hoe reageer jij als jou paard stoffig hooi heb gkr

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

hoe reageer jij als jou paard stoffig hooi heb gkr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:21

hoe zou jij reageren als je ziet dat er nog resten van stoffig hooi bij jou paard in de stal ligt? Boos!

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:38

de slang pakken en eroverheen sproeien, mijn pony kan niet zo goed tegen stof maar nu ze ook nog op dieet is komt het hooi meestal bij lady terecht ik zie het probleem niet zo eigenlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:57

ik heb het gelijk weggehaald met uitmesten, n pony kan dampig worden hierdoor dus dat hooi is slecht (kan je beter geen hooi geven) mijn vorige verzorgpony was chronish dampig (mede door verkeerd hooi)
ik heb het dus tegen de eigenaar van stal gezegd dat ze t niet mag hebbn
ik word hier irri van want wat heb je aan n dampig paard voorkomen is beter dan niet meer kunnen genezen
sorry hoor moest t ff kwijt

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:58

heel boos, want ik zou ze op voorhand hebben gewaarschuwd dat mijn paard stofallergie heeft en die kan dus geen stoffig hooi verdragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:59

het was dan niet alleen stoffig maar ook nog hard en muf
dan helpt water niet meer
nat hooi is zowiezo goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:00

heel boos, want ik zou ze op voorhand hebben gewaarschuwd dat mijn paard stofallergie heeft en die kan dus geen stoffig hooi verdragen.
_________________
taliet heeft gelukkig geen stofallergie hoor Lachen

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:01

Als je gewoon duidelijk zegt dat ze dat niet mag hebben moet het normaal gesproken toch geen problemen geven.
Desnoods laat je haar alleen nogmaar nat hooi voeren, als je het dan ooknog eens zelf klaarzet weet je zeker dat het nooit meer fout kan gaan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:03

ja maar de man waarbij ik in pension sta geeft altijd hooi omdat zijn eigen paarden dan ook gelijk mee krijgen, anders gaat het ene paard moeilijk doen tegn de ander (weet je wel)
en er is alleen water uit de put dus ik weet niet of hij daar extra tijd in wil steken

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:12

Moet geen probleem zijn hoor... je kan toch gewoon het hooi in een krat klaarzetten voor de stal en zelf nat maken. Kan hij gewoon tegelijk met zijn eigen paarden jou paard ook hooi geven (hoeft alleenmaar die krat te kiepen) en als jij later komt vul je de krat weer aan.
PS: jullie hebben toch wel ergens een waterslang Verward

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:12

Je kan het altijd vragen..
Nee heb je, ja kun je krijgen Lachen

Stel mijn paard zou bijvoorbeeld een stofallergie hebben, dan zou ik wel heel boos worden. Lijkt me maar een kleine moeite om het even nat te maken..

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:44

Niet gelijk op hoge poten er naar toe stappen, dat geeft alleen maar wrijving. Bewaar dat maar voor als het nog vaker gebeurt.
Gewoon op een normale manier iets zeggen over de kwaliteit van het hooi en vragen of hij er op wil letten, eventueel schrijf je het ook nog op je staldeur.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:52

Margreet schreef:
Niet gelijk op hoge poten er naar toe stappen, dat geeft alleen maar wrijving. Bewaar dat maar voor als het nog vaker gebeurt.
Gewoon op een normale manier iets zeggen over de kwaliteit van het hooi en vragen of hij er op wil letten, eventueel schrijf je het ook nog op je staldeur.


Amen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:56

Talietjuh schreef:
ik heb het gelijk weggehaald met uitmesten, n pony kan dampig worden hierdoor dus dat hooi is slecht (kan je beter geen hooi geven) mijn vorige verzorgpony was chronish dampig (mede door verkeerd hooi)
ik heb het dus tegen de eigenaar van stal gezegd dat ze t niet mag hebbn
ik word hier irri van want wat heb je aan n dampig paard voorkomen is beter dan niet meer kunnen genezen
sorry hoor moest t ff kwijt


Dus ik begrijp dat je pony niet dampig is en je alleen maar uit voorzorg geen stoffig hooi wilt geven, omdat je verzorgpony dampig was?
Een pony is niet zomaar dampig hoor, daar is meer voor nodig.
Als het bij een keertje blijft zou ik er geen stennis voor maken. Als er geen medische reden is vraag ik me af waar je zo'n paniek over maakt?

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:31

pff, mijn pony gaat niet dood van een keertje stoffig hooi, en ik ook niet, dus goh kan gebeuren hoor.

mensen van nu laten hun paard geen paard zijn maar maken er een of ander knuffeldier van..

wat ze niet lusten eten ze niet op, dus is het alleen maar goed dat je het vind in de stal, teken dat ie het niet opeet en dus geen honger heeft.

het is maar net hoe je het bekijkt.. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:30

beter voorkomen dan genezen Schijnheilig Schijnheilig mijn motto

bedankt voor jullie reacties OK dan! OK dan!

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:33

Bijna al het hooi is stoffig. Als je het niet goed vind dat jouw paard dat krijgt kun je over gaan op kuilgras dat is niet stoffig of je geeft je paard nat hooi in een hooizak. Dat je naast je box plaatst zodat de gene die voert het in je box hangt. Zo doe ik dat ook bij mijn paard. Ze hoest heel snel van gewoon droog hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:39

talieta maaid altijd met haar benen als ze meer hooi wil en de kans is er dan dat ze er in vast komt te zitten, ook is ze goed in t knopenlosmaken Haha! dus dat doe ik nie
ik kijk t nog ffies aan, gister en vandaag had ze gewoon goed hooi dus en ik heb t tegen de stalbaas gezegd en hij begreep t en zou er op lettn OK dan!
hierbij n slotje
bedankt voor jullie reacties t is fijn om te weten hoe anderen er over denken Knipoog

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:17

Heel boos, ik geef mijn pony nl. altijd zelf hooi. Dus als ik zou zien dat iemand anders haar stoffig hooi geeft (van mij krijgt ze altijd nat hooi) zou ik dat echt niet leuk vinden.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:14

Margreet schreef:
Niet gelijk op hoge poten er naar toe stappen, dat geeft alleen maar wrijving. Bewaar dat maar voor als het nog vaker gebeurt.
Gewoon op een normale manier iets zeggen over de kwaliteit van het hooi en vragen of hij er op wil letten, eventueel schrijf je het ook nog op je staldeur.


Dat zou ik ook doen, ik heb trouwens ook een staleigenaar waar heel goed mee te praten valt.
Op mn vorige stal heb ik wel eens gezeur gehad om dat soort dingen- de stalruiter die voerde hield het goede hooi voor haar eigen paarden, en gaf de rest beschimmeld kuilvoer Boos!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:18

Mezelf voor mijn hoofd slaan, want ik mag Imker geen droog hooi voeren.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 13:05

soms heb ik ook zo'n baal hooi
wat erg stoffig is
mijn paard houd meer van nat hooi
als ik hooi in de stal gooit dan stopt hij het in ze water bak
en dan eet hij het op (ookal maak ik het nat moet het nog in ze waterbak)
vervolg dat ik wel 2x per dag ze water moet verschonen
maar ja als hij het zo lekkerder vind Haha!