mijn pony in de trailer!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

mijn pony in de trailer!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 12:12

Hoi ik heb nog een vraagje. Mijn pony ging de eerste 4 keer goed de trailer in, maar de laatse keer ging ze moeilijk doen Verward. Weet nie waarom. En ik ben bang dat ze nou weer moeilijk gaat doen . En ik heb zaterdag een wedstrijd en ik heb eigenlijk weinig zin om een uur erover te doen Haha! .
Weten jullie wat je kan doen om er voor te zorgen dat ze er wat sneller in gaat??

gr sanne

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:15

dit is bij mij precies zo gegaan.
van de een op de andere dag wilde ze niet meer.
gewoon weer vertrouwen proberen op te bouwen
ik ben geen goede tipgever op dit gebied

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:19

En er vooral niet bij nadenken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:24

Veel oefenen, niet alleen als je op wedstrijd moet, maar ook gewoon door de weeks een uurtje voor het oefenen uittrekken.

Romano_lover

Berichten: 136
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:34

Nou misschien kun je iets wat hij vertrouwt er is te doen. Of er misschien er zelf in te gaan staan. Dan kan je pony zien dat het helemaal niet eng is, Ik hoop dat het helpt. OK dan! Slim Veel succes!!!

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 12:40

Ja dat is het hem juist we zijn al een paar weken bezig met iedere week te oefenen met weinig resultaat. Maar het is echt van de ene op de andere dag gekopen dat ze er niet meer in wou Verward

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:43

Zorgen dat je zelf niet te gespannen bent als je haar in de trailer zet. Anders neemt ze waarschijnlijk de spanning over en gaat ze de trailer zien als iets spannends/engs... Succes met je wedstrijd!

Valery
Berichten: 221
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Foxhol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:52

Jorden wil niet op de trailer als er geen longeerlijn naast is hij hoeft de lijn alleen maar te zien dan loopt hij der zo op niet achter zijn kont ofzow alleen maar vast houden...miss een oplossing??

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:26

Mijn paard wil ook niet op de trailer.
De ene keer wel en de andere keer weer niet.
En ook dit is van de ene op de andere dag gekomen.
Het gaat soms goed en soms niet.
Veel oefenen en ook thuis!

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:36

Kiki wilde ook de trailer niet in!
Eerst met veel geduld geprobeerd maar daar had madam echt geen zin in, ze sprong of naast de klep of ze rende heel hard weg.
Door de longeerlijn liep ze ook heen...dus ik werd echt een beetje wanhopig.
Ik heb toen met een bezem ( misschien niet de mooiste manier) zachtjes tegen haar bips geduwd...en ja hoor ze ging!
Als ik nu al klaar sta met de bezem weet ze al dat ze er in moet ( moet natuurlijk niet de bezem vergeten mee te nemen op wedstrijd)
Iedereen doet het natuurlijk op z'n eigen manier...maar dit is de onze haha

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 21:36

ja dat met de longeer lijn dat help echt niet hjoe hard ikn ook met de lijn druk op dr reed nou hoe harder ze weer naar achteren terug rend.
maar ik heb nou iets nieuws wat we kunnen proberen, ik weet niet of hert een goede oplossing is maar wat vinden jullie?

me pony een doek voor de ogen doen en er dan inlopen??

vinden jullie dat niet wat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:51

Misschien ligt het aan de rijstijl van de bestuurder van de auto.
Mijn schoonvader heeft 1x met de trailer gereden en daarna heeft het een paar weken geduurd voor dat mijn paarden er weer fatsoenlijk te laden waren.
Hij remde te bruusk, trok te hard op en ging veel te lomp de bochten door.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:53

Neeh, zal ik niet doen. Aleen voor nood zeg maar als ie de trailer niet in wil terwijl ie met spoed naar utrecht moet ofzo. Heb je de tussenschot schuin staan? Deurtjes aan de voorkant open?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:26

snoocky schreef:
ja dat met de longeer lijn dat help echt niet hjoe hard ikn ook met de lijn druk op dr reed nou hoe harder ze weer naar achteren terug rend.
maar ik heb nou iets nieuws wat we kunnen proberen, ik weet niet of hert een goede oplossing is maar wat vinden jullie?

me pony een doek voor de ogen doen en er dan inlopen??

vinden jullie dat niet wat?


Dit doen wij ook vaak bij onze merrie, alleen je moet wel goed opletten, wamt je pony kan natuurlijk niet zien dat er een klep aankomt en anders schrikt hij/zij alleen maar meer.
Onze merrie laden is echt een ramp, jas over de kop, longeerlijn, bezem uiteindelijk nog een verdoving en toen zijn we nog een uur bezig geweest, we waren met 5-6 man bezig op Cheeka op de trailer te krijgen

Bij sommige paarden wil een praam ook nog wel eens helpen.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:44

meestal weten ze na een paar keer gewoon wat er komen gaat (les,wedstrijd) en gaan ze protesteren,en spelen ze gewoon met je,die vasn ons doet het ook,en die vindt het zeker niet eng,want die geniet met volle teugen van het uitzicht en ziet de trailer amper staan,wij maken aan beide kanten van de trailer een longeerlijn vast en lopen achter uit zodat de longeerlijn gestrekt is,dan lopen we welk (dit moet met 2 mensen en nog 1 die het paard begeleid) naar de andere kant van de trailer,zodat de lijnen gekruist achter zn kont komen,en dan naar voren lopen aan de zijkant van de trailer en de lijn wordt korter,zo wordt het paard erop geduwd,het doet geen zeer en ik vindt het zelf ook niet echt geweldadig,ze moeten er toch een keer doorheen.
vaak helpt stro ook nog wel eens in de trailer maar weet niet of je dit al hebt

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 00:22

hoime pa die rijd met de traieler en die rijd echt heeeeeel verzichtig dus dat is het niet.
ja we doen van alles in de trailer een bak met een beetje bix, hooi in een hooinet, stro. maar het lijkt wel of ze daar echt schijt aan heeft.
en we habben de wand ook al opsij gedaan en de kleien deur open gadaan maar dat doet dr nix .
en dit alemaal van de een op de andere dag Verward Boos!

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:11

kijk eens in de zoekfunctie, daar vindt je een heleboel topics over trailer laden/rijden etc.
succes!

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 00:54

Hoi vandaag ging ze best snel de trailer in *LOL* OK dan! . Ik dee niks ik ging er zelf gewoon in zitten en wachten tot ze naar me toe kwam Lovers Ach gut Lachen . En na een kleine 10 minuten kwam ze heel verzichtig aar me toe, en toen ze dr in was gaf ik dr wat lekkers.
dus ik heb eigenlijk niks gebruikt en niks voor dr ogen gedaan. Ik heb aleen geduld moeten geven aan dr Haha! . (ze zat me wel rar aan te kijken toen ik in die trailer ging zitten Nerd hahahaha Haha! Scheve mond )

maar bedankt voor al jullie reacties groetjes sanne

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 07:23

Das natuurlijjk nog beter als je haar der zo in krijgt
Dat kan helaas bij ons paard niet ze gooit al der gewicht in de strijd als ze er alleen al naar toeloopt, maar als ze weer terug is gaan we weer lekker met der oefenen.

Maar super dat het je zo gelukt is OK dan!