Bergschoenen als stal/rijschoenen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Bergschoenen als stal/rijschoenen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:55

Kun je bergschoenen ook als rijschoenen gebruiken? Er waren namelijk bergschoenen in de aanbieding bij de makro en op zich verschillen ze niet veel van stal/rijschoenen..

Duss kan het?? Haha!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:56

Waarom niet? Als ze gewoon stevig en fijn zitten.. Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:57

Vaak zijn dat soort schoenen erg breed en met een grof profiel, dat is niet zo veilig in je stijgbeugels.
Voor rijden vind ik ze dus niet zo geschikt, als stalschoenen zijn ze wel fijn!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:57

timberlands achtige dingen kunnen wel, mits je een beetje smalle hebt, maar ik vind die timberland achtige dingen wel beter als stalschoen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:02

ik ga er even een foto van zoeken..!

edit: ik kan er geen foto van plaatsen maar ze zijn van het merk `hawks` je kunt ze ook vinden in de non-foof folder van de makro op de laatste blz. www.makro.nl

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:04

Ik gebruik zelf echte Timberlands voor op stal, echt hele fijne schoenen, onverwoestbaar, maar voor het rijden vind ik ze niet echt veilig. Nou is bij mij het profiel er al helemaal af gesleten, dat scheelt Haha! Maar ik vind ze nog steeds te breed, risico op blijven hangen is mij te groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:13

ik rijd nu gewoon met jodpurs en chaps maar dat is niks met uitmesten ofzo dan wil ik gewoon lekkere schoenen om uit te mesten. Dus ik wilde zo graag stal/rijschoenen. Nou zag mijn moeder bergschoenen in de folder staan en dat vond ze ook wel een goed idee..

Maar ik denk dat ik ze dan wel koop en voor het rijden nog gewoon mijn jodpurs gebruik!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:20

Luckey schreef:
iMaar ik denk dat ik ze dan wel koop en voor het rijden nog gewoon mijn jodpurs gebruik!


Zo doe ik het ook. Ik loop bij de paarden standaard op Maddogs of strövelsklompen.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:38

Die van de makro zijn erg breed, heb ze namelijk al aan gepast Tong uitsteken
Denk dat ze iets aan de brede kant zijn om mee te rijden.
Voor op stal zijn ze natuurlijk wel geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:43

Laantje schreef:
Die van de makro zijn erg breed, heb ze namelijk al aan gepast Tong uitsteken
Denk dat ze iets aan de brede kant zijn om mee te rijden.
Voor op stal zijn ze natuurlijk wel geweldig!


zaten ze lekker?? en hoe vallen de maten?? Haha!

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:53

Ik heb regelmatig bergschoenen gehad om mee te rijden... Gaat echt prima hoor in de stijgbeugels, ze waren zeker niet te breed, ik ben er nooit mee blijven hangen! Dit in tegenstelling tot die stalschoenen waarvan de onderste helft van rubber is zodat je er mee door de modder kan baggeren... Die vond ik pas echt gevaarlijk.
Bergschoenen sluiten ook erg goed aan natuurlijk en geven je voet en enkel veel steun, dat is wel lekker. Maar misschien wel een beetje zonde om echte Meindls ofzo aan te schaffen als je er geen wandeltochten mee gaat maken Knipoog

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:11

Ik vind ze supe! Je moet even kijken of ze niet te breed zijn met rijden en of je voet nog goed uit de stijgbeugel glijdt, het moet wel veilig blijven. Vandaag waren ze bij de ALDI binnengekomen, op=op! Fijne bergwandelschoenen van goede kwaliteit, ik heb ze eerder gehad! Eerst de alpen in en als ze niet te mooi meer zijn doe ik ze aan naar de paarden!Oeps, ze kosten E 49,99 bij ALDI !!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:25

Ik rijd al 10 jaar met bergschoenen. Nu mijn huidige paar begint te verslijten ga ik over op kisten, die zijn waterdichter. Maar die van de Makro zijn prima, moet je ze alleen een keer goed insprayen met water-afstoot-spray.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:53

ik rij ook met kisten !!
zitten super !!!
zowel met rijden als met mesten..

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:53

ik heb ook altijd bergschoenen aan alleen is mijn zool weer versleten en schiet ik door. tijd voor nieuwe zolen dus Tong uitsteken

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:54

Ook ik zweer bij mijn kisten! Heerlijk!

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:58

Ik rijd met bergschoenen van de Scapino, heerlijk! Lekker stevig en waterdicht en met chaps eromheen zit het super OK dan!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:19

Luckey schreef:
Kun je bergschoenen ook als rijschoenen gebruiken? Er waren namelijk bergschoenen in de aanbieding bij de makro en op zich verschillen ze niet veel van stal/rijschoenen..

Duss kan het?? Haha!


bij de aldi ook, heb ze net gekocht

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:20

Ik heb ook timberlands aan als ik op buiterit ga ofzow..
Zitten heerlijk Haha!
Dus waarom zou het niet kunnen Tong uitsteken

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:41

Luckey schreef:
zaten ze lekker?? en hoe vallen de maten?? Haha!



Ze zaten zeker lekker!
De maten vallen ruim..... Heb normaal een maatje 38,5,
maar een 38 zat ook nog prima Bloos

Veel plezier met je schoenen voor het geval dat je ze gaat kopen Knipoog

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:03

Ik heb ook bergschoenen van Scapino,maar ik heb geen stalen neuzen daarin zitten,maar kunstof neuzen,zou dat wel sterk genoeg zijn,als m'n haffie op m'n teen zou komen te staan,of zou stalen neuzen toch beter zijn?

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:08

alles kan als kje het maar wilt! ik rij altijd met kisten... dr martins... echt heerlijke schoenen...

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:22

Ik vind dc Martens wel heel fijn rijden.
Ik heb Thinsulate bergschoenen, waar ik wel mee kan rijden op zich maar da's me nix waard.
Heb ook Meindl's, maar da's echt een ramp voor rijden, je voelt nix en ze zijn onwijs breed.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:26

Ik rij ook altijd met bergschoenen, die rijschoenen slijten vaak zo hard als je ze niet meteen uitdoet na het rijden. En die bergschoenen van mij zittern erg lekker.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 07:43

altingd schreef:
Ik heb ook bergschoenen van Scapino,maar ik heb geen stalen neuzen daarin zitten,maar kunstof neuzen,zou dat wel sterk genoeg zijn,als m'n haffie op m'n teen zou komen te staan,of zou stalen neuzen toch beter zijn?


Stalen neuzen zijn volgens mij juist gevaarlijker. Ik geloof dat dat tegenwoordig ook in 'echte werkschoenen' niet meer mag?! Verward Als je paard op het randje van die stalen neus gaat staan (of er valt iets heel zwaars op), kunnen je tenen afgesneden worden! Het metaal vervormt dan natuurlijk en buigt niet meer terug, dus dan heb je echt een probleem...
Nou zal dat risico bij een Hafje misschien niet ZO heel groot zijn als bij een groot rijpaard (met ijzers), maar toch...