tips gevraagd voor 'onhandelbare' merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alexxxandra
Berichten: 186
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:50

Chiwawa schreef:
nu heeft ze een halster aan en ligt ze in de schuur te slapen, blijkbaar weet ze het gezelschap van de shet van mijn nichtje wel te apprecieren (zou dat nu zijn omdat deze zo klein in vgl met de andere dravers?)


Waarschijnlijk had haar veulen dezelfde hoogte? Ik heb t hele topic net gelezen, echt knap dat je t nog aandurft om de wei in te stappen

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:10

Ik wou je ook nog even succes wensen. I heb nog nooit gehoord van een merrie die zo van slag is geraakt van het verliezen van een veulen (maar zoveel fokmerrie ken ik nou ook bepaald niet Tong uitsteken ). Echt sneu, ik hoop dat ze na een paar dagen wat rustiger wordt. Hou ons op de hoogte en blijf heel!

sas_dancer
Berichten: 1339
Geregistreerd: 20-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:07

wat knap dat je toch die wei in durft hoe ziet de merrie eruit ?

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:21

Misschien een idee om haar opnieuw te laten dekken? zodat ze dat veulen kan houden en opvoeden, misschien geeft dat haar wat extra rust?

Chiwawa
Berichten: 334
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 21:37

Wel het is een typische franse draver... immens groot (ik bnen met mijn 1.65m laar een heel klein ukje tegenover hen) ik schat 1.80m, donker bruin met zwarte manen, staart, zwarte hoge sokken en zwarte neus (nergens ook maar een spiertje wit)... Mijn tante heeft gewoon massa's veel plaats (zij woont met haar gezin op een oude landbouwschool en momenteel heeft elk paard daar 3 hectare beschikbaar (we steken ze natuurlijk lekker gezellig samen)...
Nu ja, dat halster dat was ook iets grappig hoor... ik heb een halster dat je met 3riemen kan openen t heb ik dan heel snel over haar oren geschoven... ze was zodanig uitgehongerd dat ze het niet eens merkte toen ze aan het eten was...

Chiwawa
Berichten: 334
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 21:42

Aangezien die merries (volgens stamboekovereenkomsten in Frankrijk) niet mogen geinsemineerd worden of veulenen buiten Frankrijk... en aangezien donderwolk zeker 4maanden blijft staan, denk ik dat ze er wel een reden voor hebben om haar niet te laten dekken voor het moment...
Wij laten dus merries vertrekken juist voor ze een maand uitgeteld zijn... en een week na de bevalling zijn ze dan terug, met veulen... Atijd grappig...

En wat de wei ingaan betreft.. ik heb nu toch al mijn geheime wortelwapen... Haha! Maar ik geef eerlijk toe dat ik doodsangsten heb uitgestaan...
Ik was al gewoon dat een draver met jou de box uitloopt ipv jij met de draver *LOL* maar ons donderwolkje is nog een ander paar mouwen

Chiwawa
Berichten: 334
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 11:40

Het was nog wel gezellig.. ze kan er blijkaar al mee leven dat we in de buurt zijn.. maar haar stal aanraken is al genoeg om haar furieus te
maken...
ze heeft gisteren wel interesse getoont in monopolie... Vingers aflikken

we krijgen haar ook al met 2 de stal uit zonder dat iemand zich bezeert...

we maken vorderingen OK dan!

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:34

gelukkig dat het nu beter gaat zeg!! OK dan!
wat zielig dat ze haar veulen is verloren... ik wou ook al zeggen, opnieuw laten dekken... maar lees net dat dat dus niet kan
veel succes ermee

Chiwawa
Berichten: 334
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 13:54

Miss kan ik het voorstellen aan de eigenaar... vanavond es bellen

japke
Berichten: 265
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:36

hoi jammer dat je zover weg woont van hier want is het geen idee dat iemand komt kijken voor het pschychische waaar ze blijkbaar last van heeft want medisch is er niks uitgekomen. Mischien om een idee op te doe wat voor iemand ik bedoel kan je kijken op www.cherokee-paardentherapie.nl daar staan ook verhalen over ervaringen met hen ik hoop dat je er wat aan hebt.

Chiwawa
Berichten: 334
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 16:25

Hai iedereen...
met donderwolkje gaat alles veel beter... ze stelt het shetgezelschap mooi op prijs (ze slapen nu zelfs samen) ... en ze is al geinteresseerd aan het kijken naar de andere dravers in de buurt...
ze is wel nog een beetje territoriaal Lachen ... maar gisteren kreeg ik toch al een eerste teken van vriendschap toen ze haar gewillig liet borstelen en zelfs aan m'n trui aan het knabbelen was (ik blijf wel steeds op m'n hoede, maar ik was dolgelukkig!)

cream_1986
Berichten: 706
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:42

Wauw! Knabbelen is een HEEL goed teken, zolang het geen trekken en sleuren word (uhhh... dag trui?) Haha! Ik ben ECHT blij dat het al wat beter gaat!
Misschien als je haar zo alleen kan begeleiden (met haar lopen) moet je eens wat grondwerk met haar proberen, daar zijn heel veel mensen op het forum bekend mee eens staat veel over op internet. Je kan daar misschien je bent wat mee versterken, en als dat goed gaat, laat haar eens met andere mensen werken. Zodat ze andere mensen ook gaat vertrouwen. OK dan!
Na veel tijd en moeite zal het allemaal met d'r goed komen!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:48

cracker schreef:
Inderdaad bokt is heel handig en leuk maar weer ontopic. Ik denk dat ze ook een beetje vertrouwen in mensen kwijt is geraakt dus dat je veel tijd naast de wei moet gaan zitten of bij haar voor de stal zodat ze je leert vertrouwen.
En hopenlijk kunnen jullie haar vanmiddag goed vangen...


Een tumor heeft hele andere uitwerkingen. Dan 'draaid' het paard ineens door en weet zelf niet wat hij heeft en kan zichzelf niet meer besturen. Dit is (verwacht ik) absoluut geen geval van een paard met tumor. Dit paard is doelbewust bezig.

Zo ben ik een keer met het paard het prikkeldraad ingevlogen, Hij ging er recht op af en sturen was onmogelijk. Puur omdat het paard niet meer wist wat hij deed of waar hij was.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:59

Pff, dat is echt zielig voor dat paard dat ze een veulen heeft veloren.. Maar het is nu heel fijn dat ze nu vorderingen maakt.. Ik blijf dit topic volgen!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:59

volgens mij gaat dit de goede kant op als ik dit allemaal lees. ik denk dat gewoon veel bij haar in de buurt zijn zonder er echt mee bezig te zijn niet slecht is hoor. en idd dat shetje kan wonderen doen, dus wat paardengezelschap zal ze ook wel op prijs stellen. hoog ons verder maar op de hoogte. ik heb ook nog een franse draver gereden en idd een immens groot dier. ik kon er met moeite mn zadel op krijgen.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:00

Fijn dat het de goede kant op gaat. En dat jij ook nog helemaal heel bent natuurlijk Tong uitsteken

Chiwawa
Berichten: 334
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 09:13

Ik kan haar sinds eergisteren al borstelen als ze staat vastgemaakt op de poetsplaats
gisteren heb ik geprobeerd haar hoevenuit te krabben, nou dat vond ze minder leuk, dus heb ik het maar bijhaar voorhoeven gelaten Lachen

kan wel een beetje op haar rug gaan liggen zonder dat ze haar oren platlegt...

en zijn en de shet zijn onafscheidelijk...

leuk he!?

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:36

Wat fantastisch dat het zo goed gaat! OK dan!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:51

leuk dat ze zo opknapt!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:30

[quote="Quellian"]Kun je DePennyBitch geen contact met haar laten zoeken...?

quote]

dit vind ik wel een goede tip!!
ik ben benieuwd,wat hier voor verhaal uit zou rollen!!?

Chiwawa
Berichten: 334
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 17:43

???

Chiwawa
Berichten: 334
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: België

Re: hoe pak je dit in godsnaam aan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 11:02

Misschien even tijd voor de stand van zaken na 3/4 jaar?

Donderwolkje zit inmiddels terug in Parijs... en ze krijgt dit jaar wederom een veulen, dus wij zitten hier allemaal te duimen dat het deze keer wel goed gaat!

Haar driftbuien waren na enkele weken volledig verdwenen, ze heeft bij de andere dravers op wei gestaan en we zijn ermee gaan wandelen...

een schat van een paard... Haha! achteraf bekeken
Ik zou et moeten navragen bij m'n tante wanneer ze naar belgië komt... deze keer hopelijk met veulen...

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Re: hoe pak je dit in godsnaam aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:13

leuk om te horen dat het beter met haar is gegaan Lachen

nu hopen dat dit keer het veulenen goed gaat

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: hoe pak je dit in godsnaam aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:23

Ik heb het hele topic gelezen en wat gaaf dat ze zo is opgeknapt! Lachen OK dan!

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: tips gevraagd voor 'onhandelbare' merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 23:43

Ik heb het ook bijna helemaal gelezen, ineens zag ik dat het een topic was van 3kwart jaar geleden.. hihi Dacht nog, wie haalt dat nou omhoog!
Blij te lezen dat het goed afgelopen is, maar schrok een klein beetje van de term:
Chiwawa schreef:
Wel het is een typische franse draver...

Ik dacht, daar komt want negatiefs Haha! maar je had het over de hoogte. Ik heb zelf net een Franse draver gekocht, maar die is maar 1.56! hihihi een ukje dus.