heb je een shetlander gelpad

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

nadine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-01 10:20

ik wil graag een gelpad voor mijn shetlander is dat goed voor hem? waar hij vroeger vandaan kwam hadden ze wel een gelpad voor hem, als jullie er nog een voor mij hebben voor een redelijk prijsje zeg het dan tegen mij, want ik denk dat het wel goed is voor zijn rug.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 14:37

Een gelpad is in zekere zin een 'lapmiddel'. Je kan het gebruiken voor een iets wat slecht zittend zadel, maar het is geen echte oplossing, het is eerder een manier om er maar goedkoop vanaf te komen.

Eigenlijk is een gelpad alleen geschikt voor mensen die een goed passend zadel hebben, maar een paard met een gevoelige rug. De gel zorgt dan voor een extra zachtheid maar een slecht passend zadel kan je niet 100% (misschien wel gedeeltelijk) goedkrijgen met er een pad onder te leggen. *LOL*

Als er geen aanleiding is om er een te gebruiken, doe het dan alsjeblieft niet, maar heeft je paard een gevoelige rug, of heeft hij vroeger al problemen gehad met slechte zadel (en is dat nu opgelost *LOL* ) dan kan je er wel een gebruiken *LOL* .

Volgens mij bestaat er geen onderscheid tussen een 'shetlandergelpad' en een gewone, maar het kan natuurlijk, alleen heb ik er nog nooit van gehoord Verward .

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 15:28

een gelpad verdeeld ook het gewicht beter over de rug! op de manege hebben we ook een paar paarden lopen met gelpad en hun zadel past prima hoor! het is alleen om rugproblemen te voorkomen en schokken een beetje op te vangen (zoals bij mijn verzorgpony, die had niet zo'n sterke rug en er reden veel beginners op)

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 08:42

Ja, dat is waar, maar in principe geldt de regel 'hoe dichter bij het paard hoe beter'. Er zou zo weinig morgel tussen jou en je paard oeten geporpt worden en als je totaal geen porbleme hebt met je zadel, dus al shet goed past en je pony loopt er goed mee, zie ik geen reden om er een aan te schaffen Lips are sealed .
Een goed zadel verdeelt de druk trouwens op een juiste manier (zo goed en zo kwaad als het kan, want een paard is niet geboren met een zadel op z'n rug), anders heb je een probleem met je zadel. *LOL*

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 21:43

Ze zeggen altijd: het is alleen voor als je paard een gevoelige rug heeft, moet je dan wachten tot dat gebeurt?
Het is toch altijd 'beter voorkomen dan genezen'??

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie