Opleiding KNHS Kandidaat Instructeur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 08:10

laurae schreef:
Klopt het dat er ook andere op je paard moeten rijdeN Een kennis van mij doet ook een intructeursopleiding )volgens mij ORUN maar ik weet het niet zeker. Met het rijden moesten ze dus wisselen van paard. Een van de cursisten had zijn paard de hele nacht aan de slof vastgezet in de stal zodat hij mooi zou buigen met zijn hoofd op die dag . Die moest dus op haar paard...(die vrouw is overigens gewoon geslaagd...)


Van diegene zou ik dus heeeel graag les hebben Verward


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 08:29

laurae schreef:
Ik ben al heel voorzichtig met wie ik op mijn paard wil hebben, dus dit is voor mij echt een reden dat ik er niet aan zou beginnen, ondanks dat het mij wel leuk lijkt.


Juist wel, humor toch om zo iemand zichzelf tegen te zien komen op jouw paard, zou ik een moord voor doen, hihihii

Jammer alleen dat het mens geslaagd is en na zo'n actie niet gewoon van de opleiding afgetrapt is. Neem aan dat je als medecursist zoiets toch wel even meld, of is dit weer zo'n broodje aap verhaal? Immers hoe weet je wat iemand thuis doet met zn paard?

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 08:55

Dat ruilen van paard is voor mij ook een reden om die cursus iig niet met Ot te gaan doen Dat paard kan ontzettend link zijn en dat risico wil ik niet nemen (alleen mijn instructeur en reddytobias mogen erop Knipoog )
En een ander laten springen op Ot is al helemaal not done, heb hem zelf nu eindelijk redelijk fijn en de kwaliteit van de deelnemers is over het algemeen in de eerste fase vrij laag...

Dat verhaal over die slof geloof ik trouwens niet zo Als je dat soort dingen echt doet dan vertel je dat niet aan je medecursisten...Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:26

oke dat wordt dus echt parcoursbouwer worden!
dat ruilen is idd niet zo geweldig plan! gomir en ik kunnen wel ruilen van paard! maar ik zou echt nooit iemand anders er op zetten! dat wordt veels te gevaarlijk!!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:27

Als je een goede cursusleider hebt, mag je met een gevaarlijk paard niet eens mee doen Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:32

Fitzroy schreef:
Als je een goede cursusleider hebt, mag je met een gevaarlijk paard niet eens mee doen Knipoog


gelukkig maar Tong uitsteken dan neem ik mijn niet zo gevaarlijke shet mee! *LOL*

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:36

GeJe schreef:
van achter naar voren, naar je hand, en toverwoorden zijn "balans" en "verbinding".

Is er een andere manier van paardrijden dan Verward

WestBestJarig
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:50

Pipo schreef:
Is er een andere manier van paardrijden dan Verward


Ik kom in de ring meestal het tegenovergestelde tegen, dus blijkbaar wel. Scheve mond

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:53

Maar die shet is geen 1.60 reddytobias Tong uitsteken
Er zit voor ons niets op om als we die cursus gaan doen het samen te doen Haha! Clown

Fitz: als ik erop zit lijkt hij alleen een beetje jolig, maar als er iemand opstapt die het niet aan voelt komen en die hem niet voor is dan wordt hij wel wat enger Knipoog
En ik wil hem ook liever niet laten ontdekken dat je je ruiter kwijt kan raken door dat gestuiter Lachen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:59

missmuts schreef:
Ik kom in de ring meestal het tegenovergestelde tegen, dus blijkbaar wel. Scheve mond


Ok, goed paardrijden dan!

WestBestJarig
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:10

Het examen 2e fase dit jaar deed ik met een paard van een kennis van me. Een heel normaal, degelijk paard. In mijn stress heb ik hem echter niet goed gereden (ik hou niet van 'normale' paarden Haha! ). De anderen reden beter op hem weg dan ik. Doordat ik ook wel voelde dat het niet goed ging, sloeg de stress nog meer toe en reed ik de andere twee paarden nog slechter! logisch dus dat ik gezakt ben.

Vandaar dat ik mijn her-examen met mijn eigen paard deed. De anderen konden dus niets met mijn paard. Kop in de lucht en dribbelen maar! Tsja, hij is nu eenmaal gevoelig... Ik heb zelf in ieder geval lekker gereden en ben dan ook geslaagd.

Mijn mening over ORUN: je leert niet heel veel en ze hebben een erg eenzijdige kijk op hoe het moet. Verder scheelt het in de tweede fase erg als je een normaal paard meeneemt, wat liefst al Z+ gelopen heeft en zeer goede gangen heeft! Het motto is niet: van een minder paard leer je rijden, maar: leer de knoppen bedienen van een goed paard en je kunt rijden Verward

Het is inderdaad jammer dat dit de enige part-time opleiding is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:12

missmuts schreef:

Het is inderdaad jammer dat dit de enige part-time opleiding is.
Deurne heeft ook een parttime opleiding.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 10:38

Vippie"]
[quote="laurae schreef:
Ik ben al heel voorzichtig met wie ik op mijn paard wil hebben, dus dit is voor mij echt een reden dat ik er niet aan zou beginnen, ondanks dat het mij wel leuk lijkt.


Juist wel, humor toch om zo iemand zichzelf tegen te zien komen op jouw paard, zou ik een moord voor doen, hihihii
[/quote]

Vind ik niet zo erg hoor.... mijn paard is zeker niet gevaarlijk en het is wel leuk om te zien dat anderen hem niet altijd voor elkaar krijgen... het ziet er zo makkelijk uit maar dat valt de meeste nog vies tegen als ze er eenmaal op zitten Tong uitsteken

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:44

Leuk is dat he? Vooral als het van die hoogvandetorenblazers zijn, hihihii

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:19

missmuts schreef:
Het examen 2e fase dit jaar deed ik met een paard van een kennis van me. Een heel normaal, degelijk paard. In mijn stress heb ik hem echter niet goed gereden (ik hou niet van 'normale' paarden Haha! ). De anderen reden beter op hem weg dan ik. Doordat ik ook wel voelde dat het niet goed ging, sloeg de stress nog meer toe en reed ik de andere twee paarden nog slechter! logisch dus dat ik gezakt ben.

Vandaar dat ik mijn her-examen met mijn eigen paard deed. De anderen konden dus niets met mijn paard. Kop in de lucht en dribbelen maar! Tsja, hij is nu eenmaal gevoelig... Ik heb zelf in ieder geval lekker gereden en ben dan ook geslaagd.

Mijn mening over ORUN: je leert niet heel veel en ze hebben een erg eenzijdige kijk op hoe het moet. Verder scheelt het in de tweede fase erg als je een normaal paard meeneemt, wat liefst al Z+ gelopen heeft en zeer goede gangen heeft! Het motto is niet: van een minder paard leer je rijden, maar: leer de knoppen bedienen van een goed paard en je kunt rijden Verward

Het is inderdaad jammer dat dit de enige part-time opleiding is.


Ze kunnen er idd niet doorheen kijken wanneer je goed kunt rijden maar gewoon op een rotbok zit (grof gezegd). Ik had zelf een geweldige cursusleidster, maar mijn vriend had dat dus niet. Waardeloos gewoon. Ze keek alleen naar degenen die voor haar werkten, of die ze om een of andere reden mocht. Een cursusleider kan er ook voor zorgen dat een twijfelgeval slaagt. Als zo iemand het dan niet voor je opneemt zak je gewoon als je een twijfelgevalt bent.

Vippie, ik kan me goed voorstellen dat het paard een bepaalde schoft hoogte moet hebben. Stel dat er iets zwaardere cursisten meedoen, of hele lange mensen, en die moeten dan op jouw D pony rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:22

Maar als je zelf een paard hebt, en die heb je fijn voorelkaar dan is er toch niets aan de hand. Op het nivo van instructeur zijn moet je toch gewoon een paard tot het nivo welke gevraagt word af kunnen richten.

Enne.......rotbokken worden gemaakt he, niet geboren Haha!

Ik zeg altijd maar : Je weet pas echt of iemand goed kan rijden als je een keer op het paard van die persoon gaat zitten. Goed gereden paarden zijn goed na te rijden.

WestBestJarig
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:31

Mijn paard is goed na te rijden voor iemand die met zulke subtiele hulpen kan rijden...en dat zijn er niet veel!

Verder ben ik het met je eens hoor Pipo, maar als ik sta les te geven of een paard aan het beleren ben, heb ik minder stress dan op een examen Ziek Haha!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:31

Laat ik zo zeggen. Er liep daar een heel gevaarlijk paard rond. Daar werden ook door diverse mensen opmerkingen over gemaakt. Maar omdat de desbetreffende amazone werkte voor de cursusleidster keurde zij het paard goed. Degenen die op dat paard moesten rijden zijn ook allemaal gezakt. Eentje is eraf gevallen. De amazone zelf is natuurlijk geslaag, na aandringen van de leidster. Degenen die op een goed gereden paard zaten zijn allemaal geslaagd.

Verder vind ik dat er op de 1e fase weinig aandacht wordt besteed aan het instructie geven. Er wordt meer nadruk gelegd op het kunnen rijden.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:39

Scum schreef:
Vippie, ik kan me goed voorstellen dat het paard een bepaalde schoft hoogte moet hebben. Stel dat er iets zwaardere cursisten meedoen, of hele lange mensen, en die moeten dan op jouw D pony rijden...


hmm en ik moet met mn 1,68 ook op een flatgebouw van boven de 1,70 kunnen rijden, overigens kunnen fjorden prima zwaardere mensen en lange mensen hebben hoor, of het eruit ziet is een 2e maar daar gaat het bij de cursue hopelijk niet om, mag toch hopen dat het daar om het rijtechnische gaat.

Oftewel, de instructeursopleidingen zijn weer alleen voor mensen met "normale" paarden, jammer dat op die manier mijn ambities weer teniet gedaan worden.

Ben afgestudeerd in de paarden maar kan geen stalwerk meer doen iv een stro allergie, optie, dan doen we de instructeursopleiding erbij, heb ik meer kansen op de arbeidsmarkt, maar helaas. Ook die deur wordt op deze mnaier in mn gezicht dichtgeslagen, net op het moment dat ik aan alle eisen voldoe veranderen ze de regeltjes. Boos!

Jammer hoor.... maarja koop toch echt geen ander paard om de opleiding te gaan volgen. Tong uitsteken Haha!

Dan maar duf op kantoor blijven zitten, tis niet anders. Huilen

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:53

Maar niet alle D pony's zijn fjorden....
Anders doe je toch gewoon de kandidaat instructeur? Daar wordt veel meer aandacht besteed aan lesgeven.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:54

Die eis dat je een paard van minimaal 1.60m moet hebben bestaat al een aantal jaren hoor Vippie.

Een stalgenoot van mij heeft namelijk speciaal toestemming moeten vragen om met haar paardje van 1.58m mee te mogen doen. Dat mocht toen niet en toen heeft ze haar startkaart laten wijzigen naar 1.60m, toen mocht het wel...Clown
En ik sta al sinds 2000 niet meer daar op stal dus het is iig voor 2000 geweest.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

WestBestJarig
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:07

Vippie"]
Oftewel, de instructeursopleidingen zijn weer alleen voor mensen met "normale" paarden, jammer dat op die manier mijn ambities weer teniet gedaan worden.
[/quote]

Yep, maar de aanhouder wint: heb met mijn lusitano de tweede fase gehaald. Ze vonden hem vreselijk!


[quote="Vippie schreef:
Jammer hoor.... maarja koop toch echt geen ander paard om de opleiding te gaan volgen. Tong uitsteken Haha!

Dan maar duf op kantoor blijven zitten, tis niet anders. Huilen


Zet een advertentie en blijf rondvragen. Misschien kun je een paard lenen/leasen voor beperkte tijd?

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:55

Dat die persoon het paard aan de slof had gezet heeft deze vrouw dus gewoon tegen die kennis van mij gezecht. Zij zag er blijkbaar het probleem niet zo van. Ze heeft het niet aan de cusrusleider vermeld, ik weet eigenlijk niet waarom.

Ik zou het zelf niet zo grappig vinden om zo iemand op mijn paard te hebben. Ik vindt er niets grappigs aan om mijn paard in de krul te zien worden getrokken en in constant te worden geschopt...

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:05

Tijdens mijn 2e fase, was er een fries paard (hengst volgens mij). Echt niet dat ze daar blij mee waren, en uiteindelijk heeft ze examen gedaan op een "normale" wpn-er.... nou of dat altijd zulke lekkere dieren zijn. Uiteindelijk achteraf nog een hele rel geworden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lui_, MarjanB en 31 bezoekers