag.

Kunnen jullie helpen??

Renee

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 18:26

Ik zou op die dagen dan de muslie achterwege houden. Daar zit vaak ook veel energie in. Brok zou ik er wel altijd bij houden helemaal omdat de stibro onderhhoudsbrok is die je dus eigenlijk ook zou moeten voeren bij paarden die helemaal niets doen.(dan ga ik er vanuit dat ze niet in een dikke vette wei staan he)