vlas eetbaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

vlas eetbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 22:08

emara stond vandaag voor het eerst op vlas,en vreemd dat ze dat vond geen stro,dus meende dat ze vlas kon eten!!!!ze nam twee happen en hoeste hoop niet da tmorgen de stal leeg is!!!hoorde dat dat koliek kan veroorzaken...emara staat ook op vlas nou omdat ze een longprobleem heeft vandaar...gr emaartje


en klopt dat dat het in het begin als je het verdeeld stoft hoort dat?

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: vlas eetbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:15

Ja mijn paarden staan ook op vlas, en er zijn inderdaad paarden die het eten, en dat moet je echt voorkomen!!
Ze krijgen er koliek van, en als ze geopereerd moeten worden of iets dergelijks keert de verzekering niets uit!
Dus vlas is eigenlijk op eigen risico.
Ik heb in het begin goed opgelet of ze het aten, maar dat doen ze gelukkig niet.
Die van mij staan op vlas omdat ze een stro stal ook helemaal leeg eten.
Ik zou dus even goed opletten! succes!

AnneloesF

Berichten: 4239
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: In de kop van Drenthe

Re: vlas eetbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:44

Wij hebben de paarden ook op vlas staan, en als ze in een schone stal komen, nemen ze eerst ff een paar happen... Maar daarna is het gelijk over. Het is nog nooit op iets ergs uitgedraaid... Verder ken ik ook geen paard die het eet...
Dus ff in de gaten houden lijkt me, maar ik denk dat het wel meevalt... (zo lekker lijkt het me ook niet Knipoog )

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: vlas eetbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 23:09

je kunt eventueel even in een bloemenspuit wat zeepwater klaar maken en dat er over heen spuiten, wil weleens helpen want dat is niet lekker Haha!
Wij hebben zelf ook onze paarden op vlas staan maar eten het ook niet op, in het begin waren we er ook bang voor maar ze eten het niet

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: vlas eetbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 23:46

Dat ze er ziek van kunnen worden als ze het eten ,was voor mij de reden om Rapsodie te gebruiken! Als dat wordt gegeten heb je tenminste geen ziek paard.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Re: vlas eetbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 01:01

Antheman schreef:
Dat ze er ziek van kunnen worden als ze het eten ,was voor mij de reden om Rapsodie te gebruiken! Als dat wordt gegeten heb je tenminste geen ziek paard.



rapsodie is dat ook vlas dan??dus dat maakt niet uit dat ze het eten!!

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: vlas eetbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 10:34

Rapsodie is GEEN vlas!

Dat is gehakseld koolzaadstro.



Beetje kort door de bocht!

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Re: vlas eetbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 14:09

Antheman schreef:
Rapsodie is GEEN vlas!

Dat is gehakseld koolzaadstro.


ja maar dat zal wel duurder zijn als vlas dan!!


Beetje kort door de bocht!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Re: vlas eetbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:23

Bij ons staan ze ook op vlas.
Sommige lopen er iets in te knabbelen als er net nieuwe in ligt maar verder niet.
Wij hebben het al een paar jaar en er heeft er nog nooit 1 koliek gehad. Ik vind t ook fijn spul, stallen blijven er mooi schoon van en het is makkelijk met mesten.

Het stuift idd wat als je er net nieuwe in doet.
Wij mesten altijd alles als iedereen buiten staat, ff de deuren open en dan is t in no time weg. Ik vind het trouwens niet stuiven als ze er in lopen oid. Echt alleen als er net nieuwe in ligt.
Ik dacht eerst dat alleen wij dat hadden omdat het bij ons met de vrachtwagen een enorme berg word gestort, daarover komt zeil en daar scheppen we uit om de stallen te vullen.