Zadelpas vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Zadelpas vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 20:27

Ondanks dat ik toch een redelijke kijk heb op zadels passen twijfelde ik vandaag.

Vanmiddag vroeg een stalgenoot me om ' een blik' op haar nieuwe zadel, aangepast door een zadelmaker/verkoper.

Twijfel was er bij de voorkant(betreft een wintec vzh), schoft ligt heel mooi vrij en het zadel ligt er mooi omheen, ruggengraat ligt goed vrij en het zadel kiept niet naar voor of achter.

Maar iets waar ik over twijfel is de ruimte tussen zadel en paard aan de voorkant waar het ringetje zit(voor eventueel borsttuig).
Aangesingeld moest ik daar toch best mijn hand tussen wringen en helemaal ten haar dochter van 10(wel stevige meid) erop zat.

We hebben met meerder gevoeld en zijn wel overeen gekomen dat het goed ligt maar nu begin ik toch weer te twijfelen Verward .
Is het niet gewoon dat daar je hand ook makkelijk tussen moet glijden?

Ik heb vaak mijn twijfels over de ruimte aan de voorkant bij heel veel zadels.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:29

jah daar twijfel ik ook altijd over,maar mijn idee lijkt mij (LIJKT dus weet het niet zeker) dat als je je zadel vast snoert met de singel, je je zadel toch ook wel iets dichter op je paard zit. Volgens mij moet je je hand ertussen kunnen leggen/bewegen zonder singel Verward Ik hou dit topic zelf ook even in de gaten vrees ik....

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:53

Aangasingeld en met iemand er op moet je je hand er tussen kunnen krijgen. Kun je dat niet, dan klemt het zadel en beperkt het paard in zijn bewegingen. Ik zeg dus dat dit zadel niet goed ligt.

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 01:08

Ben het met Josien eens. Als je dan nagaat dat het zadel nog ingereden moet worden en waarschijnlijk uiteindelijk nog iets verder gaat zakken komt ie nog dichter op de schoft....

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 02:25

ben het ook met josien eens
Het heeft naar mijn idee nu te weinig ruimte... en verdere spierontwikkeling is dan absoluut ook niet mogelijk, dit zadel kan dan nooit helemaal lekker zitten voor dat paard