plak of genagelde kunststofijzers, wie ervaring?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

pantarhei

plak of genagelde kunststofijzers, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 13:38

Hoi,

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van bokkers met kunststof ijzers zowel geplakte als genagelde. Hoe houden deze zich en blijven ze ook op zompig land goed eronder. Hoe is de grip op (vochtig) gras ivm wedstrijden.

alvast bedankt,

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:13

kunststof ijzers??? Verward

Nooit van gehoord, ben zeer benieuwd, heb je er een foto van??

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 14:22

kijk eens op http://www.trotters.de)
maar er zijn meerdere merken. Volgens ervaringsdeskundige prima op te rijden en ook wedstrijden op gras geen probleem omdat het stroever is dan gewoon ijzer en geen stiften nodig.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:36

ArwenLune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:32

Ik heb begrepen dat plakijzers het hoefmechanisme nogal vernachelen, maar daar weet ik het fijne niet van. Kan me zo voorstellen dat de hoef niet vrij uit kan zetten als er rondom iets opgeplakt zit.

"They say the snow on the roof is too heavy; they say the ceiling will cave in. His brains are in terrible danger!"

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:07

Wij hebben eens een paard gehad op stal met plakijzers,die had zulke korte voeten dat er niet genageld kon worden en ze zonder ijzers niet kon lopen.
Bij plakijzers moeten de voeten heel schoon zijn,er mag niets aan de hoef zitten,ze moeten ontvet worden en na het plakken moeten ze een paar uur uitharden.
Bij dit paard bleven ze er een paar weken onder zitten,net genoeg om er weer een gewoon ijzertje onder te slaan.
Als plakijzers eenmaal los gaan laten krijg je ze er niet goed meer onder omdat de ijzers wel wat vervormen.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
www.staldegroenemeer.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie